Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger gode, hurtigvirkende råd mot utvendige hemorroider. Ble ikke tatt på alvor da jeg var hos legen og sa det holdt på å forverre seg - fikk bare råd om å spise linfrø og drikke vann. Kjøpte Alcos-Anal stikkpiller og krem på eget initiativ, men da var det for sent. Nå er det blitt så ille at det bare sklir ut igjen selv om jeg dytter det "på plass", og etter fire dager med intensiv behandling merker jeg ingen bedring. Leser masse kjerringråd, men vet ikke hva jeg skal begynne å prøve. Det ene kjerringrådet motsier jo det andre! Begynner å bli desperat!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, jeg føler med deg. Fikk sinnsyke hemorider etter sist fødsel, og har nesten mer angst for å få de igjen enn selve fødselen... Sov ikke første halvannen uka etter fødselen for jeg hadde så vondt...

Mitt beste tips er å holde avføringen myk, jeg syns det var best med Lactulose fra apoteket. Og selvsagt drikke mye! Gjerne gå mye også for å holde magen i gang. Dette hjelper både fordi du slipper å trykke når du er på do slik at de forverres, og at det ikke er så vondt når du er på do. Jeg brukte også gå i dusjen og spyle og vaske meg etter dobesøk, samt tørke med Mesoft. Dopapir = auau.

Ellers var det Scheriproct salve og stikkpiller som hjalp meg sist. Tror man skal holde seg unna disse produktene i første trimester, men det kan du høre på apoteket om, evt legen din da stikkpillene er reseptbelagt (salven fåes uten resept). Alcos-anal hjalp meg forøvrig ingenting.

Ellers må du bare holde på sånn som du gjør med å prøve å dytte de inn igjen. Mine skled også bare ut, og jeg hadde mange og lange økter der jeg lå enten i senga eller på badegulvet med rompa i været og smørte med salve og trykte inn og inn igjen. Kjøpte engangshansker.

Jeg syntes også det tok lang tid før jeg merket særlig bedring, men når jeg tenker tilbake tror jeg problemet var borte ca 2 uker etter at jeg startet med Scheriproct.

Skrevet

Takk til b-mummy for erfaringene. Desperat etter flere gode råd! Jeg blir sprø! Har sovet elendig i flere netter og gruer meg til å sitte på jobb resten av uka :-p

Skrevet

Til meg funket det med aloe vera gel...Det funket bedre enn apotekets salve! Forsvant fort, forbausende fort. Tvi tvi!

Skrevet

Sceriproct skal ikke brukes av gravide i det hele tatt fikk jeg beskjed om da jeg var på apoteket. Jeg kjøpte Alcos-anal syns den lindrer foreløpig, men har ikke blitt kvitt de enda.. I tillegg til å drikke mye vann bør du få i deg biola eller noe annet med disse bakteriene i. Og kjøpe Visiblin. Det er fibertilskudd som fungerer veldig godt. Man får mer avføring, men minsker sannsynligheten for å bli hard i magen. I tillegg har jeg hørt mange steder at sviskedrikk som finnes på barneglass er veldig effektivt også for voksne :) Jeg har et glass stående, men hater i utgangspunktet svisker så har ikke rørt det enda :P

Skrevet

Takk for flere svar! Jeg ringte legen i går og fikk hennes velsignelse til å kjøpe Scheriproct, mot at jeg bruker moderat dose og ikke så lenge. Det lindrer ihvertfall smertene, men det har ikke begynt å skrumpe enda. (Ja, jeg er utålmodig!) Tror jeg reagerer litt på salva - klør litt i området rundt nå. Spiser ellers svisker og linfrø i kornblandinga, og drikker (og løper på do) som en helt. Det er jo heldagsjobb å pleie disse hemorroidene!!! Leste forresten et kjerrringråd som gikk på å stå på alle fire med baken høyt og hodet ned, i minst 5 minutter fem ganger daglig... Prøver det også i min desperasjon. Hjelper ikke Scheriprocten, blir det sittebad i rødvin! Det skal visst hjelpe over natta, og jeg har et par flasker udrikkelig, hjemmelagd vin ;-)

Skrevet

Leste i en bok (har ikke prøvd dette selv) at det man kunne ta en engangshanske og klippe av fingrene og ta i vann og knyte igjen. Legg de i fryseren. Når de er stive så legger du deg med rompa rett til værs og bruker den kalde hansken til å dytte hemmoroidene inn med. Viktig å holde de der en stund så de får tømt seg, og viktig å ligge med rompa til værs.

Lykke til!

Skrevet

er litt usikker på om det er hemorider jeg har? Har avføring hver gang jeg går på do for å tisse, skjærer som barberblader der nede.. Må tørke meg med babywipes hver gang jeg er på do (kommer til å bruke de opp før bebisen kommer) he he

Kjennes veldig klumpete og utposete ut der nede, + at det er veldig vondt hver gang jeg har avføring. Vondt ellers også da. :-(

Skrevet

Høres ut som det er det du har, ja. Hvis du orker å ta på det (au!), så kjennes det ut som en litt myk klump/ert el.l. Kommer jo an på størrelsen. Tror jeg ville prøvd ei salve for å få bukt med sårheten. Kan hende alcos-anal hjelper for selve sårheten (selv om det ikke er effektivt for selve klumpen), og det er vel uproblematisk for gravide å bruke ei stund.

Skrevet

men rare er at det er ikke vondt å ta på, men akkurat selve avføringen tar livet av meg. Kanskje bruke sink salve?? Bruker det jo på småbarn når de er sår, selv om de kanskje ikke har hemorider da.. Kanskje stikke innom apoteket imorgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...