Gå til innhold

Et lite dillemma, hva ville dere ha gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje sånn fjortisdilemma meen;

Min gode venninne som jeg ser et par ganger i halvåret har bursdag. Egentlig 2 Juli, men har tenkt å feire 11 Juli, akkurat samme dagen som vi hadde tenkt å starte til svigers :( Samboeren har jo bare fri et visst antall dager så vi vil jo helst utnytte ferien mest mulig og starte tidligst mulig. Nå har hun spurt om jeg vil være med å feire da på hjemstedet hennes som hun er på nå og det er noen timer unna herfra. Har spurt om ikke hun heller kunne feire neste helg for da passer det jo hvertfall bedre. Det passer ikke for henne for da skal hun noe annet. Hvis jeg drar i bursdagen hennes må jeg jo overnatte der og greier. Synes nesten det er litt egoistisk av mine barnløse venner å forvente at jeg bare skal sleppe alt jeg har i hendene og dra fra samboer og barnet mitt på 5 mnd sånn helt uten videre. Tror ikke jenta min hadde lidd et par døgn med faren, men uansett. Hva ville dere gjort? Bursdag eller starta på ferie som vi hadde tenkt? sambo har jo tatt fri den datoen og alt ting.. Hvis jeg ikke drar i bursdagen hennes vil jeg føle meg som en dårlig venninne som bare prioriterer familien fremfor venner hele tiden ( ser dem så altfor sjelden) ovil få dårlig smvittiget for å takke nei, o drar jeg i bursdagen hennes "kaster" jeg jo bort et par dager av ferien vår, og jeg regner med samboern vil dra så snart vi kan. Vi ser svigers veldig sjelden og.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et par skrivefeil i slutten her men..!! ;P

Skrevet

Jeg hadde nok reist på ferie som planlagt.

Skrevet

Litt sånn fjortisdilemma ja ;-)

Jeg syns du skal dra på ferie med mannen og barnet.

Men du bør også sørge for å ha tid til venner enten før dere drar eller etter at dere kommer tilbake. Venner særlig sånne uten barn, forventer ofte for mye men hvis du vil beholde dem må de også syns at du satser på dem også og ikke bare mann og barn.

Skrevet

Jeg hadde dratt på ferie som planlagt.

Skrevet

Hadde dratt på ferie. Bursdagsfeiringen passer jo ikke med planene dere har. Ser egentlig ikke på det som et dilemma en gang.

Skrevet

Lyser jo litt igjennom at du helst vil starte på ferien.

Men jeg hadde valgt et par dager uten mann og barn =)

Skrevet

Hadde aldri avlyst min opprinnelig ferieplan med familien for å dra i en venninnes fødselsdag.

Skrevet

Takker for innspill :) Vil jo egentlig begge deler derfor er det for meg et lite "dillemma" også iom at jeg må skuffe NOEN. Får sykt lett dårlig samvittighet for sånne små ting uff.. Hun venninna det er snakk om bor på andre kanten av landet til vanlig så, hadde det ikke vært for det så hadde det jo vært greit. Tror dessuten kanskje hun har reist tilbake til der hun studerer når vi kommer hjem igjen.

Skrevet

Dra på ferie som planlagt, men til høsten kan du ta en helg å reise til venninnen din der hun studerer! Det kan sikker bli gøy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...