Gå til innhold

"svigermonsters" vs alder på damene (de som har "svigermonsters" altså)..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 32, var 22 da jeg ble sammen med samboer, fikk første barn som 25 åring...Kjempegodt forhold mellom meg og svigers og mellom ham og mine foreldre...

Fikk barn da jeg var 25

Svigers Helt topp

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har et godt forhold til mine svigerforeldre. Sambo og jeg ble sammen da vi var 19 år, vi har nå vært sammen i snart 11 år. Fikk det første barnet for 3 år siden.

Skrevet

Så da var du 27 da dere fikk barn (ca)

Godt forhold til svigers..

Tror alder ved "forpliktelse" har noe å si nemmelig..At de som gifter seg ung eller får barn ung sliter med "svigers" mer enn de som forpliktelser seg i litt mer "voksen" alder....

HI

Skrevet

sambo og jeg ble sammen da jeg var 25 år, 9 mnd senere kom vår første barn sammen og venter nå vår nr 3 om 8 uker..

har "svigermor" i vranga.. ho e heller ikke mye bestemor for barnebarna, og skylder på at ho har dårlig økonomi.. ho bor 3 timer unna oss, men likevel ser barna mine foreldre oftere som bor 90 mil unna..

Skrevet

Jeg var 20 da jeg ble sammen med samboeren. Gikk to mnd. så var jeg gravid. Nå er jeg 23 og har fortsatt et SUPERT forhold til svigers. De er herlige mennesker!

Skrevet

Jeg var i begynnelsen av 20-årene når jeg ble sammen med kjæresten min første gang.

Det ble slutt 1,5 år senere, og vi ble sammen igjen etter 4 år.

Og nå 3 år etter venter vi barn.

Og jeg har et supert forhold til svigers .-)

Skrevet

Jeg var 15 (ble 16 litt over 2 måneder etter vi ble sammen) og han var 17 da vi ble sammen. Nå er han 20 og jeg 18. Og jeg synes svigers er noen søte og herlige mennesker.

Skrevet

Hehe tviler på at alder har noe med saken å gjøre det har med hva slags person din svigermor/far er.

de to første forholdene ble slutt før barn og vi hadde relativt godt forhold, jeg og svigermor.

I mitt 2 hadde jeg også det fram til barn kom i bildet. De var overlykkelige for å bli besteforeldre, og jeg var glad for det for mine foreldre bryr seg veldig lite.

Jeg har aldri sagt nei til besøk eller reise på besøk, de har fått holde barnet så lenge de vil, hjelpe til med mating og skifting av bleier. Har de ønsket har jeg sagt ja. Eneste er at jeg har vært streng med at barnet ikke skulle smake allt mulig rart når det var lite men der var jo svigermor helt enig.

Men alikevel var jeg plutselig den store syndern som var fæl og ditt og datt en dag. Uten at jeg kan fatte hva som skjedde.

De gidder ikke å besøke oss eller ha besøk av oss. det vil si svigerfar vil gjerne men svigermor nekter.

Hun vil ikke ha noe med hverken meg eller barna å gjøre. (har fått en til siden da.)

Snakker med mannen min men sier han noe om meg eller unga så må hun alltid legge på.

Jeg har prøvd å spørre henne hva som er galt men hun svarer ikke.

Hun er ikke et svigermonster i såmåte, jeg må jo overhode ikke slite med henne.......

Men trist at det er sånn.

Jeg var 27 når jeg ble sammen med sønnen hennes, 29 når vi fikk vårt første barn

Skrevet

jag är 27 mannen är 28...

Vi har varit tillsammans i fyra år och är nygifta. Hon har gjort våra liv till ett helvete sen dag 1. Hon har tydligen varit värre med mannens ex... hehe så hon har alltid varit sån. Min mans bror vågar inte berätta om att han har en flickvän sen flera månader tillbaka för han vet hur deras mamma är. Tragiskt men sant-..-...

Skrevet

Vi ble sammen da vi var 18, fikk barn da vi var 24, jeg har et godt forhold til svigers. Han har et mer anstrengt forhold til sine svigerforeldre :)

Skrevet

Det går jo ikke BARE på hva slags personer SVIGERS er,- vil nå tro at hvilke person man selv er har noe og si også..

Grunnen til at jeg tror yngre kan ha et litt mer anstrengt forhold, er at "tenåringstrassen" henger igjen litt..Samt at man er mer usikker på seg selv når man er yngre og har ikke så lett for å ta imot råd, men ser alle råd som direkte kritikk av seg selv og måten man gjør ting på... Så SÆRLIG hvis svigers, som i tilleg "skal bli hatet", kommer med et lite råd eller tips, så er de noe trollpakk fra en annen verden...

Men om noen har sett på "Momma's Boys" så er det joe en "svigermonsters" fra helvete der da :o) SÅ jeg skjønner jo at det finnes tilfeller hvor svigermor ER vanskelig..Men tror nok at svigerdøtre kan være vnskalige noen ganger de også....;o)

Skrevet

Mine svigerforeldre var godt voksne da de fikk mannen min, og vi har ikke noe problem form av monster. Jeg blir i alle fall ikke blanda inn i de konfliktene som er:)

Skrevet

har ett monster til svigermor... hun er 44, sambo er 29 og jeg er 28....

