Bortskjemte Prinsesse Skrevet 28. juni 2009 #1 Skrevet 28. juni 2009 fader heller, jeg HATER barnehagen her, og ungen trives ikke der... håper på "bedre kår" til høsten da, men kjenner jeg kvier meg å begynne å levere igjen.. jeg ble så sint på bhg av en million årsaker, så tok ut 2 åringen i mai jeg... og han er søkt inn igjen i annen bhg fra høsten, men endte opp i den samme .. *arg* lillebror fikk ikke plass i samme bhg, men i den jeg hadde søkt begge i, så gidder ikke to forskjellige bhg.. så jeg takket nei til plassen hans... så jeg blir hjemme i et år til, i ulønnet "perm" med lillebror, så har hverken råd eller bruk for plass til storebror da... men.. pga dem plasserte han i bhg med bare 1 åringer, så falt han ned i utviklingen, og er nå blitt henvist til ppt.. så han er så å si fastlåst i bhg, kan ikke ta han ut, er jo redd de skal sende barnevernet etter meg.. så de snakket noe om at om det var en økonomisk issue for oss, kunne de betale for bhg-plassen hans. og den er ok. men.. da han begynte i bhg i høst, sluttet han å spise nesten. fra sept til mai nå, har han gått ned 2 kg, noe som er mye på han, han er mager fra før av... han ble trassen, rampete og rett å slett utslitt etter en dag i bhg. (de fikk han jo ikke å spise der, så det sleit han ut fullstendig..) ofte, så gråt han fra han kom hjem, til han ble lagt på kvelden, ofte måtte vi gi han paracet for å roe han ned, å få mat i han...) så jeg tenkte nå å redusere plassen hans fra 100% til 60%. og at han begynner 1 oktober.... jeg vil ikke ha han i bhg overhodet... men når jeg må, må det vel være ok å utsette starten... nå er jeg hjemme med han og lillebror, og trives veldig godt med det. han snakker ikke om bhg, og vil ikke dit om vi går forbi.. han er begynt å spise igjen, og sover hele natta. han er blid og fornøyd, og har åpnet seg mer nå i språkutviklingen.
MintCondition Skrevet 28. juni 2009 #2 Skrevet 28. juni 2009 Hvorfor MÅ du ha ham i bhg da? Høres jo noe merkelig ut hele greia.
Mom2Two Skrevet 28. juni 2009 #3 Skrevet 28. juni 2009 Dette høres ut som en sak med flere sider.. Hvis alt er greit, hvorfor i all verden er du redd for at de skal sende barnevernet etter deg?
Bortskjemte Prinsesse Skrevet 28. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 28. juni 2009 jo, når ppt har kommet med anbefaling på at han skal være i bhg, for å få stimulering av barn, for å komme seg opp igjen på "sitt" nivå.. ja, tar jeg ungen ut av bhg da, så blir vel ikke det godt likt...? men mener om jeg kan utsette starten så langt jeg kan, så blir det færre dager å irritere meg over den bhg.. for både jeg og min kjære er enig i at den dagen ppt "friskmelder" han, sier vi opp bhg-plassen hans... jeg synes det er viktigere at ungen får mat i seg og trives, enn at han skal stimuleres til å prate mer...
Gjest Skrevet 28. juni 2009 #5 Skrevet 28. juni 2009 Går helst sikkert fint å utsette barnehagestarten til oktober om det ikke er stikk i strid med personalets meninger/anbefalinger. Hørtes merkelig ut hele greia, ja, men hm.. Håper iallfall dere finner ut av det!
mamma til 2 små Skrevet 28. juni 2009 #6 Skrevet 28. juni 2009 du kan jo ikke sende gutten dit. er jo helt tydelig at han ikke trives. du må klage på barnehagen og ta en prat med ppt om det. kanskje det er mulig å få hjelp til å skifte bhg. du må ihvertfall ikke sende gutten i den bhg.
erteposen + 4 Skrevet 28. juni 2009 #7 Skrevet 28. juni 2009 Det høres ut som en merkelig situasjon. Barnet faller jo ikke i utvikling og blir henvist til ppt uten videre? Har du gode muligheter til å sosialisere barnet med andre på samme alder? Om barnet blir oppfulgt av ppt og får sosialisert seg flere ganger i uker med andre barn, så ser jeg ingen grunn til at barnevernet skal komme etter deg. Er du negativ til bhg, blir jo barnet det også uten at du sier noe.
Bortskjemte Prinsesse Skrevet 28. juni 2009 Forfatter #8 Skrevet 28. juni 2009 nei, jeg er ikke negativ til bhg så han merker det, jeg snakker om bhg med glede, og prøver fortvilt hver dag å lokke han med meg dit... han er en frisk å fin gutt, som egentlig bare trenger stimulering fra andre barn, mente ppt. de sa han hang ca 6mnd etter på "normalen" når det gjelder den sosiale utviklingen, og hvordan han fungerer med andre barn. han inkluderer seg ikke i barnegruppa, og holder seg mest for seg selv. slik vi kjenner han, er det fordi han ikke trives og er skeptisk.. men denne bhg er ikke helt på nett, 2 andre barn er tatt ut i protest fra foreldre, og flere har - som oss - tatt "tidlig" sommerferie... tror jeg faktisk skal ringe til han ppt-mannen å høre om denne situasjonen kan løses uten at jonah går i bhg.. og det at leder i bhg har fotfulgt meg på internett-forumer og tatt utskrift av ting jeg skriver om bhg, for å "angi" meg videre til styrer, det gjør meg lite villig til å fortsette noe samarbeid med dem... om jeg synes bhg er grusom, så har jeg jo lov til å mene det, uten at hun skal angi meg slik... *grrr*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå