Gjest Skrevet 26. juni 2009 #1 Skrevet 26. juni 2009 Kan ikke folk bare legge inn sine favoritter her som kan gå innunder den kategorien? Agnes Agathe Ellie Elsa Elinor Othilie Petrine Anker Jæger Niels Samson Holger Hektor Samuel Zacharias
M ♥ ♂-2010 Skrevet 27. juni 2009 #2 Skrevet 27. juni 2009 Petrikka Olava Lava Petrine Synnøve Helmine Oline Lovise Otilie Olea Henry Isak Ole Ola Mons Peder Rasmus Ludvig Iver
M ♥ ♂-2010 Skrevet 27. juni 2009 #3 Skrevet 27. juni 2009 Hehe, spesielle ja. Ole er kanskje ikke mye spesielt ... :-) Men - har nå iallefall ramset opp forfedrene mine! ;-)
Sesilia Skrevet 29. juni 2009 #6 Skrevet 29. juni 2009 Liker så godt sånne gamle, norrøne jentenavn, og jentenavn som nesten er guttenavn... Idun Freya Embla Ellinor Sigrid Solveig Teodora Bernadette Tomine Olava Olea Tora Simone Ragnhild Henny/ie Nelly/ie Ovidie Cornelie/a Johanna Gamle guttenavn er verre, synes jeg... Emrik Tage Brage Birk Trym Heine Rasmus Cornelius Peter Peder Harald (liker dette! Tarald Tønnes Tallak Teodor Trym Olav ...
Sesilia Skrevet 29. juni 2009 #7 Skrevet 29. juni 2009 Othelie Othello Othelio ... er fine... Og Agnete!
Gjest Skrevet 29. juni 2009 #9 Skrevet 29. juni 2009 Lydia Dagmar Hilda Selma Åsta Petrea Engel Peder Lorentz Petrus Alfred Halldor
Blomstersara Skrevet 30. juni 2009 #10 Skrevet 30. juni 2009 Morsom tråd. Fant en del gamle navn. De varierer en del i finhetsgrad...Men smaken er som kjent delt. Albertine Sol Anny Anfrid Gerda Lydia Femja Lovisa Rannveig Sygni Randine/Randina Larsina Nikoline Greta Pernilla Pauline Peggy Susanna Jana Adelheid Synneva Sylvelin Wilhelmina Aletta Nancy Agata Trude Viola Olia Åsta Norma Olianna Indiane Oda Ovidia Olsina Dordi Marlina Martilla Unni Mikalina Beret Ellisiv Serine Gyri Gurine Gærner Alvin Tollef Tarjei Truls Mikal Martinus Olai Gisle Gjert Sjur Gregorius Trygge Gullak Severin Roald Guttorm Børre Robert Ingolf
Gjest Skrevet 30. juni 2009 #11 Skrevet 30. juni 2009 Greger Jerker Gottfried Åge Hehe, leser ialfall ikke "Menn som hater kvinner", nei =p
Gjest Siklerotte Skrevet 1. juli 2009 #13 Skrevet 1. juli 2009 Har noen slektninger som er helt ville og driver med masse slektsforskning. Kan slenge inn noen av de aller særeste - er så mange - (tar kun med norske navn...) Her snakker vi dog ikke favoritter, men hvert fall gamle og spesielle ;-) Gutt; Florentius Severn Ardis Sjugurd Parelius Frimann Auden Svante Tøstein Palmer Ouden Obert Fabritius Tollev Ellend Fritz Patrov Laverne Laurid Tølleiv Tolv Laurentius Josefus Gulleik Fredwald Jente; Nelline Povel Gjertine Vessa Gurine Iara Eskhild Guru Aga Sesel Lukris Helleborg Bolette Sibille Taran Hilma Hellfrid Lovella Velma Juditte Olufine Avis Thyre Marense
Blomstersara Skrevet 1. juli 2009 #14 Skrevet 1. juli 2009 Hahaha! Seriøst! Guru Avis Lukris Er vel tvilsomt at man hadde fått de gjennom i dag...
Gjest Siklerotte Skrevet 1. juli 2009 #15 Skrevet 1. juli 2009 Mye stygt der - også blant de engelske jeg fant. Slik som Gaylord, Dorthylismay.... Tror navneloven er slik at man kan navngi barnet sitt hva som helst såfremt det kan dokumenteres at det har blitt brukt tidligere? Så det hadde nok (dessverre) gått... =p
Blomstersara Skrevet 1. juli 2009 #16 Skrevet 1. juli 2009 Da har du mye "bra" å slå i bordet med... hehe! ;o)
Gjest Skrevet 1. juli 2009 #17 Skrevet 1. juli 2009 Friman(n) er dødskult! Er en eller annen kjendis som har unge som heter det, men kommer ikke på navnet. På jentefronten likte jeg Velma, Hilma, og Olufine (eller det norske Olefine). Gurine og Aga var jo ikke verstinger de heller, hehe.
Gjest Skrevet 1. juli 2009 #18 Skrevet 1. juli 2009 Jeg har forresten en tippoldefar som het Parelius, det er igrunn litt tøft, da, Siklerotte..!
Gjest Siklerotte Skrevet 1. juli 2009 #19 Skrevet 1. juli 2009 Tjam, synes Thyre/Marense/Iara/Hilma og Velma er helt greie - men kanskje ikke akkurat fine. Fant finere navn baki slekten for å si det sånn;-) Kanskje vi er i slekt, hehe. Jeg har aldri giddet å forstå hva alle disse navnene er i forhold til meg;-)
Cornelianelia Skrevet 3. juli 2009 #20 Skrevet 3. juli 2009 Svanhild Wilhelmine Herdis Alette Talette Adeleide Ovidie Annefrid Annveig Annhild Eldrid Isrid Målfrid Frøydis (vet faktisk om ei lita jente som heter det) Tarjei Halfdan Mikjel (ikke så heldig å bli forvekslet med Michelle kanskje) Ånund Anstein Bertil
Blomstersara Skrevet 3. juli 2009 #21 Skrevet 3. juli 2009 Et navn jeg syns var utrolig søtt,men overhodet ikke kunne tenkt meg å bruke er... Kanutte!!! Så søtt på ei lita tulle..litt verre hvis du skal bli statsmininster...
ღhælgelainnღ Skrevet 5. juli 2009 #22 Skrevet 5. juli 2009 Min mormor het Fransiska og min tante het Kristense. Flotte sterke navn syns jeg..
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 6. juli 2009 #23 Skrevet 6. juli 2009 Vet masse gamle navn men mine favoritter er: Iva Elly Othelie Jana
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 6. juli 2009 #24 Skrevet 6. juli 2009 glemte gutte navna som jeg syns er fine:) Selmer Sofus kule navn:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå