Hemningsløs ツ Skrevet 28. juni 2009 #1 Skrevet 28. juni 2009 Hei! Lurte på om det er OK å gi en baby på 4 måneder litt kokt/avkjølt vann? Bare vann liksom, og ikke noe mer. Er utrolig varmt her, og når han har ligget på babygymmen eller i sengen så er han dusjet i svette. Lufter ut og prøver å holde det kjølig her, med vifte og alt. Men er så utrolig varmt! Bør jeg gi han litt vann ved siden av for å gi han litt ekstra væske i denne varmen?
81-modell Skrevet 28. juni 2009 #2 Skrevet 28. juni 2009 Jeg ville nok gitt litt vann. Gav egentlig ikke no vann til eldste jenta mi da jeg fullammet pga "morsmelk gir den perfekte ballanse av væske og mat" eller no... Men hun var egentlig en del forstoppet. Jeg tror det kan være pga at væskemengden ble litt for liten...
Fire småtroll Skrevet 28. juni 2009 #3 Skrevet 28. juni 2009 Jeg gjør ikke det, siden jeg skifter fulle tissebleier minst fire ganger om dagen regner jeg med ammingen gir nok væske akkurat som helsesøster sier.. Men sliter litt med å få i meg nok væske selv da, ungen suger jo veldig mye av det jeg drikker ut igjen så jeg merker jeg må drikke mye mer enn jeg pleier. Hvis du gir vann skal det ikke være avkjølt, men ha ca kroppstempratur, ellers kan de få vondt i magen. Gi også vann rett etter måltid og ikke rett før, vannet fyller i magen og da ødelegger du den naturlig selvreguleringen av morsmelk. Jeg har forresten badet jenta mi på 4 mnd før hver gang hun skal sove i dag jeg, duppet hele henne ned i vann så hun får kjølt seg litt og latt hun sove i bare bleien. Da har hun sovet ganske godt tross varmen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå