Gå til innhold

Irriterer meg!!

Mamma'n til blomsterbarna=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere her inne på Bim som spør hvor premature ungene er i uke 35-36 fordi de vil sette igang fødslene sine... Hallo??? Er dere helt dumme eller????? Ungen kommer når den er klar... Det er ikke BRA å føde så tidlig... Men lykke til... Det går som regel bra ja, men det TRENGER ikke å gjøre det... Dere er leie av å være gravid, men gud som dere kommer til å savne det også!

Oså de som er 2 dager over termin... Det vil faktisk ikke si at de er 2 dager på OverTID!! Termin er 3 uker før termin og 2 uker etter, DET er innenfor TERMIN... Prematur er før uke 37, og overtid er etter uke 42+2! (ikke hos st.olavs, der er overtid 41+2) Herregud at det er mulig....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ganske enig, skjønner man sikkert er lei mot slutten, men jeg skulle da tro man tenkte mest på ungens beste, å beste for ungen er å komme når den er klar. . .

Kan forstå dem med store plager som blir satt igang fordi legene mener det er til det beste.

Skrevet

Jeg hadde MASSE plager selv, kvalm til uke 20. Fikk bekkenløsning i uke 22. Begynnende BL i uke 15 da... Satt å sov de siste 3 ukene føre termin. Heldigvis kom hun 10 dager før UL term og 7 dager før min. Men jeg hadde ikke villet ha henne ut FØR termin fordi om jeg hadde de plagene.. Hadde så mye vann i kroppen at jeg ikke kunne bruke sko. Fikk ikke til å gå, stå, ligge eller sitte lenge i gangen... Men å føde i uke 33-35 er jo alldeles ikke bra!! Før i tiden døde disse ungene, det er KUN pga medisiner.. (seff ikke alle ungene som døde men mange fler enn i dag)

Så skjepings på dere som absolutt vil skade barnet deres altså... Fy...

• 1 måned senere...
Skrevet

er enig i det du sier, man må gjøre det som er best for ungen, og det er nok å la ungen selv bestemme...(er vel ganske vanskelig å finne en lege som er villig til å sette folk i gang i uke 35 heldigvis.)

husker sist jeg var her inne, og i tredje trimester var det jo ikke måte på alle mulige knep som skulle få i gang fødsler, måtte jo le - kanel i melk, sex minst fem ggr daglig (som om jeg hadde giddet DET på slutten, ler meg ihjel!), spise rå chilipepper, drikke rødvin, kjøre tur på superhumpete vei... gudbedremej, klart at hvis du forsøker alle rådene så vil jo fødselen begynne på et eller annet tidspunkt - men neppe fordi du kaster vekk tid på kjerringråd, hehe!

MEN jeg ville bare presisere at jeg savnet IKKE å være gravid, og jeg synes det er like pyton å være gravid denne gangen også! heldigvis elsker jeg barn, og elsker å være mor. :) men HERREGUD så lenge 40 uker er, hehehe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...