Anonym bruker Skrevet 28. juni 2009 #1 Skrevet 28. juni 2009 var der forrige helg pga ryggsmerter, gravid i uke 24. legen sa bare at jeg skulle ta smertestillende. og at det er smerter som er normalt under graviditeten. nå har jeg fått regningen også i posten. men er ikke lege/ legevakt gratis for gravide? forrige gang jeg var der i uke 12 var det gratis sa de...
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2009 #2 Skrevet 28. juni 2009 Bare om du var der på grunn av selve graviditeten. Noe ryggen din ikke er.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2009 #3 Skrevet 28. juni 2009 Jeg var på legevakten pga urinveisinfeksjon da jeg var gravid. Og da jeg sa til legen at jeg var gravid sa han at jeg ikke skulle betale.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2009 #4 Skrevet 28. juni 2009 hadde ryggsmerter som resultat av graviditeten da. hadde ikke vært hos legen på 8 år før jeg ble gravid.
Silje_vanilje Skrevet 28. juni 2009 #5 Skrevet 28. juni 2009 Trodde da ikke man skulle betale! Jeg var til legevakten tidligere i svangerskapet pga jeg var så syk jeg fikk ikke ned noenting, hadde halsbetennelse og høy feber. Betalte ikke en krone jeg iallefall. Å man får ikke halsbetennelse fordi man er gravid. Hehe...
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2009 #6 Skrevet 28. juni 2009 noe ryggen ikke er?????????????? legen sa jo til HI at det er normalt i et svangerskap. og hun var sikkert der fordi hun har fått disse plagene i svangerskapet. uansett. jeg har vært hos legen for det ene og de andre i mine svangerskap. og jeg har aldri betalt en krone for det.
MK73 Skrevet 28. juni 2009 #7 Skrevet 28. juni 2009 Det er kun behandling for svangerskapsrelatert sykdom som er gratis. Så da må man i samtalen med legen sikre at det blir gjort klart at det er svangerskapsrelatert dersom det er tilfellet. Når jeg har vært hos legen for noe som har sammenheng med svangerskap har jeg ikke betalt noe. Når jeg har vært der f.eks ifbm bihulebetennelse og var gravid, så betalte jeg som vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå