jordbærsjokolade Skrevet 28. juni 2009 #3 Skrevet 28. juni 2009 Gjør mye mye vondere å revne. Du kjenner jo ikke at de klipper deg fordi du er bedøvd, men de sier at det skal være bedre for kroppen å revne naturlig. Hadde jeg hatt valget ville jeg valgt å bli klippet, helt klart!
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2009 #4 Skrevet 28. juni 2009 jeg ble ikke bedøvet før jeg ble klippet. Pleier de å gjøre det? kjennte det ganske godt for å si det sånn..
Øyboeren med to små <3 Skrevet 28. juni 2009 #5 Skrevet 28. juni 2009 jeg gjorde begge deler sist, av ganske alvorlig grad, men merket ikke noe til det. ble sydd i narkose og hadde lite smerter og null plager i ettertid, så for meg var ingen av delene særlig ille....!
Øyboeren med to små <3 Skrevet 28. juni 2009 #6 Skrevet 28. juni 2009 tror heller ikke jeg ble bedøvd, tror ikke det var tid til det..
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2009 #7 Skrevet 29. juni 2009 Jeg revnet mye, men merket ingenting til det. Har hørt at revning gror lettere, og at man ikke er garantert at man IKKE vil revne, selv om man blir klippet. Så jeg tror klipping er verst.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2009 #8 Skrevet 29. juni 2009 Jeg har gjort begge deler og må si at jeg foretrakk å revne. Grodde mye lettere og finere, merket heller ikke at det revnet. Ble klippet i muskelen uten bedøvelse, var ikke så vondt der og da, men slet lenge etterpå. Kjenner det fortsatt til tider, 7 år etterpå.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2009 #9 Skrevet 29. juni 2009 Naturlige revner gror som regel lettere enn klipp, men av og til vil det være best å klippe. Det gjelder hvis barnet må raskt ut - i de tilfellene kan det skje at det ikke blir tid til bedøvelse - eller hvis jordmor ser at det er fare for stygg revning om ikke naturen får litt hjelp. Jeg ble klippet. Var bedøvd, så jeg merket ingenting. Hadde heller ingen problemer i ettertid. Ble bare grad 1 ruptur til tross for klipp.
It's all about me Skrevet 29. juni 2009 #10 Skrevet 29. juni 2009 Jeg har bare revnet, men merket absolutt ingenting. Så klipping må være verst. Ved klipping har du jo i tillegg lyden, som jeg har blitt fortalt at faktisk er det verste.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2009 #11 Skrevet 29. juni 2009 Jeg ble også klippet, og fikk heller ikke bedøvelse. Tror ikke mange som gjør det. For får du bedøvelse, så må du også vente til den virker, og det er ikke tid til hvis babyen blir stressa.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 29. juni 2009 #12 Skrevet 29. juni 2009 Ble klippet med første og revnet grad 2 med andre, merket ingenting av noe. Fikk ingen bedøvelse før de klippet. Foretrekker å revne for det gror så mye lettere og er ikke så vondt etterpå. Men hadde de ikke klippet med første så hadde jeg nok hatt total ruptur og det er vel ikke noe å trakte etter det heller.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2009 #13 Skrevet 29. juni 2009 Da er det pån igjen med den jævla revninga..uff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå