Gå til innhold

Hvordan har dere lagt opp dagene i Dyreparken??

Anbefalte innlegg

Skrevet

1 dag med dyra, 1 dag i badeland og 1 dag med Kardemomme og kutoppen og alt det der? Eller del opp litt her og litt der?

Skal ikke på Kaptein Sabeltannshowet, men går det an å besøke der han" bor" fordet på dagtid? Være ombord i båten feks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal dere være der i 3 dager?? Det er da ikke sååå stort!

Jeg har vokst opp i Kristiansand, så er kanskje ikke rette personen å spørre. Men en dag har alltid vært mer enn nok, også da jeg selv var barn.

Du kan forresten dra i Kaptein Sabeltanns Verden, men båten er ikke for publikum. Derimot kan dere ta en tur med Kaptein Sorte Bills båt, og da er det lagt inn en sånn kanon greie med Kaptein Sabeltanns båt.

Skrevet

ok, var noe sånt jeg tenkte på.

Ja har kjøpt et slikt 3dagerspass (betalt for 2 dager opplegg). Har jo aldri vært der før og om vi skulle bli "ferdig" før så er det bare å reise hjem eller ta en ekstra dag på badelandet, eller finne en strand og kose seg på.

Skrevet

Dessuten er "badeland" egentlig bare to basseng, og det ene er for dypt for små barn. Så jeg ville ikke ha satt av en hel dag til bare det.

Skrevet

vi var der for noen år siden, og vi var glade for at kunne være der flere dager på rad. Det er gjerne mye kø til ting og tang, og tiden går veldig fort. Vi gikk og tuslet og koste oss, i stedet for å løpe igjenom for å få med oss alt.

Skrevet

og forresten; har de sluttet å ha turer med den sorte dame? Vi var på tur med den

Skrevet

1 dag til alt :)

Har aldri trengt mer enn en dag, om man er der hele dagen er det mer enn nok synes jeg.

"Badeland" kommer vi ikke til å bruke noe tid på, det er bare et kjedelig basseng, kardemommeby er gjort på en halvtime også bruker vi resten av dagen til å tusle rundt å se litt på dyrene, tenkte å besøke kaptein sabeltanns verden når han er der på dagtid og kanskje være med båten om eldste tørr det osv.

Om man skal ha med seg absolutt ALT trenger man nok 2 dager, men vi satser bare på å få med oss det som vi tror vil engasjere ungene også tar vi resten et annet år.

Skrevet

Dere kan kjøre både med den Sorte Dame og Grevinen. De går fra forskjellige plasser og møtes ute på "havet" der de sender "kanoner" mot hverandre. Helt topp for ungene.

Skrevet

Nei nei, men har nå ikke tenkt å løpe rundt for å få sett mest mulig på kortest mulig tid. Med baby som skal sove, det skal spises, og ting skal tittes lenge på. ta trikken i kardemommeby osv. Det har vi til og med lyst til å gjøre flere ganger! Veit aldri hva som skjer.

er kanskje den eneste gangen vi drar dit så da er det ikke vits å stresse :o)

er ikke mye fan av å bade i basseng så muligens blir ikke tiden der så lang. Men finnes det fine strender i Kristiansand-området? Med sand..

Skrevet

Jeg hadde nok heller tatt to litt kortere dager enn en lang. På hjemmesidene står et ganske greit om hva som skjer hver enkelt dag. Finn ut om det er noen matinger av dyra dere vil se, når det skjer - og legg opp dagen litt etter det også:)

Skrevet

Vi bor i Kristiansand, og er i Dyreparken nesten ukentlig, blir ikke lei, men det er da oss. Har små barn (2,5, år i 11 mnd), så det blir ikke lei. Selv ville jeg tatt det litt sånn på sparket, sett hva ungene synes var gøy, og gjerne kombinert dyr og karuseller/biler etc hver dag. Tatt det i ungenes tempo.

Fine strender finnes også : ) I sentrum er det bystranda! Ellers er det Bertesbukta ikke langt utenfor sentrum, Hamresanden (også campingplass), strender i Søgne (vest for Kr.sand) bl.a Høllen og Åros (sistnevnte med litt lekeapparater, også en campingplass).

Lykke til, håper dere for en fin ferie : )

Skrevet

Ja var også slik jeg tenkte det. Kan tenke meg at noe er verdt flere besøk når vi først er der. er noen jeg kjenner som har planlagt å ha en dag med dyra og en dag med badeland. De har vært der før og da tenkte jeg at det kanskje var lurt. Men vi får se litt, nå vet jeg litt mer i alle fall :o)

Skrevet

Jeg tenker tre dager blir helt topp;) Det er masse å finne på, og det er koselig å bare være der synes nå jeg. Ellers har du Hamresanden, som er en fin sandstrand som dere kan kjøre eller ta buss til.

Skrevet

Vi var der 3,5 dag i fjor sommer, var masse folk og lange køer så det var greit å ha så mangen dager, så slapp vi å stresse rundt omkring :-) Syns dyreparken er helt topp jeg, så jeg misunner der turen dit i år :-)

Skrevet

Var der for noen uker siden sier bare ta med mat GRUUUSOM MAT der. Heller ikke bo på dyreparken hotellet TRAGISK. Parken er helt grei hadde 2 dager der. Vi var bare sammen med dyrene. Kaptein Sabeltann var desverre på tokt når vi var der =0).

Skrevet

Kaptei Sabeltann stedet var bare ett bittelite sted trenger ikke 1 dag der =0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...