Gå til innhold

Doper barna på sovemedisin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei jeg kjenner propper barna sine fulle av sovemedisin hver helg, og fester som noen tullinger. de har tre barn, og hun minste er ikke fylt to enda. de spiller musikk til langt på natt, utroolig høyt!

Noen ganger stikker dem over til naboen, og de er ikke å skjekker til barna engang, de ligger bare å sover hjemme med sovemedisin i blodet helt alene i huset.

Får skikkelig vondt inni meg fordi jeg vet at de er der, og er ganske bekymret. Men hva skal jeg gjøre da? Hun vet jo at det hun gjør er galt, men hun sier hun vil "leve livet" da jeg prøvde å prate med henne en gang. Ellers er hun en flink mamma, selv om hun overlater barna mye til seg selv da.

Noen råd? Vurderer sterk å kontakte barnevernet eller helsesøster, men vet ikke hvordan jeg skal gå fram, og hun kommer til å klikke på meg om hun finner ut jeg har sagt noe. Men det driter jeg i, for tenker på de stakkars barna! Hva om de våkner da, og foreldrene ikke er der,de kan jo skade seg.

Er så sint! Hvorfor få barn når man er så egoistisk?!?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om det er som du beskriver, så ring barnevernet umiddelbart og fortell alt!!! Dette høres virkelig ikke bra ut!

Skrevet

Synes det høres ut som du overdriver en smuuule.. ?? Eller hva betyr "propper full", og hver helg? Hvordan får de sovemedisin til barna hver helg om jeg tørr spørre? Da ville jeg heller tatt kontakt med legen som skriver ut slik medisin i større doser til barn. Visst du ikke har konkrete bevis er det dumt og ringe barnevernet.

Selfølgelig er dette bekymringsverdig, men det høres ut som du overdriver...

Skrevet

hvis det er tilfelle, så kan du sende en anonym bekymringsmelding til barnevernet.

Skrevet

flink mamma???

det er hun ikke, hun er rett og slett uansvarlig..

har jeg vært deg har jeg ikke ventet med å melde fra til barnevernet, mammaen til disse barna trenger hjelp, og familien trenger utvilsomt støtte...

ring på mandag og ta en prat med BV,,

Skrevet

Jeg hadde ringt anonymt til barnevernet. Da vil hun jo ikke vite at det er deg. Men du må være ganske sikker før du gjør det for det kan få konsekvenser du kanskje ikke selv kan stå inne for at du har forårsaket. Men om det er som du beskriver så hadde jeg ringt til barnevernsvakten i helgen når det pågikk jeg.

Skrevet

Dette er meget alvorlig. Og det er omsorgssvikt i aller høyeste grad, hvis det du skriver stemmer. Jeg synes ikke du skal nøle med å ta kontakt med barnevernet!

Skrevet

Du skal selvsagt kontakte barnevernet.

Om det som holder deg tilbake er at du er redd for morens reaksjon, kan du ringe anonymt eller skrive et brev.

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Hæ, du lenger opp her som sier, da skal du være helt sikker, hvafeiler det deg? Hvis du har sterke mistanker om at en far misbruker barnet sitt,venter du til du VET eller?

Ring barnevernet med en gang!! Forstår ikke at du ikke har gjort det før......

Man kan fint bli flinkere til å bry seg her i landet.

Skrevet

Hvis det virkelig er sånn, så er det helt klart en sak for barneværnet...

Men jeg lurer på hvor hun får tak i disse sovemedisinene..?

Kan ikke sjønne at en lege skriver ut så mye sovemedisin til flere barn i samme familie, at de kan brukes til å "dope" barna ned hver helg..

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Ring barnevernet!! Dette høres jo helt tullete ut - å dope ned ungene sånn at hun skal kunne "leve livet" er jo helt forkastelig! Kanskje hun trenger en vekker for å skjønne at man ikke kan holde på sånn når man har barn.

Skrevet

Du har faktisk en moralsk plikt til å informere Barnevernet om dette. Ikke tenk på om du overdriver eller om det kan ha ubehagelige konsekvenser for mora. Om det stemmer at hun har gjort dette bare et par ganger, er det svært farlig og alvorlig.

Sovemedisin er ikke medisin man tuller med. Gitt av ukyndige, spesielt til barn, kan det i verste fall være dødelig. Å gi sovemedisin til barn, uten medisinsk årsak og oppfølging, er et alvorlig og farlig overgrep.

Det å sette sine barn ut av spill for å kunne gjøre som en selv ønsker, er også et alvorlig overgrep på barns rettigeter. Tenk om mannen din i smug hadde sovemidler i kaffen din for å kunne snike seg ut på byen en gang i blant? Det ville du ikke godtatt. Barn skal heller ikke trenge å godta det.

Det kan være at mora ellers er en god mor og bare trenger en kraftig korreks på dette. Men denne typen oppførsel, i tillegg til å være livsfarlig for barna, viser i beste fall en manglende forståelse for barns behov og rettigheter og i verste fall en maglende respekt for dette. Om dette får pågå uforstyrra, kan det utvikle seg til et mønster hos mora som kan være svært, svært skadelig. Får hun hjelp og korreks nå, kan det ennå ordne seg.

Du har en moralsk plikt ovenfor ungene til å hjelpe dem. Du hjelper heller ikke mora ved la henne fortsette med dette. Ring barnevernet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...