Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #1 Skrevet 26. juni 2009 Jeg snakket med et familiemedlem i går kveld, og han åpnet seg opp og sa at han ikke hadde det så veldig bra... Han fortalte (kort fortalt) at han tenkte på selvmord.... han har ikke fortalt det til noen andre virket det som. Han sa at han hadde det "greit nok" nå og prøvde å ikke tenke så mye på det.....og han har begynt å gå til psykolog! SÅ nå sitter jeg her.... og vet ikke om det vil gjøre saken verre om jeg "sladrer" til familien. Tenk om han ser på det som en mistillit at jeg sa det videre og dermed gjør alvor av det han tenker på...at man ikke kan stole på noen liksom... Men føler at det samtidig ville være for ille å ikke gå med dette videre i håp om at vi kan hjelpe han o.l---- Hva ville dere gjort... Har noen av dere andre her inne vært ute for det samme (prøv å sett dere inn i situasjonen så godt det lar seg gjøre.....om en som stoler hundre prosent på deg forteller deg det og helst ikke vil at du skal si det videre...)
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2009 #3 Skrevet 29. juni 2009 Jeg syns du skal si det til familien din! Gå sammen, hjelp ham og han vil kanskje en dag bli takknemmelig for at du hjalp ham. Heller dette enn at det eventuellt skulle gå så galt at han tok sitt liv, og du satt og visste du ikke hadde gjort noe. Det er en grunn til at han sa det til det. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå