Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde et innlegg for et par dager siden ang forskjellige met. merker. Takk til de som svarte =)

Nytt spm i dag;)

Jeg har fått utskrevet met. av gyn min. Ble gravid i påsken, og ringte gyn med en gang og lurte på om jeg skulle fortsette på met. eller ei. Han svarte at det var manglende forskning på dette området, og at det var opp til meg. Noen mente at met. hjalp å holde på graviditeten, mens andre mente at det ikke var bra i det hele tatt. Kommer visst en ny rapport i september i år ang dette med met. og grav.

I påsken valgte å slutte. Litt fordi at jeg blir kvalm og uggen i magen, og litt fordi at det er "stress" å ta tre piller til dagen. Gjør det gladelig dersom jeg MÅ, altså.

Dessverre endte graviditeten i påsken i exu (utenfor livmoren), men dette har jo ikke noe med met'en å gjøre.

Nå kan det se ut som om det går veien igjen. Dvs veldig høy temp, og antydning til strek idag, 8 dpo.

VET veldig godt at mye enda kan skje, men jeg må jo uansett ta stilling til dette før eller siden.

Skal jeg slutte eller ikke med metformin om det viser seg at jeg denne gangen er gravid?

Noen der ute med erfaringer ang dette? Blir vel kanskje litt synsing, men hva gjorde du, og hvordan gikk det?

Har hatt 3 spontanaborter + 1 exu, så jeg vil så gjerne gjøre hva jeg kan denne gangen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes masse forskning på dette og alle sier en ting, metformin senker risikoen for å miste. Helt enkelt..

Eneste man ikke vet er hvordan metformin under graviditeten påvirker barna 5-10-15 år senere.

Ikke meldt om noen fødselsskavanker ol

Google etter metformin pcos pregnancy og les selv.

Skrevet

Tusen takk for svar lindynatt!

Tror jeg har bestemt meg for å fortsette på metformin ved graviditet.

Ny svak strek i dag, 10 dpo. Spennende dette her :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg gikk selv på Met. når jeg ble gravid med førstemann. Fortsatte med Met. fram til jeg var ca 7-8 uker, da slutta jeg.

Den andre gangen fortsatte jeg også fram til jeg var omstrent like langt. Da fikk jeg streng beskjed av gyn. at jeg ikke skulle selvmedisinere megselv uten oppsyn av lege, og måtte slutte. Jeg ble med på PregMet studiet etterpå, og alt gikk fint. Men vet enda ikke om det var Met. jeg gikk på, eller Placebo..

Gleder meg til å lese rapporten når den er ferdig!

(Må bare si at begge svangerskapene gikk kjempefint! :) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...