Gjest Skrevet 26. juni 2009 #1 Skrevet 26. juni 2009 Er det bare jeg som har vokst opp med at dette ordet betyr noe heeeeelt annet enn småsussing? I min sosiolekt betyr nemlig nusser det samme som pupper/bryster, så de første gangene jeg leste ordet "nusser" i forbindelse med barn skjønte jeg faktisk ikke helt hva folk egentlig snakket om. Så for meg mødre som skjøv puppene sine opp i ansiktet på barna sine, hehe... Gikk heldigvis vedig fort et lys opp for meg da ;-) Reagerer fortsatt på ordet da, siden det for meg har en ganske annen betydning enn det tydeligvis har for de fleste andre her inne. Flere?
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #3 Skrevet 26. juni 2009 hmm nei det har jeg ikke hørt før.. men du fikk deg sikkert en god latter når du skjønte sammenhengen
Gjest Skrevet 26. juni 2009 #4 Skrevet 26. juni 2009 hehe, har jeg aldri hørt før. Hvor er du fra? Her er nussing/sussing små kyssing.
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 26. juni 2009 #5 Skrevet 26. juni 2009 Hehe,for meg betyr nusser pupper:-) Kanskje det er et bergensk uttrykk?:-)
Gjest Skrevet 26. juni 2009 #6 Skrevet 26. juni 2009 Ja, jeg tror det. Er også bergenser, vokst opp i Åsane. Og ja, jeg lo godt av meg selv og min egen missforståelse, hehe..
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #7 Skrevet 26. juni 2009 Er det riktig at i bergen så er det "moss" nussing blir kalt for? Synes å ha hørt det noen ganger..
mozell Skrevet 26. juni 2009 #8 Skrevet 26. juni 2009 Er også fra Bergen (sånn omtrent), og forbinder nusser med pupper ja:) det er sikkert et bergensuttrykk dette da...
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #9 Skrevet 26. juni 2009 Vi sier egentlig suss og muss.. Der suss er det man får av kjæresten, og muss får man av en snørrete toåring som har spist sandkaker..
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #10 Skrevet 26. juni 2009 Har du virkelig såå liite å gjøre at du må henge deg oppi i sånne ubetydelige ting?? Virker f... meg som du ikke gjør annet enn å syte og å sitte med den pc`n din..
mozell Skrevet 26. juni 2009 #12 Skrevet 26. juni 2009 ...men tydeligvis ikke ubetydelig nok til at du kunne la være å svare?
Mamma's trolljenter Skrevet 26. juni 2009 #13 Skrevet 26. juni 2009 ...og jeg var omvendt! som østlending i bergen klødde jeg meg i hue når folk snakket om nusser for dette har alltid vært småsuss for meg! Ja 'hue' også- når min stemor minnet meg på å ta på hue før jeg gikk ut når jeg var yngre lurte jeg alvorlig på hva i all verden hun mente med det, hodet mitt sitter da fast
Mammaen til 2007jenta Skrevet 26. juni 2009 #14 Skrevet 26. juni 2009 Hehe, jeg og er vant til at det betyr pupper. Er også fra bergen da. Men likevel bruker jeg ordet nusse i kose/kysse sammenheng. - Mest i forhold til datteren min da.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #15 Skrevet 26. juni 2009 nuss eller suss,hva spiller det for rolle. du har seriøse problemer hvis du ikke har annet å tenke på..
gutta00,05&09 Skrevet 26. juni 2009 #16 Skrevet 26. juni 2009 nuss er pupp! mest sannsynlig et bergensk/vestlanduttrykk!
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #17 Skrevet 26. juni 2009 Hehe, husker mamma sa "nussene" om pupper. Vi er fra Bergen. Men vi bruker "å nusse" som å kysse også..en liten småsuss.
<3 Legoland <3 Skrevet 26. juni 2009 #18 Skrevet 26. juni 2009 Her i Bergen heter puppene nusser !!! Og en liten suss, kan man også si "moss" .
Ranveig R Skrevet 26. juni 2009 #19 Skrevet 26. juni 2009 Nuss er pupp! Sotra. Småsuss kan godt vere "moss", men ikkje nuss )
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 26. juni 2009 #20 Skrevet 26. juni 2009 Hvor har Hi skrevet at hun ikke har annet å tenke på da? Jeg forbinder også "nusser" med pupper.. Er fra Bergen:)
Gjest Skrevet 27. juni 2009 #21 Skrevet 27. juni 2009 Da er det tydeligvis et bergensk uttrykk ja :-) Og kan ikke annet enn å le av de patetiske anonyme over her som tydeligvis ikke har så mye i topplokket når de presterer å tro at fordi man lurer på èn liten ting så er dettte det eneste i hele verden man lurer på og har problem med *ler oppgitt*. Og de mener jeg må skaffe meg et liv, hva med å ta en titt på seg selv først? ;-) Jeg har i det minste god grunn til å sitte mye i ro.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2009 #22 Skrevet 27. juni 2009 tror du er ei sånn som utnytter det å være gravid til å IKKe gjøre noe som helst.. Har selv vært gravid og vet hva bekkenløsning er,men jeg legger meg ikke ned av den grunn!!
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2009 #23 Skrevet 27. juni 2009 Ta dokker sammen folkens. har dokkar ingen respekt for dialekter. hon ma jo få lure på det , når det blir missforstått. Dokker har sikkert uttrykk som kan bli missforstått dokker og så slutt å syt. Nusser og daier = pupper . Hvis du blir så irritert kan du jo la vær å svare på innlegget då. Go Alva Go..
Gjest Skrevet 28. juni 2009 #24 Skrevet 28. juni 2009 Hehe... Ikke gjøre noe som helst nei... Ja, jeg har jo sittet hjemme heeeeele tiden jeg. Jepp, ikke gått i full jobb det meste av tiden. Og det er selvsagt bekkensmerter som gjorde at jeg først ble sykemeldt, fordi jeg måtte finne på noe, ikke at legen var redd for at jeg skulle få svk.forgiftning igjen (proteiner i urinen og økende BT), neida, bare sutring her i gården. Herrgud Anonym, get a life! Du kan jo uansett ikke være mye smart i hode ditt om du har hatt kraftig bekkenløsning og likevel tvinger kroppen din til å fortsette som før, er slike som deg som ofte ender med å slite med bekkenproblemer resten av livet. Vi andre som er smart nok til å følge råd fra manuellterapauter ol behandlere tar det litt med ro slik at vi kan fungere som mødre og i arbeidslivet også etter babyen er ute :-)
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2009 #25 Skrevet 28. juni 2009 Vel i Danmark betyr det noe helt annet.. Hadde en "kamerat" som sendte meldinger og snakke om at han ville "nusse lårene" mine... Syns kanskje det var litt tidlig i forholdet, men det kom snart frem at å "nusse" betydde å stryke/kose/kjæle.. Noe av det samme, men likevel en viktig forskjell
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå