Gå til innhold

Ung, Gravid & Usikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på 17år, fyller 18år om tre dager faktisk!

Og for to uker siden fant jeg ut at jeg var åtte uker på vei, og nå er blitt ti uker på vei.

Jeg sa ifra til kjæresten med engang, vi bestemte oss for abort, og dro uken etter at jeg fant au at jeg ar gravid til sykhuset for å ta abort, men da jeg var inne hos doktoren som skulle utføre abort, ble jeg plutselig så usikker og redd at jeg ikke klarte det. På turen ned igjen fra sykhuset snakket vi ikke mest sammen, men å ha kommet hjem igjen så måtte vi snakke sammen, vi måtte finne ut hva som skulle skje!

Vi dro videre for å fortelle dette til våres foreldre, for å finne ut av hva vi skulle gjøre. Vi har støtte fra begge sider av Familien, problemet er bare at jeg ikke vil ta abort, men og er ike vilig til å gjøre det for kjæresten sin skyld!

Jeg føler meg så ego som det går ann å bli.. Men føler det blir het feil å ta det vekk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du må bare følge hva du føler i hjertet ditt.

hvis du ikke vil ta abort ikke gjør det...

det er ditt valg å ta, ingen andre

Skrevet

for all del gjør det du vil å ikke det andre vil.. var 16når jeg ble gravid, jeg og typen valgte å beholde(tror ikke han turde si noe annet heller da han viste at eg aldr kom til å klare å ta abort) min mor sa det kun var en riktig ting å gjøre å det var abort og min far sa seg enig me dette, jeg hadde forberedt meg å sa derfor ikke det til de før jeg var 11uker på vei.. mamma prøvde å tvinge meg men jeg sto på mitt selv om det ikke var støtte fra de.. nå har jeg en nydelig datter på snart 2år å jeg angre overhode ikke-.. om du ikke vil ta abort ikke gjør det, da tror jeg du vil angre.. du kan eventuelt snakke med fastlegen din eller amatha for å få sortert litt tanker..

Skrevet

Kjæresten min og ville at jeg skulle ta abort, men for meg var ikke det aktuelt. Etter noen dager da han fikk tenkt seg om, og vi hadde fortalt det til foreldre, var han mer positiv.

Det er ditt valg, ingen andres.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvordan går det med deg, har du klart å bestemme deg for hva du skal gjøre?

Jeg var selv 18 år da jeg ble gravid, og for meg var ikke abort et alternativ (av personlige årsaker). Jeg er nå 28 og har hatt gleden av å ha verdens herligste datter i 9 år nå... Selvsagt er det tøft å bli mamma, men det er det uansett hvilken alder man blir det i- der kommer utfordringer uansett, på både godt og vondt.

Det viktigste i den situasjonen du er i nå, er å følge hjertet ditt. Jeg kan uansett ikke forstå at noen ville angre på beslutningen om å bevare sitt eget barn, heller andre veien.

Uansett; du har nok tatt valget ditt nå (ser at innlegget er skrevet for 14 dager siden) - og håper at du uansett føler deg trygg på valget du har tatt!! Lykke til videre!

#kommer til å tenke på deg#

• 4 uker senere...
Skrevet

Du må tenke på at det er din framtid og følelser du må tenke på...

Har selv 2 gutter angrer ikke 1 sek.

jeg var nettopp fylt 17 når jeg ble gravid og mange hadde menninger om min fremtid. de sa Hva skjer med skolen nå? HVORDAN skal du klare deg? osv...

Oki skolen gikk rett vest=) men jeg sitter nå 22, gift og har 2 gutter på 2 og 4 år. er lærling i en barnehage og har det utrolig bra=)

Du må tenke på deg, men prøv å få kjærsten din inn på banen=) ting er lettere når mann er 2.

Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

Dette er noe du selv må ta stilling til. Ikke bestem deg utfra hva andre sier. Det er ikke egoistisk av deg å beholde hvis det er det du ønsker. Han har jo faktisk også vært med på å gjøre deg gravid, og det er nok mye lettere for ham enn for deg. Det er jo ikke han som har et lite barn i magen.

Hvordan tror du at du vil takle en abort? Og hvordan tror du at du vil takle det å få et barn? Kommer du til å få hjelp fra foreldre osv? Har du orden på livet ditt mtp skolegang/jobb? Har du en plan for hvordan du skal ordne ting med et sted å bo, økonomi, hjelp og avlastning?

Prøv å veie abort og beholde opp mot hverandre. Hvilke positive og negative sider er det ved de to alternativene? Hva veier sterkest? Og hva er det du virkelig ønsker, og føler du kan takle?

Jeg kjenner mange som har angret på aborter men ingen som har angret på barn de har fått... Men avgjørelsen må være opp til deg. Jeg har tatt en abort når jeg var 17 (resultat av voldtekt), og har senere fått to barn. For meg var det riktig å ta abort den gangen, men det trenger ikke være det riktige for deg!

Snakk gjerne med Amathea. Lykke til!

Skrevet

:) Hei hvordan går det?

Jeg var 18 da vi fant ut at jeg var gravid. Det var en stressendel tid. Kjæresten spurte hva jeg ville, jeg visste ikke. Men innerst inne var jeg 100% sikker på at jeg ikke ville ta abort. Vi endte med å beholde barnet.

Har nå verdens vakreste datter på 9 måneder. Er 20 år og starter nå på vgs igjen for å fullføre allmenn.

Du er ikke egoistisk hvis du beholder barnet. Det aller viktigste er hva du føler. Du har familie som støtter deg. Et barn er ikke slutten på livet.

For meg var det starten på en ny bedre fase. Hun gir meg motivasjon til å gjøre mitt beste på alle mulige måter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...