Gå til innhold

hcg verdier - bare undrer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

ser at dere tar blodprøver (antar at det er det er det dere gjør). Dette er mitt første forsøk og er dessverre uvitende om det meste. Ser at dere har flere hcg verdier på ulike rd. Er det slik at blodprøven jeg skal ha på rd 13 ikke sier noe om graviditet eller ei? Også dersom den ser ut til å være negativ?

hmmm... undrer bare her jeg sitter mitt på natten og ikke får sove på grunn av spenningen.... Skal snart på jobb. kanskje avsparer jeg litt, slik at jeg kan sove lengre i morgen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blodprøven du tar på rugedag 13 sier om du er gravid eller ikke. Det er derfor de tar den. Veldig lav verdi eller null betyr ikke gravid, mens over 40 (tror jeg det er) betyr at det er begynt å produseres Hcg i kroppen din, og du er gravid. Så du får nok et positivt eller negativt svar. De på sykehuset vet jo hva som er gode nok verdier for å kalle det en graviditet.

Dersom Hcg-nivået er veldig lavt kan det tyde på en kjemisk graviditet. Det vil si at det befruktede egget såvidt har vært borte i livmoren, men av en eller anne grunn ikke utviklet seg videre. Da produseres det vistnok litt graviditetshormon.

Håper du får et positivt resultat om ikke så lenge. Jeg ønsker deg uansett lykke til, og god sommer :o)

Skrevet

hjertelig takk for svar.

Ser av nicket ditt at du venter to.... kos deg og nyyyyt.-

God sommer til deg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...