Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #1 Skrevet 26. juni 2009 Jeg hadde et innlegg for et par dager siden ang forskjellige met. merker. Takk til de som svarte =) Nytt spm i dag;) Jeg har fått utskrevet met. av gyn min. Ble gravid i påsken, og ringte gyn med en gang og lurte på om jeg skulle fortsette på met. eller ei. Han svarte at det var manglende forskning på dette området, og at det var opp til meg. Noen mente at met. hjalp å holde på graviditeten, mens andre mente at det ikke var bra i det hele tatt. Kommer visst en ny rapport i september i år ang dette med met. og grav. I påsken valgte å slutte. Litt fordi at jeg blir kvalm og uggen i magen, og litt fordi at det er "stress" å ta tre piller til dagen. Gjør det gladelig dersom jeg MÅ, altså. Dessverre endte graviditeten i påsken i exu (utenfor livmoren), men dette har jo ikke noe med met'en å gjøre. Nå kan det se ut som om det går veien igjen. Dvs veldig høy temp, og antydning til strek idag, 8 dpo. VET veldig godt at mye enda kan skje, men jeg må jo uansett ta stilling til dette før eller siden. Skal jeg slutte eller ikke med metformin om det viser seg at jeg denne gangen er gravid? Noen der ute med erfaringer ang dette? Blir vel kanskje litt synsing, men hva gjorde du, og hvordan gikk det? Har hatt 3 spontanaborter + 1 exu, så jeg vil så gjerne gjøre hva jeg kan denne gangen...
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #2 Skrevet 26. juni 2009 Jeg sluttet på metformin da jeg ble gravid etter råd fra legen..
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #3 Skrevet 26. juni 2009 legen min sa jeg skulle slutte i uke 14. det er fryktelig forskjeller på hva legene sier. nå gikk jeg på metformin pga diabetes og PCOS, vet ikke om det er forskjeller på anbefalninger ettersom hva man bruker metformin for, men iom at metformin faktisk først og fremst er en medisin for diabetes stoler jeg på min diabetes-lege og kommer til å bruke metformin frem til uke 14.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #4 Skrevet 26. juni 2009 Gikk på metformin hele svangerskapet, til fødsel.. Fikk beskjed at siden jeg allerede gikk på det ville de ikke la meg slutte. Dette også pga av lite forskning. Men det fungerte helt fint. Tablettene blir en vane.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #5 Skrevet 26. juni 2009 Tusen takk for svar alle 3 Dersom jeg bestemmer meg for å fortsette, så blir det bare de 3 første mnd. Har pratet mye med en her inne som gikk på Metformin de 12 første ukene, og hun har en flott, frisk jente i dag! Veldig frustrerende når leger mener forskjellige ting :/ Har tenkt på dette med met. hele dagen, og tror jeg er kommet frem til at jeg vil fortsette. Takk igjen, og kryss fingrene for meg for at jeg faktisk er gravid! Jeg går noen lange, men spennende dager i møte
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #6 Skrevet 26. juni 2009 23:17 er som dere sikkert skjønner HI. Går forresten på met. pga PCOS, og ikke diabetes. Har også tatt en dobbel Pergokur denne mnd.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #7 Skrevet 26. juni 2009 Eg har hatt same behandling som deg pga PCOS. Eg vart råda av gynekologen min til å bruke metformin i svangerskapet pga det er ting som tyder på at det kan forebygge spontanabortar og svangerskapsforgiftning. Første gang enda det likevel i MA, medan andre gangen gjekk det bra, og eg har no ein frisk gut på 4 veker. Eg brukte og andre medisinar denne gongen for å prøve å behalde babyen sidan eg har hatt 2 SA.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #8 Skrevet 26. juni 2009 Hei anonym 00:13, og gratulerer så mye med en frisk gutt!! Forstod jeg deg riktig i at du gikk på Metformin hele svangerskapet? Hvilke andre medisiner gikk du på? HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå