Gå til innhold

Oi, nå har slimproppen min begynt å gå:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 37+0, i går kveld kom en gelatin-lignende klump. Den gikk over flere dager i samme uke sist også. Ikke så stor denne gangen, men kjente tydelig igjen konsistensen.

Spennnende. Ja, jeg vet det kan gå ukesvis, men forrige gang fødte jeg innen en uke. Kanskje jeg er like heldig denne gangen? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så spennende! Har termin samme dag som deg. Håper jeg også er så heldig å fø litt før. Hvis du gjør det da..Fra slimproppen gikk til fødselen var i gang tok det et par døgn med begge mine fødsler:) Var en uke før med de to barna jeg har. Er tungt og varmt å gå stortjukk nå...I tillegg har jeg fått en infeksjon (UVI) så jeg er litt usikker på om babyen har det helt topp i magen.

Skrevet

Ja, men sånn helt egentlig burde jeg jo vente med å føde til guttungen på snart 3 er ferdig med ferien sin da... siden hans far jobber skift hele ferien (vi er akkurat ferdig med studier begge to).

Men vi får se. Var bare litt av den og resten må jo komme også. Og man kan jo gå lenge uten slimpropp.'

Men tror jeg dropper å bade nå som den har begynt å gå, får bare vasse jeg da:)

Har du termin 22.juli du også? Så gøy! Ja, det er fryktelig tungt å gå gravid nå. Og ettermiddagene blir jeg så fryktelig kvalm og dårlig at det ikke er noe gøyt en gang....

Skrevet

Min har gått over flere uker (det gjorde den sist også). Og sist onsdag, etter første time med modningsakupunktur, kom masse! Med førstemann gikk den når fødselen starta. Er 37+5 og har stadig vondter, men for min egen del tør jeg ikke håpe på fødsel enda (blir bare så skuffet og lei av å vente....). Men jeg vet en ting, jeg gleder meg utrolig masse til neste runde modningsakupunktur!!!!!

Skrevet

Sist gikk min fra mandag til torsdag og så startet fødselen natt til fredag... spennende å se dette...

Skrevet

Ja, det er veldig spennende i disse tider ;) Nesten for spennende! Og det rare er jo at uansett om man har født før, så vet man aldri hvordan det blir denne gangen. Er det jeg egnetlig synes er verst med å gå gravid, veldig uforutsigbart, og man må gi fra seg en del av kontrollen, på en måte.

Håper vi slipper å vente så lenge!

Skrevet

Jo jo, men så mye verre enn sist gang kan det ikke bli tror jeg:) Håper jeg. Og uansett er dette min siste, så jeg skal klare dette! :D

Skrevet

min slimpropp har kommet litt og litt de siste 5 dagene..

har termin i morgen,men tror egentlig denne babyen har tenkt å være

inni her i noen dager til.. syns egentlig at den kan vente til 1 juli når den først har holdt seg der inne til nå.. :P

(selvom jeg er drittlei)

sist kom hele slimproppen 8 dager over termin og 9 timer etter var jenta ute..

Skrevet

Ja, om pappaen vil ha litt mer permisjon så er jo det lurt:) Pappaen her har dessverre ikke krav på noe permisjon, så vi bryr oss ikke så veldig om den hellige datoen 1.juli vi da,,....

Skrevet

bryr oss egentlig ikke så mye vi heller,men 2 uker ekstra på permisjonen gjør jo ingenting for vår sin del.. :)

Skrevet

Et skritt i riktig retning....

Min slimpropp gikk for 15 dager siden, og jeg vagger nå her fremdeles, tredje dagen på overtid.

Legen min sa at fødsler starter i gjennomsnitt 1 uke etter at slimproppen har gått. Jeg hører tydligvis til den delen som føder myyyye senere - haha.....

Lykke til i hvertfall!

Skrevet

Det er ikke lenge til uansett. Vært så greit om babyene kom på bestilling! Jeg håper jeg er en av de som blir påvirket av fullmånen (7/7)...

Skrevet

Anadyome: ja, ut fra tidligere erfaring er jeg tilbøyelig til å tro på det med en ukes tid. Hehe:)

Men jeg skjønner jo at det kan ta lenger tid enn forrige gang også da.

Det dumme er at jeg nå kjenner litt ekstra etter hele tida. He he:)

Kazaya:ja, kanskje du føder da? Jeg tror ikke helt på det jeg da. :) At fullmånen skal påvirke så fryktelig mye. Tror mer på at den kommer når den er klar.... :)

Skrevet

nå er det snart to uker siden slimproppen min gikk.. den gikk over to dager og jeg har ennå ikke født.. :( har utrolig mye vonde menssmerter for tiden da, veldig ille om natta så kan jo håpe at noe skjer snart :)

Skrevet

Ja, jeg vet... Uff. Håper det kommer mer propp her og at det skjer noe både hos meg og hos deg jeg, verpesyk! :)

Skrevet

Her gikk HELE slimproppen for litt over en uke siden... (3-4 cm lang, 3 mm bred, elastisk og uten TVIL sliproppen. Kan ikke engang sammenlignes med utflod! "alle andre" mister den i deler, men her kom hele dritten med engang!) Men jeg sitter her enda jeg! Uten antydning til noe som helst... =(

Skrevet

Æsj, for noe tull da! Håper virkelig det skjer noe for deg også snartb da! Når er terminen din?

Skrevet

vet ikke hvor mye som er vanlig av slimpropp som skal ut jeg da men, så den aldri med nr 1.. da gikk vannet før riene..

er ikke bare meg som er lei av å vente nå nei he he..

(det var mona sant? )

Skrevet

Jeg så den med nummer en også jeg da.

Jepp, er meg. Hvem er du verpesyk? Jeg har teflonhjerne for tida...

Er lei av å vente, selv om jeg egentlig ikke har "lov" til det så lenge før termin... Men er i det minste 37+1 nå da.. :)

Skrevet

da er du i hvertfall over 37 uker :)

he he flere med slik hjerne ja, jeg er lene..

skal du på noen flere bim treff før termin da? sliter sånn med bekkenet at jeg tror ikke jeg orker jeg.. er 38 + 6 nå så kjenner at det har blitt for varmt å være gravid gitt.. hvertfall når beina ser ut som griseknoker he he

Skrevet

Ahh...spennende. Godt å merke at kroppen gjør seg klar:)

Skrevet

Ja, vet du etter jeg posta innlegget tenkte jeg det kanskje var deg, Lene:)

Jeg har lagt ut forespørsel om folk er interessert i flere treff i sommer, men tror ikke folk orker... De er vel for opptatt med å vente på fødsel, ferie eller slite som høygravide. he he:)

Kan se ut som det ikke blir noe mer treff før etter vi har fått.

Men er bare å sende melding eller mail om man kjeder seg og vil ta en kaffe da! Jeg sender en lyd til folk når jeg har fått tenkte jeg. Da er jeg (og flere andre ser det ut til) klare for treff med babyene:) Det blir bra! :)

Du har termin nå snart du da. Jeg tenker med gru på at jeg kan gå helt til 5.august i verste fall. Isj. Men varmen skal roe seg snart heldigvis da...

Skrevet

ja du sier noe der, er litt slit å gå høygravid nå i varmen så er vel ikke mange som orker så mye da nei.

så det blir treff etter at alle har født? det hadde vært koselig da :) det blir jeg gjerne med på.

du tenker på hvis du må gå over tiden? det er ikke noe moro det i hvertfall ikke på sommeren. jordmoren min har forsikret meg om at det skal jeg slippe, blir satt i gang om ikke noe har skjedd til termin. var hos jordmor i dag da er kjempe moden og 3 cm åpning så jeg håper noe skjer denne uka egentlig :) akkurat sånn var det sist og da tok det ikke mange dagene etter det først var 3 cm før jeg fødte så kanskje det blir en reprise?

får jo håpe vi begge slipper gå sånn stort mer i denne varmen her da :)

Skrevet

Ja, regner med at vi treffes igjen når alle (eller de fleste) har født! Folk sier hvertfall de vil det.

Ja, om jeg går over så går jeg maksimalt til 5.august (termin 22.juli vet du). Du er jammen heldig som er kjempemoden:)

Jeg krysser fingrene for fødsel innen uka for deg og fødsel evt mindre varme for meg, hehe:)

Skrevet

du må si fra til meg da når du har født og du vet noe mer om treff da :)

gikk du over sist da? får jo satse på at du ikke går over i hvertfall =)

du sier noe der, kunne godt ha vært ca 10 grader kaldere og litt kaldere om natta.. men får jo ikke sove noe særlig likevel.. opp på do hundre ganger jo, og så stikker det i sidene så fort jeg beveger meg og snu meg kan jeg nesten bare glemme pga bekkenet.. men trøster meg med at det er ikke mer enn en uke nå så blir alt bedre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...