Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 28. juni 2009 #1 Skrevet 28. juni 2009 Vi har et akta graco sete i vår bil, 9-25 kg, og det er ganske mye styr å feste det, med både støtteben og ekstra seler til å feste i skinnene til setet foran. Så nå tenkte vi å kjøpe et sete å ha i besteforeldrenes bil, som samtidig kan brukes av nestemann som kommer i januar. Det kan ikke ta like mye plass som akta graco cosmic comfort... Tenkte på et i vektklassen 0-18 kg. Snuppa er 14 måneder nå og veier ca 10 kg. Trenger noen anbefalinger...
RockMyWorld Skrevet 28. juni 2009 #2 Skrevet 28. juni 2009 Det første jeg tenkte på var britax two way elite. Det er i alle fall lett å montere. Men det kan vel ikke brukes av helt nyfødt så da er dere vel kanskje like langt:-)
Gjest Skrevet 28. juni 2009 #3 Skrevet 28. juni 2009 De fleste (alle?) bilstoler som står bakovervendt er litt styr å montere. Ellers så er det omtrent ingen stoler som dekker mange vektklasser som faktisk er noe gode for små babyer. Da ville jeg heller brukt to stoler. En opp til 6-8 mnd og en etter dette opp til 3-4 år. Bortsett fra forankringsselene så er BeSafe izi Kid veldig enkelt å montere. Har man et ekstra sett med seler liggende festet i bilene dere veksler mellom, burde det ikke ta mer enn et lite minutt å flytte det over.
Neijasså... Skrevet 28. juni 2009 #4 Skrevet 28. juni 2009 Har besteforeldrene isofix i bilen sin? I så fall anbefaler jeg Akta Graco Duologic 2 og BeSafe Izi Kid/Combi med isofix. Lette å installere og har ikke forankringsseler. Duologic'en er et fullverdig babysete og opp til 18 kg, mens Besafe'n nok passer best fra ca 7-8 mnd. Duologic'en kan forresten installeres med bilens belter også dersom det ikke er isofix i bilen. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå