Attpåklatten :-)™ Skrevet 28. juni 2009 #1 Skrevet 28. juni 2009 Har brukt Babyline sin til frøkna de første to årene. Feit og klinete, men funker bra. Nå bruker vi enten La Roche Posay eller Vichy. Når vi var i Hellas brukte jeg 50 i ansikt og brystet, gikk ned til 30 siste uken og vi ble brune og fine:-) Er blitt pysete når det gjelder faktor senere år da jeg hadde noen flekker som måtte fjernes. Selv om jeg også tror det er mange skadelige stoffer i mange solkremer med høy faktor, så derfor velger jeg de merkene som hudlegen min anbefaler. Og han er ihuga LRP fan! Samme som apotekeren på den greske øya vi alltid drar til. Og med tanke på når en er vokst opp 60-70-80 tallet, så er det ikke Spenol og Jordnøttolje i dette huset! Herregud at vi turde. Og i påskesolen var det Vaselin som funket......eh.......joda;-D
♥Snulder Skrevet 1. juli 2009 #2 Skrevet 1. juli 2009 Vi har brukt Vichy sin på Rhodos og er kjempefornøyde. Jeg og ungene har ikke vært solbrente på en flekk.... i motsetning til mannen som ikke er fullt så flink til å smøre seg;=D Minimum faktor 30 på alle mann! Og brune er vi hele gjengen!
Gummelillan Skrevet 2. juli 2009 #3 Skrevet 2. juli 2009 Jeg skriver handlelapp i skrivende stund ;-) Tror jeg får stryk av barnehagen for den siste tiden har jeg glemt solkrem hver eneste dag - takk og lov at de der smører med Vichy jevnt og trutt og tar over når mammaen stresser for mye.... Men i morgen skal jeg ut og shoppe det siste før ferien. Og nå vet jeg jo da hva jeg bør se etter, he, he. Selv bruker jeg Carita med faktor 30 som dagkrem. Blir ikke brun, men det hadde jeg ikke blitt om jeg hadde tatt jordnøttoljen heller, hihi! Men på denne måten så lever jeg til jeg blir 90 uten hudkreft forhåpentligvis...
Ronja65 Skrevet 4. juli 2009 #4 Skrevet 4. juli 2009 Jeg har nok ikke vært spesiellt bevisst på hvilket merke jeg har kjøpt, men kjøpt solkrem på apoteket. Det jeg har passet på er at jeg og ungene har nok faktor på og at jeg kastet de gamle flaskene fra i fjor og kjøpt nye for i sommer. Jeg og ungene har ikke blitt solbrende ennå heldigvis. Ungene har en fin brunfarge. Mor i huset er nok den blekeste av oss alle:-(. Pappa bruker ikke så mye (tror ingenting) solkrem, han har en god hud som ikke blir brend. Han er den bruneste av oss alle. Prøver å fortelle han at det er lurt også for han og smøre seg, men jeg tror det går rett igjennom:-)
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 3. august 2009 #5 Skrevet 3. august 2009 Bruker cliniderm fra apoteket til meg selv. Faktor 16 og 8. I norge da... Til ungene har jeg kjøpt noe på E fra apoteket, Husker ikke i farta hva den heter. Har en faktor 16 og en 30. Og de er fra i fjor, men har lagt i kjøleskapet i vinter. Ingen av oss er blitt solbrent til tross for KNALLSOMMER i nord:)
Reveenka Skrevet 27. august 2009 #6 Skrevet 27. august 2009 I år har vi ikke hatt bruk for solkrem, gitt.... nesten! c",)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå