på'an-igjen? Skrevet 26. juni 2009 #1 Skrevet 26. juni 2009 Noen her som har prøvd dette og hvor tidlig har dere eventuelt klart å høre noe?? Fikk min i posten idag, men er bare 6+2, så jeg må vel vente noen uker til...sukk.....
på'an-igjen? Skrevet 26. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. juni 2009 Angelsounds, er en babydoppler som gjør at du kan høre hjertelyden til babyen hjemme!!!
Mamma_til_isabella Skrevet 27. juni 2009 #4 Skrevet 27. juni 2009 Ikke finn på å bruke den før etter uke 10. Den forstyrrer hjerterytmen til babyen og kan være uheldig...... Rundt uke 12 kan man prøve å høre for da er livmoren kommet opp av bekkenet...Men ikke før uke 10.
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 28. juni 2009 #5 Skrevet 28. juni 2009 Å, denne har jeg også nettop bestilt, så jeg har ikke fått den ennå. Hvor lang leveringstid var det på din? Jeg gleder med til å prøve :-) Legen sa til meg at hun hørte hjertelyd med doppler i uke 10 - 12, før det var det for tidlig. Men har jo lest om de her inne som har hørt den tidligere også. Så var det dette med at man ikke skal bruke det før uke 10 da. Jeg har lest mange som sier det her inne, men aldri lest det eller hørt om det fra andre steder. Skal spørre jordmor for oss til onsdag jeg ;-)
på'an-igjen? Skrevet 28. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 28. juni 2009 Jeg finner heller ingen plass at man ikke skal bruke det før uke 10... Helt teknisk så er jo dette noe som forsterker lyden ut, det sender ingenting inn, så at den forstyrrer hjerterytmen til babyen tror jeg ikke er mulig...Men fint om du hører med jormor,,,jeg har ikke begynt med kontroller enda...
Mamma_til_isabella Skrevet 28. juni 2009 #7 Skrevet 28. juni 2009 Hvis dere selv ønsker å forstyrre hjertet til babyene dere så greit. Men jeg har vært mye på sykehuset dette svangerskapet pga abort det første.Og da fikk jeg streng beskjed om at denne IKKE måtte brukes. Samme sa spesialisten i fosterdiagnostikk! Men hver og enkel får gjøre sitt valg! Men jeg ville tenkt meg om to ganger!
Mamma_til_isabella Skrevet 28. juni 2009 #8 Skrevet 28. juni 2009 Den sender bølger inn!Så du vil merke selv at babyen ikke liker den når du kommer lengre på vei!Den trekker seg som oftest unna og sparker som en gal!Og man skal aldri bruke den mer enn 2 min i strekk.
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 28. juni 2009 #9 Skrevet 28. juni 2009 Hm, mine har alltid sparket masse når det er noe de liker, jeg trodde det som var vanlig. Men skal selvfølgelig høre med jordmor, før jeg bruker den. Men vet du om det er noe forskjell på denne, og det de bruker hos legene? Jeg har lest om mange her som har hørt hjertelyd hos legen før uke 10. Til HI Er det ikke sånne til å putte i ørene med, så lyden ikke sendes ut i rommet heller? Husker ikke helt hva jeg har bestilt jeg, he, he.
Mamma_til_isabella Skrevet 28. juni 2009 #10 Skrevet 28. juni 2009 Man merker godt babyen blir stresset og trekker unna doppleren. Nei,doppler er doppler.Det er som et slags ul apparat. Jeg deler bare min erfaring og det jeg har fått beskjed om av leger som kun driver med fosterdiagnostikk.... Er vel ikke mange leger som tilbyr seg å høre etter hjertelyd før 10 uker heller.Men er jo sikkert noen som du sier.Men de fleste hører ikke noe før etter uke 12 heller. Med min angelsound fikk jeg inn hjertelyden fra uke 11.Og det er sånn med høretelefoner..... Men dere får ta det valget dere føler er best.Men jeg ville ikke brukt det når det kan påvirke hjertet.Er jo tross alt rundt de tidene hvor det skjer ganske mye med fosteret også. Men lykke til med svangerskapet begge to:-)
ansl Skrevet 29. juni 2009 #11 Skrevet 29. juni 2009 Noen som kan beskrive hvordan det høres ut når du finner hjertelyden til den lille ? ?
mammantilde2vakreste<3 Skrevet 29. juni 2009 #12 Skrevet 29. juni 2009 ansl: Det pulserer skikkelig raskt. Er vanskelig å beskrive syns jeg, men det går dobbelt så fort som hjertet ditt, så man hører stor forskjell.
Mamma_til_isabella Skrevet 29. juni 2009 #13 Skrevet 29. juni 2009 Høres ut som en hest som galloperer.....
ansl Skrevet 29. juni 2009 #14 Skrevet 29. juni 2009 oki.... hehe bra å få svar.... har ikke hørt noen ting enda... er 10 uker på onsdag..... men er vel ikke alle som får høre noe så tidlig....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå