Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 28. juni 2009 #1 Skrevet 28. juni 2009 Tenkte vi kunne lage en egen tråd like godt. Det er så mange som strever med kvalme.... Det vil variere hva som hjelper fra person til person, men da må man bare prøve seg fram. Her er mine tips: - Akupunktur. Det mest effektive jeg har vært borti av alle råd jeg har fått. - For stor truser, som jeg bretter under magen (lekkert) - Ikke smykker eller noe annet i halsen. - Kun utringede topper, som er løse over magen, eller brettet opp over magen. - Bukser som kan brettes under magen. - Bh som er en størrelse for stor rundt. - Spise veldig ofte. Før du kjenner sult-følelse. - Spise det jeg har lyst på. (Mye salt mat) - saftis!!! Det er kjempedeilig. - Drikke saft. Ikke vann, juice eller brus. - Gaviscon tabletter. Det skal hindre halsbrann og sure oppstøt, som kan være grunnen til kvalme. - Bruk Listerine munnskyllevann i steden for å pusse tennene, hvis det er vanskelig. Jeg kaster opp hvis jeg pusser pennene. - Masse hvile. Ikke press deg til å gå på jobb kjempekvalm, da blir det bare verre. Og folk som kaster opp har ingenting å gjøre på jobb, mener jeg. Vis meg den mannen som hadde gjort det! - Ligge flatt. Mange ganger klarer jeg å "stoppe oppkastet" hvis jeg legger meg helt flatt og slapper av i kroppen. Det gjør jeg akkurat der jeg måtte være, så min mann har sett rart på meg når han kommer hjem fra jobb og jeg ligger rett ut på gulvet i ganga iført kun for stort undertøy ;-) Håper dette kan hjelpe noen, og hvis andre har andre tips som hjelper dere er det bare å føye til på listen.
Emilie_ Skrevet 28. juni 2009 #2 Skrevet 28. juni 2009 Hehe, takk for tips.. Kjempefint! Må le når jeg leser hva du skriver om store truser og ligge flatt. Vi er sikkert utrolig flotte, bleke, hovne i magen, småbrekkende og hormonelle. Og menn som hadde reist på jobben med kvalme og oppkast..
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 28. juni 2009 #3 Skrevet 28. juni 2009 noen til tips - Farris - ha alltid protein sjokolade i veska om du må ut. apropo det å spise hele tiden. vanlig sjokolade hjelper også på kvalmen der og da men du får den ti ganger tilbake igjen etterpå... det skjer ikke med proteinsjokolade men for all del finn en som er god!! -spis mye grønnsaker, - unngå for mye sitrusfrukt, (for meg kaster jeg opp av appelsin)
pelleguri:) Skrevet 28. juni 2009 #4 Skrevet 28. juni 2009 Morsomt:) Vi har vel alle våre ting. Jeg kan ikke drikke vann/saft, men brus, juice og faktisk melk. Jeg kan ikke ligge flatt så magen blir strekt liksom. Her er det kun fosterstilling som går:) Men jeg må nok bli flinkere til å spise jevnlig.
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 28. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. juni 2009 Ha,ha, så morsomt at vi kan være så forskjellige! Å ligge flatt på ryggen er vel kanskje ikke et kvalmetips hos meg heller, mer et akkutt-tiltak-for-ikke-å-kaste-opp tips. De værste dagene kaste jeg opp når jeg gikk på do, for da måtte jeg jo sitte oppe. Sukk... Men er altså så godt som kvalmefri nå pga akupunktur (+alle disse andre tingen jeg passer på.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå