Snikskytteren er storebror! Skrevet 28. juni 2009 #1 Skrevet 28. juni 2009 Jeg trives ikke med ammingen, og ønsker å avslutte, men hvordan? Når baby ikke får brystet vil jo melken "hope seg opp" og jeg må pumpe.. og igjen produseres ny... Hva skal jeg gjøre?
Gjest Skrevet 28. juni 2009 #2 Skrevet 28. juni 2009 Om du overhode ikke vil amme så kan du få respet på noen tabletter fra legen som helt stopper melkeproduksjonen. Men er ikke din helt nyfødt da? Kan jo være greit å gi litt slik at han får råmelken i hvertfall før du stopper opp melken.
Snikskytteren er storebror! Skrevet 28. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. juni 2009 Jeg har ammet helt til i natt... Jeg klarer det bare ikke mer.. I natt gråt jeg da han spiste, og DET gidder jeg ikke. Så da gikk jeg å laget en flaske til han, å maken til blid og fornøyd gutt har jeg ikke sett maken til. Så jo, ammingen gir jeg opp! =)
Gjest Skrevet 28. juni 2009 #4 Skrevet 28. juni 2009 Ring legen i morgen du, så får du sikkert en slik resept. I mellomtiden bør du jo få tømt brystene dine på en eller annen måte, ellers risikerer du brystbetennelse. Evt pumpe ut og gi babyen på flaske?
gerd Skrevet 28. juni 2009 #5 Skrevet 28. juni 2009 Men hvorfor gråter du da? Smerter? Det går jo over..... mye annet også. Men ja - du får tbl av legen...
Gjest Skrevet 28. juni 2009 #6 Skrevet 28. juni 2009 Legen sa til meg at de tablettene kan ha noen fæle bivirkninger... Men du kan jo høre hva legen din sier. Dette ble jeg anbefalt av ammehjelper: - pump minst mulig. Håndmelk den verste sprengen, eller gå i dusjen under varmt vann å skyv hendene nedover puppene, liksom skyve melken ut. Ikke mye, kun til den verste sprengen er gitt seg. - Etter du har gjort det, knyt ett skjerf eller lignende STRAMT rundt puppene. Dette får puppene til å tro at de er fulle og det ikke er plass til å produsere mer. Etter noen få dager er det verste over. Hvis du får tette melkeganger MÅ du pumpe og massere for å få dem bort, å heller ta dentrappinen på nytt etterpå. Lykke til!
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 28. juni 2009 #7 Skrevet 28. juni 2009 Sidne du har bestemt deg og ikke har mulighet for å trappe ned ville jeg ringt legen. Men sagt du har bestemt deg og bedt om resept på de pillene. Ellers kan du jo prøve å pumpe vekk sprenget, eller håndmelke det bort. Evt gå i dusjen, men kan jo bli litt stress til hvert måltid...
Gjest Skrevet 28. juni 2009 #8 Skrevet 28. juni 2009 Håndmelk vekk det værste sprenget så sjeldent du klarer, ta varme dusjer og gå med en trang treningsbh eller bind et skjerf rundt puppene som immiterer brystspreng. Eller hør med legen om du kan få disse tablettene, men jeg tror de er veldig restriktive med bruken fordi det inneholder ganske kraftige greier.
Snikskytteren er storebror! Skrevet 29. juni 2009 Forfatter #9 Skrevet 29. juni 2009 Takk for svar! Prøver å tømme de litt nå og da, men pumpe fungerer ikke.. Jeg har såååå vondt!! Så jeg testet det med å "skyve melken ut" og det hjalp litt....
Mamman til ♥ og ♥ Skrevet 29. juni 2009 #10 Skrevet 29. juni 2009 Hør med legen du! Du får helt sikkert tablettene for å stoppe melken. Jeg fikk det med begge mine, med første etter to uker og med nr 2 fikk jeg på sykehuset før jeg reiste hjem. Da tok jeg vel tabelettene i 7 dager eller noe mens jeg pumpet meg et par ganger for dag, så var melken borte. Bare husk å ta tabelettene lenge nok, for ellers kommer melken tilbake.. Fikk ingen bivirkninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå