Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke 2 trimester det lengste trimesteret? Kanskje det er det som går fortest? Eller hva mener dere jenter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, det er kjempelangt, MYE lengre enn det første. (Og dette også gjerne fordi man ikke vet at man er gravid før man er 5 uker på vei.) Og hvor mange uker er det egentlig? Fra 12 til uke 28 eller noe?

Skrevet

ja stemmer det romeren. Og tingen er i 3 trimester kan en jo føde før termin og:)

Synes jg har vært en liten evighet her på 2 trimester. Gleder meg til å gå videre.

Skrevet

Åhhhh, så lang tid det tar! Vi venter oss i hjel! Første trimester gikk mye raksere, enda vi blei satt 2-3 uker tilbake i forhold til det vi trodde på tidlig UL. Men jeg har aldri gjort dette før, jeg misstenker at 3 tri. vil gå enda treigere. Vi gleder oss sånn at vi knapt kan vente!

Skrevet

ja sant det. ;)

Litt spesielt siden jeg er førstegangsgravid.

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Nei, det er det raskeste og mest behalige trimesteret syns jeg. 1 var også behagelig for meg første gang. 3 trimester er det lengste og jævligste.

Skrevet

hehe.. mylian ser vi har noe å glede oss til:)

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Hehe. Joda. Neida, men jeg hadde ikke et behagelig 3trim sist og regner ikke med å få det denne gangen egentlig. Følte meg sværo g tung og hadde mange plager. Denne gangen er jeg gravid med tvillinger og tviler på jeg vil føle meg noe mindre når jeg alllerede er større nå i uke 22 enn hva jeg varsist...

Skrevet

ja, eg føler at eg har vore i 2.trimester en kvart evighet.

har ikkje vært på første UL enda.. hehe..

Tida har på en måte stoppa litt :-)

Skrevet

Akkurat sånn føler jeg det også. Tiden snegler seg avgårde, ennå 5++ uker igjen før 3. trimester.

Skrevet

ja lenge igjen til jeg bikker over til siste trimester..

men tiden flyr vel:)

Skrevet

1- trim- 12 uker- merker jo ikke de 4 forste

2 trim- 16 uker- formen pleier a vaere best her

3 trim 12 uker- kan fort bli til 10 eller 14

Har ogsa laaaang tid igjen her , er 14+6 .....

Skrevet

åiiij.. synes det går fort jeg..

Og jeg går bare hjemme og kjeder meg....

Men vi har så mye vi skal fikse før den lille kommer, at vi trenger tiden vi...

Vi har enda ikke kjøpt en eneste ting, klær eller noe.. så håper tiden ikke går fortere jeg...

sikkert rar jeg da... :)

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Jeg syns dette trimesteret har gått mye fortere hittil enn 1. tri :-)

Jeg tror det har en sammenheng med at det er nå det begynner å skje ting! Plutselig merker man bevegelser og spark, man får møte babyen på ultralyd, og formen er såå mye bedre nå enn før. Jeg spydde riktignok til uke 16, og bekkenet har vært en plage siden uke 10, men det er "morsommere" å være gravid nå. Nå har jeg jo fått synlig mage, og jeg har fått oppretta et slags forhold til babyen i magen gjennom spark og dytt i magen.

Jeg er i uke 24 nå, og kan ikke skjønne at jeg bare har fire uker igjen i 2. tri! Tiden har gått kjempefort :-)

Skrevet

hei!

Hvor langt er du på vei? Jeg er 20 og ei halv uke, og vi har heller ikke kjøpt noe. Det er vel helt vanlig tenker jeg.. Jeg er førstegangs og synes nesten det er litt skummelt å kjøpe noe. (dessuten har vi ikke vært på UL enda.)

Skrevet

Romeren!

Vet ikke om det var meg du spurte jeg, men svarer likevell.. hehe

Jeg er 23 uker på vei, og førstegangs.. Så da er vi ihvertfall 2 da som ikke har kjøpt noe.. hihi.

Har hele tiden følt at det er så tidlig enda.. Var på ul da jeg var 19 uker på vei, så begynner å bli en stund siden. Fikk da hilse på en liten gutt, og samtisig bekreftet at det jeg kjente i magen var han.. Nå er han helt vill til tider. Sparker sånn at jeg ser det utenpå magen.. Litt creepy fasktisk.. hehe

Blir vel så vi skal begynne å gå i butikker og se litt på ting og tang fremmover, så vi vet litt om hvor vi finner det vi skal ha osv... Håoer jo på å komme over noen gode tilbud etterhvert:)

Når skal du på ul?

Skrevet

Jeg personlig synes tiden går utrolig saaaaakte.....

Det er som å vente på julaften. Istedefor 24 luker i advetstiden er det nå 283 luker å åpne.

Kanskje derfor vi fikk adventskalender som barn, slik at vi får litt trening på å vente.

Skrevet

hehe lille frø:)

kan ikke du lage en sånn gravid kalender til meg:)

Skrevet

Hei, jo, det var deg jeg spurte. Jeg skal på UL i uke 22. Akkurat en uke til i morgen, faktisk! (Hjelp! ;)) Kjenner litt spark jeg også, og det er veldig hyggelig å kjenne at det er noe der inne. (For magen min har ikke vokst så mye siden uke 16, synes jeg. Har ingen å sammenligne meg med, dog...)

Tror jeg begynner å kjøpe noe til høsten, jeg! Vi får se... Synes faktisk det er litt skummelt, jeg! Litt for virkelig, kanskje.. Hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...