Skrevet

Jeg var 24 år da jeg ble sammen med mannen, første barn da jeg var 27 år. Har et greit forhold til svigermor selv om hun kan være et skikkelig monster, men jeg gidder ikke bråke med henne, har ingenting å vinne på det. Hun har tross alt gode sider også og ungene er veldig glad i henne, så jeg bare holder en viss distanse så går alt greit.

Er villig til å svelge noen kameler og stryke med hårene for å unngå uvennskap i familien. Men hun er et skikkelig udyr når det gjelder å lage konflikter så alle sammen må ta alt hun sier med en klype salt. Det har skjedd før at det har vært skikkelig uvennskap mellom sønner og svigerdøtre av henne pga ting hun har sagt, ment og misforstått.. Hun baksnakker alt og alle.

Skrevet

Giftet meg 19 år gammel er nå 29 og vi har to barn på 5 og 1 år. Svigers er begge, fremdeles, helt topp.

Skrevet

Flyttet sammen når jeg var 19 og han 32, fikk vårt første barn når jeg var 23. Er straks 26 nå. Svigers er topp:)

Skrevet

Ble sammen når vi var 18, er nå 23. Vi fikk barn når vi var 22. Har et bra forhold til svigers! svigermor er bare helt herlig:) og svigerfar er snill på sin egen rare måte:)

Skrevet

Hi självkalrt finns det mindre bra svärdöttrar också, men när en person trycker ner sin svärdotter, sin söner, make och resten av släkten, ja då har man en svärmorsmonster utav dess like... :)

Skrevet

Min förra svärmor var helt fantastisk och gav mig många goda råd som jag uppskattade mycket. Om man alltid har haft mosnter svärmödrar, alltså från tidigare förhållandne, då kan man ju börja fundera på vad man gör för fel. Om man tittar på min bakgrund så har jag aldrig tidigare haft problem med svärmödrar. Min man hade inte träffat sin mamma på två år på grund av hennes kontrollbehov och (dumma jag) insisterade på att träffa henne och att min man och hon skulle få en relation och det ångrar jag bittert idag! Jag trodde verkligen inte att en vuxen människa kunde bete sig som hon gör!

Idag har hon inte pratat med oss en påsk eftersom jag och min man sa ifrån henne, när hon hade funnit honom en dejt i det landet vi skulle på ferie på. (Alltså min man träffade inte denna kvinnan som hans mamma funnit) :o) Men svärmor hade alltså hittat en kvinna och bokat en dejt med kvinnan som hon tyckte min man skulle träffa medan jag skulle vänta på vårt hotellrum... Så Oja det finns nog människor av alla sorter, både bra svärmödrar (som mamman till mitt ex) och dåliga sådana som mamman till min nuvarande man. Sen finns det likaså både bra och hemska svärdöttrar.

Skrevet

men din teori om ålder och dålig relation till svärföräldrar tror jag nog inte riktigt på. Eftersom jag som sagt tidigare har haft bara bra och problemfria relationer till svärföräldrar (när jag var yngre) Mitt ex träffade jag ju som 17- åring... :)

Skrevet

Jeg ble sammen med mannen min da jeg var 34. Er nå 40, og svigermor blir bare verre og verre. Hun hadde nok vært sånn uansett hvem som hadde blitt sammen med sønnen, så jeg tar det ikke personlig mer.

Det er ingenting som er uprøvd for å bedre forholdet til svigermor, så da gjenstår det bare å ta vare på vår egen familie.

Dere som tror at det alltid er svigerdatteras feil har tydeligvis ikke vært utsatt for en svigermor fra helvete. Ikke se ned på oss som sliter med dette.

Skrevet

Tror ikke den teorien stemmer, nei. En slem svigermor er nok slem uavhengig av svigerdatterens alder.

Skrevet

Blei sammen da jeg var 16, forlovet oss to år senere, og giftet oss og fikk barn 2 år etter det igjen. Har bodd et år hos henne =) Helt greit forhold oss i mellom, og de er flinke til å stille opp for ungene =D

Skrevet

Eg blei saman med mannen min då eg var 19 (han var 31). Gifta oss då eg var 22 (han nesten 34), fekk første barn då eg var 23 (han nesten 35).

Svigerforeldra mine er flotte, stiller alltid opp og er ordentleg interessert i ungane.

Det blei vel litt tett då vi budde hos dei i 3-4 mnd (mens eg var gravid og låg og spydde 24/7), to mil unna er meir passe :o)

Skrevet

Her er hun ikke slem, bare slitsom.

jeg er 29, han 27.

Problemet vårt er at hun overtar helt og totalt morsrollen når vi er hos dem. Hun vil at datteren vår skal sove på deres rom, våkner datteren vår på natta og er redd stormer hun til og lar oss ikke komme til. Hun vil bestemme klær, hår, når og hva hun skal spise og leker mamma mens vi er der.

Mister kontakt med datteren min hver gang vi er der , men lar henne holde på siden de bor på andre siden av verden, takk og lov at vi treffer dem bare noen få ganger i året...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...