Gå til innhold

Dataeksperter her? Krise!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den dumme dumme dumme bærbare dataen min har sagt godnatt og vil ikke på. Den starter, slik at det står windows nederst på skjermen og en sånn dings som går bortover skjermen(sånn vente-pil om jeg kan kalle det for det).

Slik kan den stå i timesvis.. Den går absolutt ikke videre for alt i verden.

Ja, den må nok inn på reperasjon, men det tør jeg ikke. For alle bildene av tulla er innpå der og da risikerer jeg å miste de! Smarte meg har jo ikke tatt backup av annet enn de første bildene..

Jeg har fått en bærbar harddisk nå så jeg kan legge bildene over på den. Men hvordan klarer jeg det når pcen ikke vil på?

Har snakket med Acer support og de snakket om en booter. Men han snakket med en artig gebrokken dialekt så jeg skjønte ingenting. Samtidig var tulla forferdelig sinna fordi jeg ikke lekte og tøyset med henne. Så nå sitter jeg her, livredd for å miste alle bildene av den søte jenten min..

Kan noen hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til en databutikk (og da mener jeg en ren databutikk, ikke elkjøp, expert el) og si det som det er. Si at hvis ikke de kan hjelpe deg med å redde bildene, så vil du ikke at de skal gjøre noe som helst med pcen, så kan de si om de kan hjelpe deg eller ikke. Hvis ikke, så syns jeg ofte jeg har sett annonser i lokalavisa her med folk som har små firmaer som lever av å reparere private pcer, så da kan du se om du finner en sånn annonse i din lokalavis. De som jobber i sånne firmaer er gjerne de som har skrudd opp og studert pcer fra de har vært små og som har veldig peiling.

Skrevet

De store Elkjøp avdelingen har pc-doktor som er urolig flinke. En reddet masse bilder ut av vår dobbeltkræsjede harddisk.

Tok 990,- for det, og det var det verdt.

Skrevet

Ja jeg syns bildene er verdt milliarder, så 990 kr er virkelig lommerusk i forhold til å miste bildene!

Skrevet

Det er vireklig noen data-nerd som har de stilingene, så de har fått en fast kunde hos meg iallfall.

Skrevet

Hehe, ja data-nerder må de jo være. Min kjære er en liten data-nerd han også, men han er jo ikke utdannet til det så han er så redd for å gjøre en liten feil og miste alle bildene. Men har en kamerat som er utdannet "data-nerd", får håpe han klarer å hente ut noe. Viss ikke blir det turen til elkjøp!

Skrevet

Dere kan forsøke å starte den opp i sikkerhetsmodus.... det valget skal man få før den kommer dit din henger...

Prøv å ta strømmen på den, og start den på nytt....følg med under oppstarten og velg start i sikkerhetsmodus om du får valget underveis...

Skrevet

Den starter ikke i noe modus i det hele tatt.. Verken feilsøking-modus eller sikkerhetsmodus..

Skrevet

tja den starter et godt tegn ..... hardisken kan være uskadd ,men windos er skadet.

Enkelt å å taki bildene vis hardisken ikke er skadet,men en må kunne det. Ta ut harddisken av bærbare og koble den til en annen pc ( jeg har gjort det bare med stasjonær)som en slave ikke master hardisk ,men det kommer litt ann på type hardisk og hvilken koblinger det er på den. kan trenge en slags "omformer" til for å koble den til. Og da vil en få opp hardisken som en ekstra hardisk og kjør antivirus på den og så er det bare å kopierer bildene.

Så kan dere sette den tilbake å legge inn windos helt på nytt eller bruk en boot cd/dvd som var med pcen.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...