Gå til innhold

må vel ringe barnevernet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

ei jeg kjenner røyker hasj ofte,hun og samboeren. Og dette gjør dem ofte forran barnet på 4 år.

Har prøvd å snakke med henne og forklare at dette er ikke akseptabelt,men hun vil ikke lytte :( Hun sier " men herregud da,hasj kommer jo fra naturen!" Ja det gjør kokain osv også,men det gjør det ikke mer okay å bruke!

Blir så provosert av henne!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eeeeh... Tulleinnlegg ja? Om dette virkelig er tilfelle burde du jo ha ringt for lenge siden. Ikke bare barnevern men også politi. Du er jo medskyldig når du vet dette foregår foran en liten uskyldig unge.

Skrevet

Du må vel det, selv om det ikke er morsomt å gjøre :-( Det er jo ikke bra for et lite barn å bli utsatt for hasj :-(

Skrevet

ikke tulleinnlegg!

Men jeg har prøvd å få henne til ¨å forstå alvoret, før jeg ringer BV,visste ikke hvor mye hun rusa seg frem til nå nylig....

Skrevet

ring med en gang! har de denne holdningen til hasj, har de sikkert feil holdning til mye annet også. om de røyker i nærheten av ungen så får vel ungen i seg litt også...

Skrevet

Røyker de i samme rom som barnet, eller bare "foran" barnet utendørs??

Skrevet

røyker inne...

Jeg tok en tur bort til dem jeg og ga beskjed om at jeg kom til å ringe BV.

Hun vil ikke snakke med meg mer nå,men det driter jeg egentlig i,for det er det beste for barnet at dem blir kobla inn for å gi foreldrene hjelp når dem ikke kan innse problemet!

Skrevet

20:01 er HI

Og jeg synes at om man røyker inne,eller ute forran barnet ikke spiller noe rolle.man skal ikke ruse seg forran barna!

Skrevet

Helt enig, om det er ute eller inne spiller ingen rolle, så lenge de er rusa er de ikke i stand til å ta vare på ungen.

Er såklart værre inne med tanke på røyken, men utfallet av røykinga er den samme.

Bra gjort HI, du er tøff som sa det til mora også!

Skrevet

Er lite gøy å ringe dem,men jeg vil bare at barnet deres skal ha det bra. Får så være at jeg mister enn venn.

Hun har sendt ett par sms til meg nå "hvorfor vil du gjøre dette mot meg?"

Hallo!! Hun ser jo VIRKELIG IKKE problemet sitt!

HI

Skrevet

Høres ikke ut som denne venninnen er noe å spare på uansett, røyker hasj slik at det går ut over ungen og ikke ser problemet, nei sånne ville ikke jeg vært venninne med uansett.

Det viktigeste du kan gjøre for din "eks-venninne" nå er å hjelpe ungen hennes.

Skrevet

Må bare spørre. Hvor i landet er dette? Tror jeg vet hvem det er du prater om.

Skrevet

er i bergen.

Kjenner du paret?

HI

Skrevet

Ok. Nei da er det ikke dem jeg mener. Dem bor i akershus, men hørtes ut som om det kunne ha vært dem like gjerne.

Skrevet

Okai.

Uff,synes det er så forferdelig at det er fler barn som har foreldre som har rusproblemer!!

HI

Skrevet

kanskje det er flere som burde ringe barnevernet da???? hvis dere ikke snakker om samma folka lizzm........

Skrevet

Jeg synes ikke det er samme om de røyker inne eller ute. Herregud da... tenk på alle de som tar seg noen pils på dagen da?? kan bli mer rusa av det da...skjer jo ingenting når man røyker litt! man blir bare litt roligere. og dere som sier noe annet, har tydeligvis ikke prøvd hasj selv. Ja det er ulovlig, men man blir faktisk galnere av å drikke enn å røyke hasj. Er det forbudt å ta seg noen glass vin foran barna også nå?

Jeg er ikke for røyking, men jeg kjenner mange godt voksne folk, som er helt normale, men som har tatt seg en joint i ny og ne gjennom livet, som har gode liv, med hjem, hus og barn som ikke har lidd under dette. Synes det er litt voldsomt å andmelde venninner for dette.... Kanksje hun innerst inne vil slutte? har du spurt henne om d?? Hva om hun bare trenger litt tid?

Ja det er ulovlig, men det er faktsik lovlig i noen land... andre narkotiske stoffer blir aldri lovlige. Hasj burde blitt kategorisert for seg selv. Kan jo absolutt ikke sammenlignes med amfetamin eller heroin.

Grunnen til at folk sier "det begynte med en joint" kan ha mye å gjøre med at hasj er ulovlig på lik linje med de tunge stoffene, og dermed i henda på de samme menneskene sånn at folk "ramler" over tunger stoffer...

Skrevet

HERREGUD anonym 13:30! Du røyker sikkert selv med det tåpelige svaret ditt!

Om man tar seg ett glass øl eller vin forran barna,blir man da "galnere" ?

Og er det ulovlig? NEI!

Hasj er og blir ulovlig,uansett hvor mye du prøver å sette hasj i bra lys her.

Skrevet

Alkohol er faktisk mer skadelig enn hasj. (Det skaper i alle fall flere helseproblemer, dødsfall etc., men det kommer vel av at det er mer utbredt.) At stoffet er lovlig her i landet har vel mer med tradisjoner å gjøre, enn med dens skadeeffekt. Tenk så på alle de som røyker inne foran barna sine: Man skal ikke undervurdere helseskadene dette skaper for barna. Men ville man da anmeldt en storrøyker til barnevernet? En som fyller rommene som barna oppholder seg i med røyk i tide og utide? Det tviler jeg på, men man burde kanskje?

Jeg er litt splittet i forhold til om du bør ta affære eller ikke: Kanskje du kan prøve å se det "store bildet"? Er de gode omsorgspersoner? Jeg vil ikke med dette bagatellisere hasjens skadeeffekt, men som med alle andre narkotiske stoffer henger skadeeffekten sammen med forbruket. Å ta seg en "joint" en gang til uka, f. eks, tror jeg ikke er verre enn å ta seg et par glass vin. (Men jeg gjør det ikke selv, bare for å forgripe evt. kritikere her...)

Skrevet

anonym 13:30 her

Nei jeg røyker faktisk ikke selv. og jeg nevnte jo alt det du også sa om at det er ulovlig. er jo fullstendig klar over det.

Men jeg vet at mannen til ei venninne røyker på kveldstid ETTER at barna har lagt seg, godt skjult fra dem. De er verdens beste foreldre, og jeg kunne aldri i verden tenke meg å anmelde ham...

Sier bare at det er ganske alvorlig å anmelde folk. Enig med den over her at man må se på hele bildet.

Hvis barnet lider pga av det så er jo saken annerledes. Synes også at det er helt bak mål hvis de røyker i samme rom som barnet.

Men om de bare tar seg en joint av og til så skader det ingen

Skrevet

Folk som forsvarer narkotika, er bare tåpelige. Spiller ingen rolle om det er lovlig i alle andre land, det er ulovlig i Norge, og det er ikke uten grunn.

Kan jeg spørre hvor i Bergen dette er?

Skrevet

Lurer sånn på det stadige tilbakevendende argumentet om at det er bedre å røyke hasj enn å drikke foran barna sine. De gangene jeg har røkt, som faktisk er ganske mange, har jeg blir bøtte fjern. Bare tåpelig ubrukelig tullete, ikke i stand til å gjøre noen ting. Det må da være flere enn meg som reagerer sånn på hasj og marihuana? Tar jeg to glass vin, er jeg faktisk ganske klar.

Skrevet

Jeg er helt enig!! Jeg har røykt en god del ganger da jeg var yngre, og ble helt bortevekk i hodet alle gangene. Hadde aldri klart å tenke rasjonelt om det hadde skjedd noe.

Og må få sagt at det er virkelig ikke ofte vi drikker foran barna våre.

Kanskje en sjelden gang om sommmeren at vi tar et glass vin til maten.

Man ringer også til barnevernet dersom foreldrene er beruset på alkohol foran barna til stadighet, så hvorfor sammenligne hasj og alkohol?

Skrevet

det finnes INGEN studier som sier at alkohol er mer skadelig enn hasj. folk tror det fordi det blir påstått at hasj kun svekker hjernecellene mens alkohol dreper dem, selvom det heller ikke finnes beviser for det.

er du klar over at hasj i STOR grad svekker ALLE sansene dine, f.eks reaksjonsevne, evne til å fatte virkeligheten osv. de som påstår at hasj får en til å slappe av har kanskje rett, men måten man slapper av på er å innta en "gi faen holdning". dessuten tar det faktisk 30 dager før stoffet halveres i kroppen din, også tar det 30 nye dager før det halverte stoffet halveres osv. hasjen sitter i kroppen mye lenger enn alkohol, er mye mer vanedannende. 90% av de som bruker hasj jevnlig over lengre perioder ( 6 mnd til 12 mnd får også psykiske problemer i form av depresjoner og angst. det kan også utløe schisofreni og andre tyngre psykiske lidelser, men det er ikke likevanlig.

dette har jeg etterutdanning i i forbindelse med yrket mitt (bv ped), så dette VET jeg. jeg ville ringt til BV med en gang dersom foreldrene røyker jevnlig og rundt barna. BV kommer selvfølgelig ikke å "tar" barna på dette grunnlaget, men de kan sette inn tiltak. dette er absolutt en grunn for å melde!

Skrevet

Man skal ikke ruse seg forran barna uansett!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...