Ameli Skrevet 26. juni 2009 #1 Skrevet 26. juni 2009 Jeg var å handlet klær i dag, og fikk god hjelp av selger. Hun var veldig hyggelig og fant flittig frem ting med imperieliv til meg så magen fikk plass. Så spør hun: "Hvor lenge har du igjen?" "Ca 3,5 til 4" sier jeg. "Å herregud, 3,5 til 4 UKER håper jeg..." Svaret måtte bli: "Ehhh, nei det er måneder......" Hahaha, aldri følt meg så enormt diiiger som da! Men sist symfyse mål hos jordmor var akkurat der det skulle, så kan vel ikke ha eeest ut til overmål nå på tre uker?? hehe synes egentlig det var litt festlig jeg da.
Kongeørna Skrevet 26. juni 2009 #2 Skrevet 26. juni 2009 Et godt eksempel på at folk ikke har peiling.... Jeg har noen kilo for mye fra før, men får av en aller annen grunn hele tiden høre at jeg har så liten mage nå (22 uker). Helt sprøtt, for magen har aldri vært liten, og jeg synes den står lang ut. Hos legen er symfysemålet innenfor normalen, så dette blir jo bare synsing.
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 26. juni 2009 #3 Skrevet 26. juni 2009 det er så frekt... fremmede folk.. min erfaring med mage er at så lenge man er gravid så kan folk tillate seg å si hva som helst til deg!!! kjente eller fremmede. og er de riktig vågale så kaster de seg frem for å klappe deg på magen også...
Emma27 Skrevet 27. juni 2009 #4 Skrevet 27. juni 2009 Huff jeg også får kommentarer på hvor stor magen min er. Skjønner ikke hvordan folk kan tilltate seg å sprute ut med sånne kommentarer?! Skjønner dem ikke hvor sårende det kan være når man fra før av syns at man er feit og stygg og fæl?? Hjelper ikke akkurat på selvfølelsen min må jeg si!
lille frø, mor til to Skrevet 28. juni 2009 #5 Skrevet 28. juni 2009 Snakk om å være frekk. Skjønner ikke at enkelte kommenterer gravide på den måten. Vi er ikke noe målskive for uspiselige kommenaterer fra hvem som helst. Hadde selv en kollega som kommenterte meg i tide og utide. Men det var kun henne. Andre sier de synes jeg ser veldig liten ut.
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 28. juni 2009 #6 Skrevet 28. juni 2009 Huff. Kjenner meg veldig igjen. Jeg er bare 13 uker på vei, og er helt klar over at det ser ut som om jeg er kommet dobbelt så langt, likevel begynner jeg å bli lei av å måtte forsvare meg. Magen min er stor fordi dette er 3.gang og jeg er lav og magen bare poppet ut med en gang testen var positiv. Det er ikke noe gøy, men sånn er det bare.
Si- Skrevet 29. juni 2009 #7 Skrevet 29. juni 2009 Jeg har termin i oktober, og på butikken en dag fikk jeg spørsmål det var "like før" nå. "Nei, det bare ser mye verre ut enn det er", svarer jeg til slike kommentarer, og håper at folk blir litt flaue på egne vegne. Jeg ser enorm ut sammenlignet med sist, og magemålet hos lege viste også litt over kurva. Som en mannlig kollega sa: "Nei, jaggu har du nå blitt drug!" ;-) På gode dager kan man ta det med et smil og en kjapp replikk, men er man litt deppa og føler seg som en elefant, legger det stein til byrden. Til mine mannlig kollegaer pleier jeg å si at det er helt feil type ting å si hvis de plumper uti med slike kommentarer. Sier at de heller skal si vi ser flotte ut!!! Veldig hyggelig når folk sier "Så fin mage du har!" :-)
annkarinognurke09 Skrevet 30. juni 2009 #8 Skrevet 30. juni 2009 er helt enig med sånne kommentarer... Får høre det om dagen av folk jeg også : " oi du har blit stoor, du kommer til å bli diger" Det er faktisk ganske sårende at man skal si sånne ting! Jeg har jo ikke termin før den 20.desember, men enda syns folk jeg har blitt kjempe stoor! nei folk burde tenke litt syns jeg
Tigerpote Skrevet 30. juni 2009 #9 Skrevet 30. juni 2009 Jeg kjenner meg dessverre også igjen. Har svart en del ganger på disse trådene. Har fått spørsmål om jeg venter trillinger, og fått kommentarer på at jeg er kjempediger. Viser til symfysemålet mitt på 22 cm, men det ser ikke ut til at noen skjønner hva et symfysemål er, eller at de ikke tror på det. Er nå i uke 26. Jeg kunne aldri ha slengt med leppa sånn!
lille skatten Skrevet 1. juli 2009 #10 Skrevet 1. juli 2009 Uff ja komentarer kan vaere saarende enten de er den ene eller den andre veien. Jeg syns jo selv at jag har en stor struttende gravidemage men alle sier oi saa LITEN du er!!!! Og det er ekstra saart naar jeg var paa ordinaer UL og maalene siste at lillegutt ikke hade vokst som han skulle, da hjelper det ikke paa bekymringene naar alle skal komentere at jeg er liten og at alle andre som folk kjenner er MYE stoerre.. Jeg skal paa ny UL i dag og krysser fingrene for at lillegutt Har vokst og blitt saa stor som han skal vaere.. Er 20+3 i dag...Jeg syns folk burde holde komentarene sine for seg selv og heller si at vi ser flotte ut og straaler om de absolutt vil si noe..
Juuuunibaby <3 Skrevet 1. juli 2009 #11 Skrevet 1. juli 2009 Jaa, man kan ikke bry seg om folk. De sier såååå mye rart. Jeg var i byen her om dagen og traff på en dame jeg ikke har snakket med på lenge. Hun kom bort til meg og sa: Venter du noe? Du skjønner jeg kan se det fordi du er jo VANLIGVIS slank! .... Er det mulig, kan man annet enn å le? Oh jeg er bare 18 uker på vei attpåtil...
mahita88 Skrevet 1. juli 2009 #12 Skrevet 1. juli 2009 Jeg har fått mange kommentarer fra "venninner" som kaller meg tjukka. Er faktisk sårende å høre! Jeg er GRAVID ikke FEIT! Men er heldigvis en person som har snakketøye i orden så klarer å si ifra om hva jeg syns....blir som regel veldig stilt på de ettepå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå