Crazywoman Skrevet 29. juni 2009 #1 Skrevet 29. juni 2009 Småtten her sov en time før 0930-1030) lunsj og en time etter (1330-1430). Nå har han begynnt å ikke sovne før 10 og sover kanskje to timer i strekk. Da er det for lenge å vente til halv syv før han sovner igjen??? MÅ jo bli overtrøtt, så jeg lar han ha en power-nap i halv tre - tre tiden og ikke lengre enn til kvart over tre. alt fra 20-40 min. MEN nå våkner han 0600 i stedet for 0630.... Tørr ikke kutte power-napen men er redd for at det er den som gjør at han våkner tidligere??? Tenkte å forskyve legging på dag med 5-10 min helt til vi kommer til at han legges 11-1130, sover han to timer da kan han vare frem til legging halv syv??? Eller bør jeg kanskje legge han 0600? så redd for at han våkner ENDA tidligere da.... Hva gjør dere??????? Og når har man evt lunsj??
Sebbelita Skrevet 29. juni 2009 #2 Skrevet 29. juni 2009 Gutten vår sover en gang på dagen. Legger han i 11-tida, og da sover han som regel 2-3 timer. Han er nå 18 mnd, og begynte med dette for ca 4-5 mnd siden. Tidligere sov han to lurer på rundt halvannen time, men vi byttet til en da han begynte å få problemer med å sovne. Og da ble begge lurene forskjøvet sånn at vi ikke fikk han i seng før langt på kveld Min erfaring er at etter han ble vant til at det var en lur og ikke to, ble den mye lenger, så da holder han seg greit våken til vi legger han i sju-tida. Min var før en skikkelig morgenfugl som våkna fem-halv seks på morgenen, men nå kan han sove til rundt sju!! Hurra
KAS.81 har født:-) Skrevet 29. juni 2009 #3 Skrevet 29. juni 2009 min jente er 12 mnd og har akkurat begynt å sove konsekvent en lur i steden for to. hun sover nå 1 lur i 11 tiden i ca to timer. før trengte hun en lur på ettermiddagen men den siste tiden har hun bare ligget å slappet av litt uten å sove. ligger i vogna å slapper av å koser når vi triller til barnehagen å henter storesøster det holder nå. da sovner hun fort kl 7 om kvelden og sover sammenhengende til 8 om morran. det gjorde hun også når hun sov på ettermiddagen men nå har hun selv kuttet den ut.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2009 #4 Skrevet 29. juni 2009 Mi er 15 mnd og sover likedan nå som hun gjorde da hun var 12 mnd. Sover fra 19-07. Og en hvil på dagen fra 11.45 og sover da alt fra 45 min-2 timer.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2009 #5 Skrevet 29. juni 2009 Gutten vår er 13 mnd og sover en gang. Det har han gjort i ca 2 mnd nå. Han legger seg ca kl 20 og sover i ett til ca 8 dagen etter. Han får sin power-nap ved 12 tiden og den varer fra 45 min -til 2 timer. Denne rytmen fungerer fint her hos oss. Min gutt får brød når vi har stått opp og stelt oss ca halv ni. Ved 12 tiden, før han skal sove får han frukt eller yoghurt. Når han våkener er det brød igjen. Middag ved 1630 tiden. Grøt ved 19 tiden. Melk gis etter frokost og til kvelds.( Vann til maten ellers) Gir også ca 2 dl utbladet eple-juice nå i varmen ( syns han er sååååå godt :-) )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå