Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen erfaringer å komme med angående Baby bjørn bæresele fra 2008?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har... Ikke kjøp den... Babybjørn er den værste bæreselen ever.... Fikk sinnsykt vondt i rygg og nakke av den. Både jeg og sambo... Kjøp heller mei tai..Den er myyyye bedre =)

Skrevet

Det finns mange modeller av babybjørn bæreseler. Vi har hatt den som heter activ som har mye bedre støtte i ryggen for den som bærer enn orginalselen har, så den er mye bedre å bære. Det er også viktig at du strammer selene så den sitter ordentlig på deg. Jeg ser veldig mange som ikke strammer selene og da er det ikke rart den blir vond å bære for da sitter den ikke riktig, det blir som når man skal bære en sekk man ikke har justert selene riktig på.

Ulempen med babybjørn er at man ikke kan bære babyen så lenge av gangen i den, men til vårt bruk har den vært veldig fin. Vi har ikke brukt den i stedet for vogn, men i tillegg og mest i de tilfellene vogn ikke har vært mulig å bruke (som under reise ol).

Jeg har hatt en meitai også, men den syns jeg har vært veldig tungvint å bruke fordi den har så lange seler som må snurres rundt og knytes bak osv, men i den kan du bære mye lengre.

Skrevet

Jeg ville da mye heller prøvd en sele som manduca eller ergo. Da sitter barnet ergonomisk riktig, og man kan bære lenge av gangen uten vansker.

BB er noe av det største rælet som er å få. Straks barnet kommer litt opp i vekt, vil de fleste slite med å bære over litt tid. Det i tillegg til at barnet ikke sitter ergonomisk korrekt, gjør at BB aldri vil bli vurdert i vårt hus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...