Gå til innhold

uke 18 og kjenner ikke liv

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det flere?

hører ofte hjertelyden, men kjenner virkelig ikke et fnugg av liv... trist :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Hopper inne en tur fra 3.tri. Jeg kjente ikke liv før i uke 20 jeg, og jeg er 2. gangs.... Nå har jeg morkaken på framsiden og d gjør visst at sparkene ikke kjennes så godt. Men visst du er riktig bekymret hadde jeg bedt legen om å få en ul for å sjekke at alt sto vel til :)

klems

Skrevet

Hei

Det står ganske mye om det rundt omkring nå....jeg er i uke 27,førstegangs og har ikke kjent liv enda...bare bobler osv men ikke direkte spark i det heletatt.

Nå var vi på 3D her om dagen,og han sa....grunnen til at du ikke kjenner noe er at morkaken din ligger på fremsiden og da sparker baby direkte i den og den blir som en pute...den tar imot for sparkene,baby kan snu seg og sparke innover også og da kjenner man ingenting heller.

Men hjertelyden er kjempefin og babyen trives veldig godt....jeg fikk beskjed om at jeg ikke trenger å bekymre meg.Det er veldig individuellt fra person til person.

Mest sannsynlig har du ikke noe å bekymre deg for,men selvfølgelig så er det jo bare å sjekke hvis man er veldig bekymret..bedre det enn å ikke gjøre noenting....da har du iallefall sjekket.

Men Uke 17,da skal du vel snart på ordinær Ul også da.Lykke til og ha en strålende sommer...:-)

Skrevet

Hei

Det står ganske mye om det rundt omkring nå....jeg er i uke 27,førstegangs og har ikke kjent liv enda...bare bobler osv men ikke direkte spark i det heletatt.

Nå var vi på 3D her om dagen,og han sa....grunnen til at du ikke kjenner noe er at morkaken din ligger på fremsiden og da sparker baby direkte i den og den blir som en pute...den tar imot for sparkene,baby kan snu seg og sparke innover også og da kjenner man ingenting heller.

Men hjertelyden er kjempefin og babyen trives veldig godt....jeg fikk beskjed om at jeg ikke trenger å bekymre meg.Det er veldig individuellt fra person til person.

Mest sannsynlig har du ikke noe å bekymre deg for,men selvfølgelig så er det jo bare å sjekke hvis man er veldig bekymret..bedre det enn å ikke gjøre noenting....da har du iallefall sjekket.

Men Uke 17,da skal du vel snart på ordinær Ul også da.Lykke til og ha en strålende sommer...:-)

Skrevet

Ojda....skulle jo bare komme en gang..hehe..fort gjort når man ikke følger med...og jeg mente jo selvfølgelig 18 uker...snart ordinær UL.

Skrevet

heisann du!

jeg er tredjegangs gravid.

Første svangerskap kjente jeg liv ca uke 20. selv da vagt og utydelig, som om en prompet innvendig lissom hehe.

andre svangerskap kjente jeg det ca uke 18

tredje svangerskap kjente jeg liv i uke 20 igjen.

Jeg har ikke hatt forranliggende morkake i noen av svangerskapene, så det er ikke grunnen. det er rett og slett bare vanskelig å være sikker på at man kjenner liv tidligere!

Skrevet

Du er ikke alene ser jeg. Jeg går også og venter på å kjenne liv. Trodde jeg kjente noe for 2 dager siden, men vaanskelig å si hva det var siden jeg er førstegangs. Det er nok ikke lenge før vi også kjenner liv nå:-) Vi får smøre oss med tålmodighet:-)

Lykke til videre.

Skrevet

Jeg er 21 uker i dag og har heller ikke kjent liv, tror jeg. Bare 'romling' i magen, og det kan like gjerne være luft. Jeg er førstegangs og vet ikke helt hvca jeg skal kjenne etter heller. Jeg var på ultralyd forrige uke og alt var fint :) Har morkaken på framsiden så det er vel grunnen til at jeg ikke har kjent noe enda.

Skrevet

18+5, kjenner heller ikke liv. Tror det er ganske vanlig. Ser mannge her som ikke kjenner noe før de er godt opp på 20-tallet.

Gleder meg til UL neste uke, føler jeg trenger å se at det er liv inni der.

Skrevet

Vintersol og ostepopen:

Nå er det iallefall 4 stk som har sagt akkurat det samme til meg når det gjelder foranliggende morkake da:

Både Gynekolog,JM min og 2 JM på sykehuset da,så da vet ikke jeg hvem som har rett i det.Flere andre gynekologer som sier det samme har jeg hørt.Men det er mulig de tar feil da kanskje,ikke vet jeg...sier bare det de har sagt jeg.

Ha en strålende sommer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...