Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #1 Skrevet 26. juni 2009 I tråden om barnet som ble glemt igjen i bilen og døde, diskuterer de at de ville knust vinduet på bilen eller ringt politiet. Men hva med dere som faktisk lar barn sitte igjen i bilen å går på butikken ol... Hvordan skal folk vite forskjell på om noen har glemt barnet i bilen eller om de har satt den igjen med vilje, fordi det er for mye pes å ta de ut av bilsetet feks? Hadde du kommet til et knust vindu og et barn som var "reddet" ut av bilen, hvordan hadde du taklet det? Hva ville du ha sagt? "nei, jeg bruker å gå fra barnet mitt i bilen jeg"...?
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #2 Skrevet 26. juni 2009 Kommer da litt ann på varmen da... jeg hadde knust tvert om et barn satt slik i eitrandes varme...
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #3 Skrevet 26. juni 2009 Tror jeg hadde blitt ganske så paff. Men nå er jeg ganske hysterisk så barna får aldri sitte alene i bilen. Vår datter på snart 6 er kjempe glad for det. Hun kan fortelle at de andre barna må ofte sitte igjen i bilen mens foreldrene er i butikken. Nei kunne aldri latt barna sitte igjen i bilen uten tilsyn.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #4 Skrevet 26. juni 2009 Jeg ville tittet inn og sett om barnet så ut til å ha det bra, så fulgt med bilen en stund, og om ingen kom ville jeg sporet opp registreringsnummeret og forsøkt å få tak i bileier og ringe. Hadde jeg sett at barnet ikke så ut til å ha det bra i bilen ville jeg forsøkt å få det ut så fort som mulig. Jeg levner aldri barnet mitt alene i bilen, kanskje når hun blir større og kan sitte der 2 minutter alene, men ikke nå. Jeg har ikke hjerte til å la henne sitte igjen alene!
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #5 Skrevet 26. juni 2009 Mine får rett og slett ikke sitte alene. Men om noen forlater barnet ute i bilen utenfor en matvare butikk er sjangsen størst for at de ikke er borte mer en noen minutter. Er man usikker kan man jo eventuelt rope på foreldrene i døren til butikken, og om man ikke finner ut hvem det er så får man bare knuse ruta
Gjest Skrevet 26. juni 2009 #6 Skrevet 26. juni 2009 Vi opplevde en gang å se et lite barn som sov alene inne i en bil. Vinduet stod på gløtt og det var litt sol og ganske varmt, men ikke kokvarmt. Vi ble veldig i tvil om hva vi skulle gjøre, og hadde akkurat bestemt oss for å gå inn på butikken for å få en av de ansatte til å "etterlyse" foreldrene da det kom en dame ut med full(!!!) handlevogn som tydeligvis eide bilen og antagelig var mammaen til barnet. Hun må ha vært der inne i minst 20 minutter det det lasset hun hadde med. Hadde ikke mannen stoppet meg, ville jeg antagelig sagt noe da, for det virkelig kokte inni meg, men han er litt mer diplomatisk og forsikt av seg enn meg og mente vi ikke skulle blande oss.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #7 Skrevet 26. juni 2009 I denne varmen hadde jeg ringt 112 tvert om jeg så et barn i en bil i sola. Om den stod i skyggen ville jeg heller sett litt an. Men man kanjo selv prøve å sette seg i bilen midt i solsteika og se hvor lang tid det tar før man ikke orker mer. Det er IKKE lenge, det kan jeg love! Merker det er varmt bare jeg sveiver igjen vinduet i det jeg skal kjøre inn i gårdsplassen.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #8 Skrevet 26. juni 2009 Jeg ville ikke latt gullet være igjen i bilen alene uansett! Ikke for ett min en gang. HI
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #9 Skrevet 26. juni 2009 Jeg har vanligvis ingen problemer med å la ungen sitte i bilen i 5 min utenfor nærbutikken eller bensinstasjonen her vi bor, men alle her kjenner bilen min og vet at jeg ikke ville gått fra ungen min for lange stunda. Når det er over 18-20 varme, så ville det ikke falt meg inn å la hunden sitte i bilen i solsteika engang. Så det sier seg selv.. Finner man ikke parkeringsplass i skyggen, må man enten ta barn og hund med seg eller kjøre hjem igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå