Gå til innhold

Løs mage???


bøll

Anbefalte innlegg

Nå er eg i uke 35 og har hatt temmelig løs mage den siste uken. Aldri plaget med dette ellers for å si det sånn..

 

Noen som vet om dette er vanlig, og som kanskje har det selv?? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lest et sted at det er normalt med løs mage/diarè mot slutten av svangerskapet. Og det kan jo være en fordel med mest mulig tomme tarmer før fødselen setter i gang. Man bruker jo endel krefter, og ikke så lett å holde igjen det som er i tarmene, samtidig som man trykker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problemet her, litt fram og tilbake, selv om jeg holder kostholdet stabilt...

Har også hørt at det er normalt mot slutten av svangerskapet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også væt plaget med dette i to uker. Var hos legen og testet om det kunne være salmonella. Tror egentlig ikke det er det, men legen ville være på den sikre siden.

Har fått tips om at gravide ikke må spise vannmelon!!! Dette var helt nytt for meg, og nå i sommer har jeg spist en halv melon nesten hver eneste dag. Så nå har jeg holdt meg unna vannmelon i to dager, og merker allerde at diareen har blitt merkbart borte. Fantastisk!! Vet ikke om dette har samenheng, men mitt råd til andre vannmelon-spisende er i allefall å prøve å holde seg uten et par dager og se om det funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Eg har ikke spist noe vannmelon, så akkurat dette blir ikke løsningen for meg.. =( Men takk for tipset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg sliter med samme problem, er i uke 35 nå og har hatt løs mage i flere uker...Og i tillegg gjør det vondt å gå på do:(, kanskje baby presser? Men er litt bekymret...kan jordmor ta salmonela prøve eller skal man gå til fastlege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke dette er noe jordmor kan gjøre. Fastlegen får en avføringsprøve som sendes til laboratorie for undersøkelse. Tar litt tid før man får svar.

Men ettersom så mange opplever det samme, begynner jeg å tro dette er måten kroppen oppfører seg for å forberede seg på fødsel. Dette med løs mage ble også nevnt på fødselskurset jeg var på i forrige uke. kroppen "tømmer seg" den siste tiden før fødsel for å bli klar.

Rare greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...