piano♫ Skrevet 28. juni 2009 #1 Skrevet 28. juni 2009 ...Markus og Jonas bør hete? Takknemlig for forslag - begynner å nærme seg termin nå ;-)
M ♥ ♂-2010 Skrevet 28. juni 2009 #2 Skrevet 28. juni 2009 Markus, Jonas og Elias Markus, Jonas og Isak Markus, Jonas og Eliah Markus, Jonas og Levi Markus, Jonas og Noah Markus, Jonas og Elsa Markus, Jonas og Lea Markus, Jonas og Sara Markus, Jonas og Hannah Markus, Jonas og Elise
Tutto og snuppo Skrevet 28. juni 2009 #3 Skrevet 28. juni 2009 Markus, Jonas og Maria! Markus, Jonas og Erlend Markus, Jonas og Christoffer Markus, Jonas og Elias Markus, Jonas og Eline Markus, Jonas og Ellinor Markus, Jonas og Kristine
Gjest Skrevet 29. juni 2009 #4 Skrevet 29. juni 2009 Markus er latin + tilnavnet til Johannes i Bibelen, Jonas er hebraisk + egen bok i GT; jeg synes derfor et enkelt, internasjonalt og bibelsk/latin/hebraisk navn passer godt til guttene dine sitt navn. Rakel Jakob Maria Viktoria Elisabeth Andreas Joakim Mikael Thomas Simon Ruben Sakarias Esther Anna Rebekka Miriam
CMH Skrevet 29. juni 2009 #5 Skrevet 29. juni 2009 Martine Marlene Anéa Anniken Anna Jonathan Bendik Vemund Viljar Magnus
Azora Skrevet 30. juni 2009 #6 Skrevet 30. juni 2009 Markus, Jonas og Esther Markus, Jonas og Rakel Markus, Jonas og Susann Markus, Jonas og Dina Markus, Jonas og Aksel Markus, Jonas og David Markus, Jonas og Isak Markus, Jonas og Simon
piano♫ Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 5. juli 2009 Tusen takk for forslag - noen av disse står allerede på "lista" vår. Jentenavnene vi hadde der i utg,punktet var Vilde Signe Elise Hanna Guttenavnene vi hadde der var Elias Sander Simen Hva synes dere om disse - og har dere evt flere forslag? Takknemlig for meningene deres :-)
Gjest Skrevet 5. juli 2009 #8 Skrevet 5. juli 2009 Som sagt, Markus og Jonas har begge hebraisk/bibelske røtter. Vilde - norsk Signe - norrøn Elise - hebraisk (kortform av Elisabeth som i aller høyeste grad er bibelsk) Hannah - hebraisk Jeg synes dere bør følge den hebraiske trenden, og være litt konsekvente med navnvalg på nummer tre i og med at dere allerede har to med gutter med navn med hebraisk opprinnelse. Er jo ikke viktig, men jeg synes det vitner om foreldre med litt peiling på navn og navnets bakgrunn. Til Markus og Jonas synes jeg Elise er finest, da får alle tre hver sin forbokstav og de to yngste like lange navn. Dessuten liker jeg at alle eller ingen har dobbel konsonant i navnet. Skal sies at jeg er ekstremt sær også, da. Så rangering: Elise Hannah (den bibelske stavemåten, som jeg uansett liker bedre) Vilde Signe (blir for mye "velsigne" for min del uansett). Slenger likevel med noen andre hebraiske forslag også, som jeg synes står fint til brødrenes navn. Ada Anneli Annette Ane Anine Betina/Betine Dina Elsa Eva Gabriela Johanna Johanne Josefine/a Lea Martea Marte Sara Susanne/a Tabita Tobine
Castho Skrevet 5. juli 2009 #9 Skrevet 5. juli 2009 Jeg synes siden gutta har hver sin ending av navnet markUS og jonAS så bør nestemann ikke ha samme ending som brødrene. Synes Sander er veldig fint og står godt i stil. Av jentenavnene likte jeg Elise og Vilde best.
(Oktober) Skrevet 6. juli 2009 #10 Skrevet 6. juli 2009 Elise, Eline eller Emine Aksel, Viktor, Isak, Gabriel, Noah eller Silas
piano♫ Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #12 Skrevet 13. juli 2009 Takker for innspill - kanskje det er flere som vil si meninga si? :-)
Gjest Skrevet 13. juli 2009 #13 Skrevet 13. juli 2009 Har sagt den allerede, men det bare må bli Elise. Sånn tilfelle du lurte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå