Gå til innhold

Britax eller Brio sine bilstol til baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aaaahh...min kjære far er på vei til butikken og vil kjøpe bilstoler til tvillingene og jeg må bestemme meg. Typisk min far:) Noen som har erfaringer? Med tilbudet som er på barnas hus er prisen den samme....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke prøvd Brio, men har god erfaring med Britax - ikke babysete da, men ;-)

Skrevet

Av en eller annne grunn tenker jeg at britax er bedre, men jeg finner ikke testresultat som viser det:) Min gamle far har plutselig bestemt seg for å kjøpe babyseter til sin egen bil i tilfelle vi tar fly med tvillingene. Raringen:)

Skrevet

He he, ja det er morsomt med disse fedrene våre som blir helt tussete ;-)

Min far var aldri sånn da vi var små som han er mot mine barn...

Skrevet

Sånn var ikke min far heller. Kanskje fordi vi er 7 søsken:) Han blir mer tussete for hvert barnabarn, og siden han er enegga tvilling selv tror jeg dette går rett til hode på han.

Skrevet

Ja, da er det nok stas for han! Vet du om dine er eneggede? Eller kan man ikke vite det før de er født? ;-)

Jeg tror det må være sånn at man som besteforeldre har mer overskudd til å sette pris på alt enn når man selv står midt oppe i hele småbarnskaoset ;-)

Skrevet

Min erfaring er at små babyer sitter mest stødig/synker minst sammen i Britax sine stoler.

Skrevet

helt klart britax, hvis ikke maxi cosi. det er jo to testvinnere.

Skrevet

Jeg ville også kjøpt Maxi Cosi. Det er Brios mellomklasse som kom fatalt dårlig ut i en test for litt siden. Den minste klassen har vi hatt til lille banan fram til nå. Den heter Brio Primo - er det den du tenker på? Lille banan er straks 8 mnd, og har brukt den frem til nå. Han er rundt 70 cm og nærmer seg 8 kilo. Den blir ganske fort litt smal over skuldrene, men sikkerhetsmessig er det bra at den er tett rundt kroppen. Setet har kommet middels godt ut i tester. Jeg synes det er litt for lett å feilmontere (det vi har festes i selen i bilen.) Ellers har jeg ikke mye negativt å si om det. Likevel er det nok ikke det vi hadde kjøpt (vi fikk låne et nytt gratis,) da hadde det nok blitt Maxi Cosi, som stadig kommer godt ut i tester.

Skrevet

De kan ikke si det 100%, men på grunn av komplikasjoner i svangerskapet oppdaget en spesialist tvillingene i alt i uke 14. Det er da det er lettest å se om det er en morkaka, og så gikk det et par uker før de fant en kjempe tynne hinnen som skiller de i felles fostersekk. I tillegg har de vært utrdedet for et tvillingsyndrom der den ene tvillingen vokser på bekostning av den andre, og det skjer bare med enegga. Pappa er lege selv og er svææært engasjert i dette, og selv om han er bestefaren til disse synes både han og de andre legene på haukeland at det hadde vært utrolig spennende med syndrom og laserkirurgi i uke 24:) Må le av de..

Skrevet

Tusen takk for svar! Det ble Britax:) Vi har selv maxi cosi, men siden det er besteforeldrene som kjøper til sin bil så får de nesten velge prisklasse. Ser at brio sin 0-12 kg ikke kommer dårlig ut i de svenske testene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...