Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #1 Skrevet 26. juni 2009 Jeg forelsket meg i mannen med stor M, og flyttet for noen aar siden til hans hjemland. Her trives jeg godt, og jeg er virkelig blitt glad i familien hans. De er enestaaende paa mange maater! Men som i saa mange familier, har ogsaa vi ting som ikke er helt "bra". Etterhvert som jeg laerte meg spraaket, kunne jeg kommunisere med svigerforeldrene mine, og jeg la mer og mer merke til svigerfars vaeremaate overfor meg... Han er en mann som lett skal dominere samtaler, han klarer ikke aa holde stille naar noen prater, skal blande seg inn i mye, kommenterer ting som er helt...ja... Det har ofte saaret meg, men da vi én dag tok oss en skikkelig prat sammen, sammen med mannen min, fikk vi fortalt at enkelte av hans kommentarer, passet seg ikke, og at han maatte slutte med dette. Som sagt saa gjort. Han er blitt mye bedre paa dette, men enda er det ting han gjoer og sier som rett og slett gjoer meg uvel. Han har lett for aa kommentere andre damer. "Oj saa pen hun der er". " Seeeeeexy". Men kan ogsaa kommentrere de som i hans oeyne ikke er saa pene... Naar det kommer til meg da, saa kommenterer han kroppen min bl.a. Slike ting som at jeg er pen, eller at " i det skjoertet der, maa du passe deg for aa gaa paa gata med. Andre menn vil like det..." Jeg kjoepte meg en nydelig linkjole, og da fikk jeg hoere det at denne kunne jeg ikke gaa med, fordi den var gjennomsiktig. Og at hadde jeg vaert datteren hans, saa hadde han nektet meg aa gaa ut i den! Dette sa han lettere irritert, saa snudde han paa haelen og gikk sin vei... Jeg stod der bare sjokkert. Ikke det at det er galt aa si fra, men det er maaten det blir sagt paa! Da jeg pratet med mannen min, sa han ogsaa at jeg burde kanskje hatt et underskjoert innenfor kjolen. Og da jeg studerte noeye etter, saa jeg at det hadde han rett i. Svigerar hadde ikke faatt meg seg at jeg hadde fikset underskjoert, saa han loep naermest etter mannen min for aa si fra om at jeg ikke kunne gaa ut i denne kjolen, da vi var paa tur ut... Dette er bare én av en million kommentarer! Det hender han staar aa klapser svigermor paa rumpa ogsaa, mens han kikker paa meg. Liksom at jeg skal faa det med meg... :-S En annen ting var da jeg var nyinnflyttet her, gikk det rykter om meg paa bygda at jeg kom fra et oestblokk land, og var kun ut etter pengene til mannen min... Da vi for noen dager pratet om dette, "spoekte" svigerfar om at det trodde han ogsaa at jeg gjorde! Ehh......???? Han har paa ingen maate noen grunn til aa mene dette. Han vet at det er ekte kjaerlighet mellom hans soenn og meg! Og Norge er vel ikke et oestblokkland!! Hehe.... Han har en snedig form for humor, det vet jeg... Men jeg blir saa innmarri irritert paa han til tider! Men helt serioest her naa: Er det normalt at en svigerfar oppfoerer seg slik? Pga. alle kommentarer og oppfoerselen hans, toerr jeg ikke en gang aa legge meg ut i bikini foran han... Da blir det vel glaning.... Fysj!
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #2 Skrevet 26. juni 2009 Æsj, for en gris. Jeg synes ikke det er normal oppførsel, mer sånn en 14 år gammel gutt ville oppført seg. Og hva du velger å gå i av klær har han da virkelig ingenting med!!
småeinsteins Skrevet 26. juni 2009 #3 Skrevet 26. juni 2009 Dersom min svigerfar hadde oppført seg sånn, ville jeg blitt irritert, ja. Det er IKKE normalt, mener jeg.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #4 Skrevet 26. juni 2009 Det var det jeg trodde! Naa vet jeg at folk er forskjellig, noen er saann, og andre er slik... Men hva i all verden er denne klapsinga paa rumpa til svigermor da? Jeg ser jo med det blaatte oeye at han gjoer det bevisst, foran meg, mens han glaner paa meg med et smil om munnen! Hva i all verden??? Hi
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #5 Skrevet 26. juni 2009 Kommer mye an på hvilket land det er...Høres ut på meg som det kan være en fransk/spansk/italiensk landsby. SOm har hatt levevilkår o get inntektsnivå over snittet...Hvor tradisjonene fortsatt lever side om side med det moderne samfunn. Med de goder og "vondter" det bringer med seg ) Kanskje har denne familien din hatt litt "større innflytelse" på landsbyen enn det normale.... Faren er derfor et "overhode" både hjemme og hjemme hos alle sine barn,- og blir respektert og hørt i de fleste offentlige andledninger i lokalsamfunnet.. Derfor kan han si og gjøre slik uten at dt blir reagert på..Om han vil endre seg? Tvilsomt, men mest trolig gjør han det mer for å "markere" seg enn noe annet..Han er MANN, ikke bare det , han er "overmannen" i hele familien.... DU må nok lære og overse det, si ifra når du synes han går over streken, samtidig som du ikke gjør "noe sak " ut avdet..Om han virkelig er "ekkel" fordi han rett og slett "tenner" i tide og utide på pene kvinner,- så er det HAN som har et problem,- ikke du..Og du får prøve og tenke slik når han sikler over et par pene damebein ) Lykke til...
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #6 Skrevet 26. juni 2009 Jeg synes ikke det høres så ille ut egentlig.. Tror nok det bare er hans måte å tulle på, men det kan du jo spørre mannen din om? Jeg vil også tippe at det er et "latino-land" da jeg har en mann selv som er latino. Svigerforeldra mine er også ille til å kommentere kroppen/utseende til andre mennesker (spesielt om vi ser på tv, men også meg, seg selv og de fleste rundt dem). Klapsing på rompa ser jeg på som "kos", og at han ser på deg når han gjør det er sikkert fordi det morer han at du antakeligvis gir han et litt rart blikk Vil tro det meste her er bare forskjellige måter å vokse opp på, forskjellige syn på ting og misforståelser.. Tror ikke han er så "pervo" som det virker som
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #7 Skrevet 26. juni 2009 En merkelig svigerfar. Men de fleste har jo noe ved seg som andre synes er merkelig. (Kanskje spes om man har forskjellig kultur og tradisjoner pga at man kommer fra forskjellige land.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå