Gå til innhold

Alle dere med Emmaljunga vogner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det sikkert ulikt for ulike modeller, men dette er kanskje noe som går igjen på flere? I bruksanvisningen på min (Nitro City) står det at et sted nede på håndtaket er det noe grå dingser man kan dra ut og vri på for å justere hellingsgraden på vognen. Disse må da naturlig nok være lik på begge sider. Er 3 ulike grader å velge mellom. Etter det jeg har forstått så er dette for å ha best mulig trillekomfort når barnet har ulik alder. Altså en egner seg best for babyer, en for 1 åringer og en for 2-3 åringer (?). Dette stod det derimot ikke noe om i bruksanvisning, det er bare noe jeg har hørt en gang.

Er det noen av dere som vet hvilket hakk vognen bør stå på når man har på bag og babyen er liten? Og evt når det er på tide å justere denne videre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du den EAST fjæringen? En hendel som kan dras i tre posisjoner?

Jeg vet heller ikke hva som er hva, men du merker det veldig fort når du snur på den hva som skjer. Det stod ikke i bruksanvinsningen på vår heller, en City Cross hva som var hva.

Skrevet

Ja, det er fjæringa. Jeg var å spurte på butikken for det står ikke i bruksanvisningen nei... Tåpelig!

Undestellet må være slått sammen når de justeres. De må stå på samme innstilling (men det skjønte du vel). Når den peker ned er fjæringa mykest - det hakket bruker jeg nå når babyen er liten.

Skrevet

Tusen takk for svar! :-) Ja, at det var samme innstilling stod i bruksanvisningen, og det var jo kanskje litt selvsagt også, men stod ikke at understellet måtte være sammenslått.

Da skal jeg kikke på vognen og se hvilken innstilling den har nå og evt justere den. Har hørt en del som synes vognene er for stive i starten og dette nettopp fordi de har feil innstilling i forhold til barnets vekt, så er veldig rart det ikke står mer om dette synes jeg.

Er forøverig veldig kos å ha vognen i hus nå, hver gang jeg passerer den i gangen må jeg liksom bre stryke lett over kalesjen eller vippe borti håndtaket, hehe... Føler meg litt småteit, men gleder meg sånn til babyen kommer! :-)

Skrevet

Nå har jeg kikket litt, men er fortsatt usikker. Er den grå tappen som man tar litt ut for å vri det sorte "hjulet" som skal stå nedover, eller skal den stå oppover? Når understeller er oppslått altså. For når den grå peker oppover, så er det akkurat som om vognen blir litt høyere og mer gyngete? Tror jeg, hehe... Må vel være den som gir størst komfort? Finner sikkert ut av det når vesla kommer og vi begynner å bruke vognen, men kan jo være greit å ha den innstilt rett fra starten av. Får ikke helt rett inntrykk bare ved å trille den tom 1 m fram og tilbake i gangen liksom ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...