Mimmi84 Skrevet 26. juni 2009 #1 Skrevet 26. juni 2009 hva gjør dere i forhold til soling og at ungen/fostervannet kan bli veldig varm? om jeg sitter i solen på stranda og det blåser lett sånn at ikke JEG er for varm, hvordan har ungen det? med direkte sol på magen? var ca 30 grader i går. jeg badet 4 ganger for å kjøle ham ned. var der i 6 timer.
Gjest Skrevet 26. juni 2009 #2 Skrevet 26. juni 2009 Hei Det spurte jeg min lege om som er fødselslege og hun sa at det går helt fint å sole seg. Det eneste er at det er bra å ta litt pauser i skyggen og som du gjør, ta et bad i ny og ne. Jeg har solt meg masse og kommer til å fortsette med det. Har lest andre steder også at det er ok. Solarium derimot ville jeg vært litt forsiktig med.
Mine 3 småtroll! Skrevet 26. juni 2009 #3 Skrevet 26. juni 2009 Hmm... hvorfor ikke solarium? I solarium er det jo ihvertfall vifte slik at man ikke blir så varm. UV strålene er jo der uansett. Forstår ikke helt forskjellen.
lille frø, mor til to Skrevet 26. juni 2009 #4 Skrevet 26. juni 2009 Luer også på dette. Blir jo skikkelig varm når jeg ligger i sola.
kamillaen Skrevet 26. juni 2009 #5 Skrevet 26. juni 2009 Har tatt solarium og liggi i solen=) Nettopp kommet hjem fra spania der det var 36 grader.. Svettet konstant,badet jo,men var utrolig varmt..mange som er i tropevarme land under graviditeten..men skader jo ikke å avkjøle lille i magen.og heller ikke seg selv..Jeg pleier å kjenne på magen å så heller jeg imsdal flaska mi over hele magen vis den er varm=)) Eller en god dukkert=))
Mammaen&Emil Skrevet 26. juni 2009 #6 Skrevet 26. juni 2009 I følge legen min så er det ikkje bra me for mye sol direkte på magen/babyen fordi den blir urolig då... Men utenom det ser eg ingen grunn til å ikke kunne kose seg i sola Og så må vi være obs på disse pigmentflekkene som vi lett kan få nå når vi går gravide og som aldri går vekk, men de forekommer vel helst ved svært overdrevent soling. For min del er det altfor varmt å være i solen, holder meg heller under parasollen, tar virkelig på me dissa ekstra kiloene. -Lene, 24+3-
gravidmednummer2 Skrevet 28. juni 2009 #7 Skrevet 28. juni 2009 Jeg har hørt/lest at solarium ikke er bra når man er gravid. Husker ikke helt grunnen, men er vel pga overoppheting av ungen sikkert?
lillejenta2 Skrevet 29. juni 2009 #8 Skrevet 29. juni 2009 Både jordmor og lege hos meg sier at solarium er helt ok, faktisk bedre enn å ligge ute i varmen i åtte timer.. det viktigste er uansett å ikke bli for varm. Selv synes jeg det er lettere å bli veldig varm i solarium enn ute, men dette er jo ulikt fra senter til senter.
Tigerpote Skrevet 29. juni 2009 #9 Skrevet 29. juni 2009 Solarium er nok litt fy fordi solarium er mange ganger sterkere enn sola, og gir mye skadelig stråling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå