Gå til innhold

Livmorhalsen var så kort! Resten av sommeren på sykehus!! Snufs


nemifi

Anbefalte innlegg

Var på rutinekontroll på sykehus i oslo etter at forrige fødsel var litt komplisert. Livmorhals er myk og var kun 13 mm. Har nå ligget her i 9 dager og er forespeilet å ligge helt til uke 34 i allefall! Er skikkelig deppa. Min lille engel hjemme på 20 mnd savner mamman sin og jeg han! Bor så langt unna, så vi sees bare noen timer i uka. Får kun stå opp for å dusje ol. Trenger litt oppmuntring. Nyt å være gravide hjemme, damer:-) Jeg håper lille peanut i magen her skjønner at han ikke må komme riktig enda. Hver dag er en seier. Ikke noe ønske om et prematurt barn, men veldig leit å ligge her alene da. Er 27+ 3 nå:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei kjære Nemifi

Det var leit å høre, skjønner veldig godt at du savner både familien din og det å bare være hjemme.

Jeg skal krysse fingrene for deg. Ja da skjønner jeg at hver dag er en seier.

Vil bare si at min mann er prematubarn. Han var 2 mnd for tidlig født for nesten 33 år siden. Han er i bedre form enn noen jeg kjenner. Toppidrettsutøver og nesten 190 høy og ingen tegn på at han var prematur.

Så det trenger ikke være så ille.....

Gi noen oppdateringer fra sykesengen så skal jeg iallefall komme innom innleggene dine.

 

Masse lykke til

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var kjedelig! Men godt de oppdaga det så har småtten i alle fall en god sjanse! Er jo en trøst at de er veldig flinke med premature barn nå, og når du er såpass "langt" på vei så burde dette gå fint! Men ufattelig kjedelig å ligge på sykehus og savne familien sin! *trøsteklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Tone:-) Det var veldig godt å høre. Man hører jo mest om alle som får komplikasjoner av å bli tidlig født. Det er hyggelig med noen trøstende ord. Jeg skal gi lyd fra meg. Kanskje blir man filosofisk anlagt av å ligge noen måneder, i tillegg til at man legger godt på seg så klart:-)

 

Ha en fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og velkommen etter til ruge klubben! vi deler samme skjebne denne sommeren,jeg ble lagt inn for det samme 10mm, i uke 23+4, idag er det uke 29, hurra, og var to uker hjemme uke 26 og 27,men så målte livmorhalsen kun 1-2mm og rett inn igjen.

trøst deg med at det ble oppdaget i tide, og at jo lenger tid på sykehus nå kan blir færre uker etter at babyen blir født.

Uke 28 er første milepæl, da klarer de fleste seg veldig fint.

Neste er uke 30, da sier min lege at de puster lettet ut, du skal ikke bekymre deg for alt som kan skje, antakeligvis ¨kommer det til å gå veldig fint, men du må ta dag for dag for det er jo en tålmodighetsprøve, spes når du har små hjemme!

Ønsker deg lykke til med rugingen!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Prøver å tenke sånn jeg også, at det er det beste for baby. Lege var litt streng m meg i dag og ba meg ligge enda mer i ro. Dersom jeg klarer meg så lenge, blir det nok keisersnitt i uke 34. Synes det er tidlig også jeg da. Har du barn fra før? Ligger i oslo jeg da. Hvor "ruger " du da:-)? Massa masse lykke til for deg også, fint vær å ligge inne i....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...