Gå til innhold

Temperatur på sykehuset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom til å tenke på temperaturen inne på sykehuset i denne varmen.

Tror ikke jeg holder ut hvis det er så varmt som det er nå og sykehuset ikke har noen form for avkjøling.

Så erfaring med temp inni på sykehuset?

Skal for øvrig føde på SØF, men regner med at det kanskje er noenlunde likt. Det finnes kanskje krav til slike ting på sykehuset osv???

Tror jeg dør på meg snart her i varmen......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sannsynligvis er det temmlig varmt -men det er det jo lite å gjøre med... Selv fødte jeg forrige gang med 42 grader på fødestua (rekordvarme i 04) Overlevde det også.

Jobber på lukket avdeling, og vi har kun to luftevinduer som kan åpnes 20 cm -rundt 35-40 grader inne, men veldig lite å gjøre med det...

Skrevet

De skal vel ha et fungerende ventilasjonssystem vil jeg tro.. Så tror det holder en viss grad der.. Så er nok ingen grunn til bekymring pga temperaturen:)

(samboer jobber som kjølemontør, og arbeider nemlig med og holde kjølemaskiner og ventilasjonssystem i orden på bl.a sykehus m.m, så regner med at det er likt over hele landet. Vi bor da i Oslo)

Men er HELT enig med deg!! tror jeg "dør" av denne varmen snart... puhhh!!!!

Skrevet

Men da kan vel ikke ventilasjonsanlegget ha vært i orden?? stakkars, det må da ha vært helt forferdelig å føde i 40 grader????

Skrevet

Ouf stakkars deg som måtte føde i 42 varme grader... Akkurat som man ikke har nok å tenke på da....

Men du sier det var fødestue? Det er kanskje litt forskjell på fødestuekrav og sykehus?

Hvertfall så er jo det sykehuset jeg skal på ganske pusset opp, så håper de tok med lufteanlegg i oppussingsbudsjettet.

Men men...

Ungen kommer jo uansett om det er varmt eller kaldt hun=P

Skrevet

Jeg jobber selv på sykehuset i Tønsberg (SIV = sykehuset i vestfold) og der er det ikke er godt ventilasjonsanlegg på alle avd. Det er en del av sykehuset som hører til den gamle delen og en til den nyutbygde. Føde og barsel ligger på den nye delen, mens nyfødtintensiv og fødestua ligger i den gamle delen.

Det er nok også litt forskjell på de ulike avd på den gamle siden, men vet at noen steder er det helt "ulevelig". På den nye delen er det selvsagt helt nytt ventilasjonsanlegg og det fungerer fint, iallefall der jeg jobber.

Regner med at dette er likt på de fleste sykehus rundt om i landet, avhengig av hvor nytt det er eller om de har fornyet seg med ventilasjon.

Skrevet

På søf, barsel- B7, var det 25 grader da vi reiste klokken 14.00 i dag. De lukket alle skalker for å holde temperaturen nede.

Skrevet

Ouf da... Ikke noe moderene kjøleanlegg på meg da...

Da krysser jeg fingrene for regn og overskyet når jeg skal føde!

Bedre å kle på seg enn å ikke ha mer å kle av seg...

Sannsynligheten for at det er bedre på normalenheten er vel svææært liten..

Gratulerer med baby forresten wirre-med-to=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...