Gå til innhold

Middag i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trnger noen tips til middag i varmen... Nå har vi hatt salat så mange dager at jeg må finne på noe annet lurt... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes forskjellige paier er godt om sommeren. Sopp-pai, ost og skinkepai, kjøttpai, spinatpai, grønnsakspai mm...

Skrevet

Vi skal grille.

;o)

Både idag og imorgen.

Bare variere maten.

Kylling, koteletter, grillspyd, pølser ++

Idag skal vi passe på tantebarnet mitt, så vi skal ha pølsegrilling og koteletter til voksne.

Imrg blir det kylling og grillspyd av forkskjellige ting.

Med, såklart - god salat.

:D

Skrevet

Fredag er tacodag hos oss :-)

Skrevet

Vi orker ikke noe særlig varm mat i nå, og jeg liker å lage samme middagen til to dager på ras:)

I dag kan den som er sulte forsyne seg fra kjølskapet og spise retten fra i går varm eller kald:

1 pk fullkornspasta

2-3 paprika i strimlet og delt.

1 strimlet løk, og hvitløk

4 gulerøtter i strimler

1 brokkoli i buketter kokt i pastaen på slutten.

1 glas pesto, og gjerne biter av fetaost og andre grønnsaker som en har.

2-4 kyllingfileter, eller tunfisk eller annet kjøtt.

Kok pasta, med brokkoli på slutten.

Stek kylling i skiver, krydre med paprika, salt og pepper.

Surr løk, og hvitløk sammen med kyllingen på slutten. Ha i en stor bolle og bland inn halvparten av pestoen.

Stek lett grønnsakene, og hiv i bollen sammen med pasta, brokkoli, resten av pestoen og feta om du vil.

Jeg blander inn fersk babyspinat i tallerkenen. Server varm, lunken kald og med eller uten brød.

Skrevet

Her tror jeg det blir grillings. Vi drar på ferie i morra , så kjører vel hjemmefra sånn i 05 tiden tror jeg. Så må pakke og gjøre alt klart i kveld.. og kvelden blir litt kortere pga det er sååå varmt på snuppa sitt rom så hun sliter litt med å sovne.. ;/ så håper vi rekker og få satt oss å grilla litt.. har pakka det meste nå så ;)

Men det var jo ikke det du spurte om. Vi skal grille noe kjøtt, ha ferdig marinerte poteter til og litt salat.

Skrevet

jeg og ungene skal rett og slett ha oss en BigOne seinere :)

Har lyst til å grille, men det er stress når jeg er alene hjemme med 2 små. Skal grille i helgen da, grilling er absolutt en favoritt når det er varmt, fordi man kan grille så mye forskjellig.

Skrevet

Fredager er middag etter at barna er i seng, så da skal vi grille indrefilet av okse, fersk sopp og ferske aspargis, og serveres sammen med fløte gratinerte poteter og rødvinsaus. Og vin selvfølgelig.. :-)

Skrevet

Jeg aner rett og slett ikke. Ikke sikkert jeg orker lage middag.

Har klart å få en liten halsbetennelse + er alene med 3åringen frem til mannen kommer fra jobb + høygravid og dødssliten etter en lang dag med mye trasking i går...

Får se om de andre trenger noe. Hodet mitt dunker, tror jeg kun trenger søvn og hvile,,,

Skrevet

Jeg skal bare slenge masse grønnsaker og kyllingfilet i leirgryta sammen med godt krydder for så å håpe på det beste:) Orker ikke å stå over varme gryter i dag gitt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...