Gå til innhold

Hjelp! Haster! Har operert ut en visdomstann og...

Anbefalte innlegg

Skrevet

bedøvelsen har gått ut. Tok to paracet 500 mg for 2 timer siden, men de hjelper ikke. Gjør så vondt at jeg ikke klarer å sitte stille eller ligge eller noe.. Har paralgin forte 400 mg her for migrenen, kan jeg ta en sånn også? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan godt ta paralgin forte mot smertene ja, men du kan også forsøke 2 paracet og 1-2 ibux sammen også, kan fungere bra det med...

Får du paralgin forte mot migrene?

Skrevet

Mange får jo resept på paralgin forte etter visdomstanntrekking/operasjon så det skal det vel ikke være noe i veien for å ta. Jeg fikk utskrevet Ibumetin 600, Ibux er tilsvarende til det. Så da kan du jo evt prøve det også, f eks Ibux 400 mg.

Skrevet

Ok, tok en nå. Har astma, så kan ikke ta ibux. Får håpe den hjelper snart, dette er grusomt. :(

Fikk paralgin forte da jeg hadde migrene ja. Tror jeg fikk resept på legevakten.

Skrevet

Jeg ville tatt ibux, gjerne 600 mg da det er dette en gjerne får på resept etter tanntrekking. De vanlige tablettene er på enten 200 eller 400 gram. Du kan godt ta paralgin forte, bare pass på at paracet-mengden ikke blir for stor.

Skrevet

Ser nå at du ikke kan ta ibux. Evt kan du ringe legevakta og høre om det er noe du kan få på resept som du tåler - men det er vel ikke så lett å komme seg dit når du har såpass vondt. Har du flere paralgin forte igjen kan du ta dem i stedet for paracet til det er blitt mindre vondt.

Skrevet

Håper den ikke ble for stor nå da, ble jo 1400 mg på ganske kort tid.. Men får håpe det går greit. Er 2 timer siden jeg tok de forrige, så.. Kan hvertfall ikke gå rundt sånn her. Blir jo helt sprø. :P

Skrevet

Hei.

Vet ikke noget om medicin. Men jeg hadde også helt utrolig vondt den første dagen. Sov, sov og sov. Gled dig til imorgen!!

God bedring

Skrevet

Har operert ut to før, så vet at det blir bedre. :) Det er bare første dagen som er skikkelig ille. Ha så kompliserte tenner, så det er ikke noe gøy. Har prøvd å sove, men det er så vanskelig når det gjør så vondt. Får håpe det går litt bedre nå.

Tusen takk for svar alle sammen. :)

Skrevet

Det går fint for en gangs skyld. Men vent i alle fall to timer til, og helst lengre før du evt tar en paralgin forte til (forsto det som at du tok en nå). Håper det gir seg litt snart!!

Skrevet

Ja, pleier ikke ta så mye smertestillende, så det går nok fint for nå. :) Skal vente en stund før jeg tar noe mer. Forhåpentligvis funker den snart sånn at jeg får sovet litt. :)

Skrevet

Du bør ta ibux ja, slik som du får utskrevet på resept av tannlegen etter trekking av tann. Hadde det helt for jævli vondt i en uke etter jeg trakk min tann fordi jeg ikke ville ta et par ibux ( var gravid da) , så anbefaler virkelig det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...