ny på vei? Skrevet 26. juni 2009 #1 Skrevet 26. juni 2009 Vi skal på kjæresteferie lurer på om det er noen som har noen tips til tig vi kan gjøre/steder verdt å se ?? og bra steder å spise som ikke er veldig dyrt
Bolla Pinnsvin Skrevet 26. juni 2009 #2 Skrevet 26. juni 2009 Madame tussauds er jo en klassiker da,...men ikke sikkert dere er interesert i sånt?Men helt klart verdt å få med seg! Eller er det noe som heter London Dungeon!Ikke for pyser altså!hehe..Mye fint for familier å gjøre...men som kjærestepar ville jeg nok gått for mest mulig avslapping altså.Nyte noen av de flotte parkene.Kanskje en båttur på Themsen.Og et "must" er Camden!Der er det sååå mye spennende og morsomt!Herlig marked der!
lille je Skrevet 27. juni 2009 #3 Skrevet 27. juni 2009 Carnaby street:) Såå koselig. En restaurant i Bayswater som heter Harlem. Amerikansk. Kjempekoselig,kjempegod mat og MYE mat. Ikke så voldsomt dyrt heller.
Gjest Skrevet 27. juni 2009 #4 Skrevet 27. juni 2009 Ååå, så heldige dere er! Er det første turen til London? Nå vet jeg ikke helt hva dere liker og sånt, men kan forsøke meg på noen tips. - British Museum: hvis du liker museum må du innom her en tur. Er vel den mest imponerende samlingen som finnes. (www.britishmuseum.org) - London Eye: her får du utsikt over hele byen hvis det er pent vær. En stund i kø er faktisk verdt turen, og bestiller du billett på forhånd blir det litt mindre tid i kø. Sist kjøpte vi billett til både London Eye og Madame Tussauds samtidig. Veldig greit. (www.ba-londoneye.com) - Madame Tussauds: en klassiker. Har du ikke vært her, må du hit! - Buckingham Palace: er obligatorisk med en tur hit. Vil dere se vaktskiftet anbefaler jeg å være ute i god tid, for det kommer som regel masse folk. Jeg tror den beste plassen er å stå ved Victoriamonumentet eller inntil gjerdet til slottet ganske nært porten. - Harrods: Londons mest berømte shoppingsenter. Har du sett Mr. Bean feirer jul? Det er dette senteret han slukker belysningen på når han skal teste juletrelysene:-) - Hamleys: 5 etg leketøysbutikk. Greit å ta turen innom hvis dere skal handle med noe hjem. - Dalí Universe: Utstilling av verkene til Salvador Dalí. Anbefales om du liker kunsten hans, hvis ikke er det kanskje ikke så spennende. Ligger i Country Hall ikke langt fra London Eye. - Fire Station (Pub): Jeg har fått denne anbefalt av en venn, men aldri fått muligheten til å stikke innom. Skal vistnok være en kul pub rett ved Waterloo Station. - Charbonnel et Walker: sjokoladebutikk:-) Googla litt og fant ut at den ligger i The Royal Arcade ikke så langt fra Piccadilly Circus Ellers er vel Covent Garden og Oxford Street av de beste shoppinggatene. Vil du spise billig kan det være greit å satse på indiske eller kinesiske restauranter. Ofte billige og bra. Eller spise på puben. Til lunsj er det greit å stikke innom en matbutikk å kjøpe med seg mat til å ta med i parken. I nærheten og i mange av parkene er det også sjapper som selger sandwicher. Ofte billige og gode. Dessuten anbefaler jeg dere å ikke overdrive bruken av buss og bane for å reise rundt. Jeg hadde vært flere turer i London, men det var først da jeg og mannen min bestemte oss for å bruke minst mulig offentlig transport at jeg virkelig ble kjent der. Og så mange morsomme butikker og fine steder vi ramlet borti fordi vi gikk rundt omkring! God tur:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå