Anonym bruker Skrevet 27. juni 2009 #1 Skrevet 27. juni 2009 Var ute på tur med hunden i morges, som alle andre morgener. Eneste forskjellen var at det ble litt senere enn vanlig, pga ferie og helg. Etter 200 meter setter hunden seg ned for å tisse, så vi stopper. Da hører jeg noen som kremter høyt, jeg snur meg, og ser en mann i en stige lenger oppe i gata "Du har vel tenkt å plukke opp etter den?" sa, han. Jeg svarer at hun bare tisser. Mannen sier "Man plukker opp etter hunden sin, det er en av oppgavene man får når man anskaffer seg hund!" Jeg ser rett på ham og sier litt uforskammet: "Vi har med pose og plukker opp når hun driter, så bare ro deg ned du!" 10 meter etter dreit hunde, og jeg plukket det opp i en liten svart pose, og ruslet videre.. Ble bare så sur på kommentaren fra den gretne mannen, jeg er en ansvarlig hundeeier, og plukker selvfølgelig opp etter hunden min! Bill.mrk.: "liker ikke gretne gamle gubber"
Himmel og hav Skrevet 27. juni 2009 #2 Skrevet 27. juni 2009 Og denne mannen, som møtte en frekk og uforskammet hundeeier liker nok ikke deg noe særlig heller. Hvorfor i all verden trengte du å være så frekk i kjeften? Kunne du ikke svart på en hyggelig måte, smilt til han, og gjort verden til et litt vennligere sted? Forslag til alternative ting å si: - ja, det er plagsomt med hundeeiere som ikke tar opp etter seg, men vi gjør det alltid. - ja, det gjør vi selvfølgelig. - Takk for at du sa fra. Jeg plukker alltid opp, men det er så mange hundeeiere som trenger en påminnelse. Deilig vær i dag, ikke sant?
Gjest ✿biss med twins✿ Skrevet 27. juni 2009 #3 Skrevet 27. juni 2009 Han hadde sikkert tråkket i hundedritt. Skjønner han egentlig, jeg er ganske forbannet på hundeeiere som ikke plukker opp etter seg! Spesielt nå på sommeren og ungene løper barføtte! Arrg og æsj. Men jeg hadde aldri sagt fra FØR bikkja hadde gjort fra seg. Bra du gjør jobben din som hundeeier!!:-)
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2009 #4 Skrevet 27. juni 2009 Jeg ikke liker at gamle gubber snakker til meg som jeg er et barn.. Derfor gadd jeg ikke å være så veldig høflig. Jeg sa på en høflig måte først at hun bare tisset, men det virket ikke som han trodde meg..
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2009 #5 Skrevet 27. juni 2009 Jeg liker heller ikke hundeeiere som ikke greier å bøye seg ned og plukke opp etter hunden min, men jeg arresterer ikke folk uten grunn heller.. Og ser man ikke forskjell på en hun som tisser og en som driter, så bød man kanskje bare holde kjeft..
Gjest ✿biss med twins✿ Skrevet 28. juni 2009 #6 Skrevet 28. juni 2009 Nei, late folk som ikke kan plukke opp etter hunden din!:-) Men jeg skjønner reaksjonen din. Har sagt fra til et par, men det var etter bikkja hadde gjort sitt fornødne. Har sagt fra på en høflig måte, man kommer ingen vei uten litt respekt.
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 28. juni 2009 #7 Skrevet 28. juni 2009 Du har min fulle sympati,har selv opplevd å bli skjelt ut av en eldre mann pga av hunden min,og helt uten grunn.Enkelte har bare litt tungt for det,selv om man prøver å svare ordentlig og fornuftig.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2009 #8 Skrevet 28. juni 2009 Det du skulle gjort HI er å vært enig. F.eks. sagt: ja, jeg er helt enig, dette er for dårlig. Da hadde han ikke hatt noe å svart tenker jeg. Jeg bruker å gjøre sånn mot de som er spydige eller bryr seg med ting de ikke har noe med. Jeg jobbet som servitør på hotell og så kom ei kjerring bort til meg og klagde på et rundstykke var for tørt (merk: 1 rundstykke), og sa dette var et dårlig hotell og bla bla bla. Da svarte jeg bare: Ja, dette er et skikkelig dårlig hotell og hadde jeg vært deg hadde jeg aldri kommet hit mer. Da stod hun bare der og klarte ikke å svare tilbake for hun hadde ikke regnet med den reaskjonen fra meg.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2009 #9 Skrevet 28. juni 2009 Hadde jeg vært din sjef, og overhørt deg snakke sånn til gjester på hotellet, så hadde du ikke jobbet der lenger. En ting er hva man sier i privatlivet, men på jobb har man bare med å svare kunder/gjester på en skikkelig måte! HI
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2009 #10 Skrevet 28. juni 2009 Den var stygg Anonym 09:53. Som din overårdnede hadde jeg kalt deg rett inn på bakrommet og gitt deg en advarsel og bedt deg om å beklage ovenfor gjesten. Hadde du ikke gjort det hadde andre advarsel kommer og du hadde mistet jobben.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2009 #11 Skrevet 28. juni 2009 Her var det flere idiotiske svar spør du meg. Hvorfor skal hi være så forbanna hyggelig mot en gubbe som starter en samtale direkte frekt? Bare det gjør jo at stemningen blir kjip, at han kommer med slike kommentarer. Man trenger da ikke dømme folk med hunder FØR de ser om de plukker opp eller ikke. Herregud. Jeg hadde svart med samme mynt, og bedt han passe sine egne saker! Hadde ikke funnet meg i slik snakk!
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2009 #12 Skrevet 28. juni 2009 Hehe, godt å høre at det finnes flere i verden som meg! Selvfølgelig kunne jeg ha vært hyggelig, men gadd jeg? Næh.. HI
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2009 #13 Skrevet 28. juni 2009 De fleste blir jo irritert over slike kommentarer. Er så mye frekke folk, dessverre.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2009 #14 Skrevet 28. juni 2009 Anonym her som jobbet på hotell. Nei, det er faktisk ikke slemt eller stygt å si noe sånt. Når samme kjerringa kommer å klager og står å kjefter på meg rett opp i trynet så har man faktisk lov til å svar tilbake. Man trenger ikke å bli sint men si det med rolig stemme. Man skal vise respekt for andre og være høflig. Er noen uhøflig mot meg så gidder ikke jeg å være koslig tilbake. Sånne folk må få kjenne på hvordan det er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå