Gå til innhold

"Det verste jeg har sett"

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går var jeg i byen med ungene mine og bestemora deres. Det er martna her og ganske mye folk, vi var på noe barnearrangement og kosa oss.

Etterpå skulle vi gå å spise litt (gidder ikke lage middag hjemme i denne varmen). Vi satte oss på en uterestaurant (i skyggen) og bestilte en pizza.

Guttungen på 2 var ganske sliten og litt satt ut av varmen, men det gikk greit helt til maten kom. For da ble han først kjempeglad og ville ha pizza, men da han fikk den på tallerkenen skulle han ikke ha den likevel (han er veeeldig 2år akkurat nå).

Greit, men han måtte sitte der til vi andre hadde spist for han kunne ikke få gå noe sted i den folkemengden. Han satt i en høystol for at han ikke skulle stikke av.

Det gikk også greit en stund og han spiste bittelitt (ikke noe særlig matlyst i varmen). Men så begynte han å klatre ut av stolen og skulle ned. Han fikk da to advarsler om at hvis han ikke kunne sitte i ro, så måtte jeg sette han i vogna.

Og det endte jo med det. Jeg satte han i vogna og tok på selene. Han hyla jo da og fikk beskjed om at vi kunne snakke når han var ferdig med å skrike.

Etter ca 1 minutt og gutten hadde roa seg, satt bare og snufsa litt kommer det en mann bort til oss. "Prøv å gi han smokken" sa han. Jeg smilte og sa at han bruker ikke smokk, for jeg trodde han prøvde å være hyggelig. Gutten ble så paff av at en fremmed mann snakket til han så han ble heelt stille, så da sa jeg, fortsatt blidt "men han ble nå stille når du kom da", hvorpå mannen svarer "ja, det var bra det for ellers hadde han ringt barnevernet, for han visste nemlig mye om barn og dette var det verste han hadde sett". What?? En trassig toåring. Jeg himla nok litt med øya og fikk lira av meg at da hadde ikke han sett så veldig mye og mannen gikk.

Det skal sies at dette var en nokså spesiell skapning, litt sånn "bygdeoriginal", så jeg tok det jo ikke alvorlig, men det jo fryktelig uforskammet da. Kjenner jeg blir oppgitt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hihi. Han kunne jo fått "låne" gutten i folkemengden uten vogn en time eller to. Da kanskje han hadde festet gutten i selene selv ;)

Enkelte skjønner ikke hvorfor en toåring kan legge seg og hyle på gulvet i butikken..

De tror det er oppdragelsen som mangler. Ikke noe å bry seg om, men man blir jo alltid litt paff når sånne kommer med meningene sine.

Ikke tenk på han da, kan trygt si at han nok ikke har jobbet i barnehage iallfall ;)

Skrevet

herligfred! En kan visst snart ikke gå ut døra uten å bli meldt til barnevernet!!! Jaja, DU vet jo hvertfall at sånn er livet når en har en to åring (har nemlig en på to selv), og oppdragelse er ikke barnemishandling!

Jøssenavn asså

Skrevet

Han her jobbet garantert ikke i noen barnehage nei...er temmelig sikker på at han ikke hadde barn selv heller...

HI

Skrevet

Kjenner til trassige 2-3 åringer ja... Føler meg passe teit hvis jeg må snakke hardt til jenta vår f.eks. i matbutikken og folk ser rart på meg. De tror sikkert at dette var første advarsel og at jeg har fryktelig kort lunte og at hun ikke har det godt hos oss, mens sannheten er at hun har trasset og vært skikkelig drittunge (ja, hun kan være det innimellom) hele dagen, og at NÅ er det nok! Er lov å si ifra til barnet sitt og være streng når man har sagt ifra om samme tingen "hundre ganger" og gitt advarsler om konsekvenser. Det kalles barneoppdragelse og å være konsekvent, ikke noe å ringe barnevernet for!

Skrevet

Selv synes jeg faktisk at du var litt uforskammet som lot han hyle på en rastaurant.

Ja, jeg har erfaring med trassige 2-åringer, og vi har spist MYE ute.

Slår han seg vrang prøvde vi først med at en av oss tok han på fanget og vi åt på rundgang. Fungerte ikke det gikk en av oss ut av restauranten med han så lenge det trengtes. Greit at det kan være litt leven på en restaurant, men skikkelig trasshyl bør de andre få slippe.

Å bare la et barn hyle til det holdt munn hadde aldri falt meg inn, ikke for barnets skyld, men av hensyn til de andre som betaler like mye for maten.

Skrevet

Herregud...he he.

Aner ikke hvor mange ganger sønnen min var sånn da han var 2 år. Gla ingen ringte barnevernet :P

Skrevet

Kanskje det var samme mannen som jeg skrev om i "grtene gamle gubber"..hehe :)

Man kan jammen bli oppgitt av mindre, bra du svarte for deg da!:)

Skrevet

Jeg vurderte at et minutt med hyl kanskje var bedre enn at vi skulle lage en scene ved at gutten skulle sitte på fanget (det liker han ikke), bære ham hylende ut i et folkehav roe ham ned, komme inn igjen og kanskje slår han seg vrang igjen.

Jeg kjenner sønnen min så godt at jeg visste han ville innse nederlaget og gi seg rimelig kvikt.

Muligens en feilvurdering av meg, men det står jeg for....uannsett ikke en barnevernssak.

Og det var rimelig høyt støynivå på stedet fra av så kan ikke si at det gjorde mye forskjell.

Skrevet

UTErestaurant!!!

Skrevet

En slags stor messe utendørs...boder med lodd og håndarbeid til salgs, tivoli osv. Folkefest.

Skrevet

He he....Jeg fikk kjeft av ei dame fordi ungen min ikke hadde skyggen nede på vognen i april,det var alt for kaldt for en så liten unge å ha hode ute av vognen.

Jenta mi var da 1,5 år.

Jeg svarte at ungen er ikke baby.

Da sa hun at jeg var en uannsvarlig mor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...