Gjest Skrevet 26. juni 2009 #1 Skrevet 26. juni 2009 Det er første gangen jeg betaler med nettbank...Skal nå betale en regning med forfallsdato 28.6 2009! Når jeg skal trykke på forfallsdatoen og vis jeg da trykker på 28.6 2009,blir regningen betalt i dag da,eller ikke før den 28.6??? Får og få den betalt i dag kan jeg da trykke den 26.6??? Sikkert et fryktelig dumt spørsmål da men...
Mrs. Bouquet Skrevet 26. juni 2009 #2 Skrevet 26. juni 2009 Kommer litt ann på overføringene til banken din. Tror de fleste ikke overfører penger/ betaler regninger i helgene. Tipper den blir betalt på mandag uansett hvilken dato du velger.
Gulosten™ Skrevet 26. juni 2009 #3 Skrevet 26. juni 2009 Den står da vel automatisk på dagens dato...? Og selv om regningen har forfall 28.06 så kan du vel like gjerne registrere den i dag?
Gjest Skrevet 26. juni 2009 #4 Skrevet 26. juni 2009 Altså,jeg får ikke regningene inn på nettbank enda,men blir ordnet snart! Så jeg må føre opp alt selv.. Liker at regningene blir trukket med en gang jeg,så ikke kontoen plutselig blir tom før betalingsfristen.Og så har jeg jo oversikt over hvor mye jeg kan bruke fra kontoen også!
Gulosten™ Skrevet 26. juni 2009 #5 Skrevet 26. juni 2009 Det kommer helt an på hvilken bank du har I DnB ble aldri noe trukket før virkedagen etter, så hvis jeg la inn regning fredag kveld ble det trukket mandag. Nå i Sparebank 1 blir pengene reservert med en gang jeg godkjenner betalingen, så det beløpet som står igjen på konto er reelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå