Jente 06 + aprilgutt 09 Skrevet 26. juni 2009 #1 Skrevet 26. juni 2009 Jeg vurderer å dra på legevakten i morgen tidlig, istedenfor å bruke hele dagen på å komme meg til fastlegen og vente der med baby...det gjelder ikke babyen men meg selv - tror jeg har uvi, så det er jo ikke SÅ akutt, men har ikke lyst til å gå med det hele helga. Men er det mye dyrere på legevakten?
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 26. juni 2009 #2 Skrevet 26. juni 2009 Sist samboer var på legevakten betalte han rundt 250 kr til vanlig undersøkelse.
Groosalugg Skrevet 26. juni 2009 #3 Skrevet 26. juni 2009 Jeg synes du bør dra til fastlegen.. hvorfor skal du bruke opp av legevaktens tid for en UVI når du kan komme til fastlegen i dag? Kanskje er det nok at du leverer en urinprøve til og med. Det er ikke rart det blir lenge å vente for de som virkelig trenger legevakt når folk som strengt tatt ikke trenger det tar opp tiden der..
svirrehodet Skrevet 26. juni 2009 #4 Skrevet 26. juni 2009 dessuten blir det nok mye ventetid der også, di rangerer deg etter behov. rosa-akutt gul- nr 2 grønn- kan gå til fastlegen, du kommer inn, men blir prioritert til sist..
Tante Gustava Skrevet 26. juni 2009 #5 Skrevet 26. juni 2009 Må nok si meg enig med groosalugg. Legevakta er til for mer akutte ting. Ring til fastlegen din, dra ned med ei urinprøve. Hvis stixen er positiv får du helt sikkert resept på AB uten mer mikkmakk. Og når du har med deg en baby så blir du nok tatt enda mer hensyn til i forhold til venting. God bedring!
Gjest Skrevet 26. juni 2009 #6 Skrevet 26. juni 2009 hm.. førstegang jeg har hørt om noen som heller vil på legevakta enn til fastlegen.. er jo ikke det legevakta er til .. hadde heller ringt fastlegen..
Gjest Skrevet 26. juni 2009 #7 Skrevet 26. juni 2009 Det er jo på grunn av sånne som deg at det blir lang kø for de som faktisk trenger øyeblikkelig hjelp...
solstråle69 Skrevet 26. juni 2009 #8 Skrevet 26. juni 2009 Enig med de andre her om at dette er unødig bruk av legevakten. Er jammen ikke sikker på om du kommer inn der pga dette engang, mulig du blir bedt om å vente til mandag - så du kan gå til fastlegen.
Ksenia & Anjem Skrevet 26. juni 2009 #9 Skrevet 26. juni 2009 Urinveisinfeksjon? er ikke det veldig vondt isåfall? skjønner godt at du ikke orker å gå over helgen med det da isåfall.
Jente 06 + aprilgutt 09 Skrevet 26. juni 2009 Forfatter #10 Skrevet 26. juni 2009 Jo, er vondt, og jeg "lekker"...så ikke noe kult...Takk for sympati:) Og det regnes som akutt, for det er ikke bra å gå med dette, så jeg kommer nok inn på legevakten ja til deg som tvilte på det. men er jo ikke sånn at jeg pleier å bruke legevakta. Går alltid til legen ellers, så har ikke dårlig samvittighet akkurat! Legevakta er for de som trenger lege utenom kontortiden, og de som trenger det mest prioriteres, sånn er det jo om jeg kommer til fastlegen også, uten å ha time...(dette siste var til dere andre...)
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. juni 2009 #11 Skrevet 26. juni 2009 En mulig uvi hos oss på jobb tar legen 3 minutter. Så det hadde nok vært lettere om du bruke legen fremfor legevakten. Vi tar imot urinprøve, ser på den, og sender pas inn til legen, som kommer ut igjen etter null komma niks...
Jente 06 + aprilgutt 09 Skrevet 26. juni 2009 Forfatter #12 Skrevet 26. juni 2009 Takk for svar. Vet det går kjapt hos legen..var bare det at legevakten ligger rett i nærheten, og jeg orket ikke tanken på å reise gjennom hele byen til fastegen min i dag...:)Så mulig jeg drar dit i morgen, ellers får det bli legen på mandag. Vet du hvor "farlig" det er å vente? Tror jeg har hatt det minst en ukes tid...
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 26. juni 2009 #13 Skrevet 26. juni 2009 En uke?? Så fort jeg får symptomer på uvi må jeg rett til legen! Tar ikke mange timer før det er et smertehelvete... Du burde dratt til legen for lenge siden for dette kan sette seg i nyrene! Vet ikke hvor du bor, men her i Oslo må man belage seg på å vente 2-3 timer hos legevakten i helger...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå