Gå til innhold

Bør jeg dra til legen og be om tidlig UL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har akkurat kommet hjem fra ferie i utlandet, hvor jeg ble innlagt på sykehuset grunnet en prolaps i ryggen.

Jeg fortalte at jeg var gravid, ca 4 uker på vei, så de nektet å ta røntgen, men de gav meg masse smertestillende via veneflon.

Da jeg skulle skrives ut fikk jeg navnet på medisinen, og det viser seg at den absolutt ikke skal brukes i første og siste trimester, og kun i samråd med med lege i andre trimester.

Jeg tok kontakt med en lege på det samme sykehuset (et dyrt privatsykehus), men han bare blåste det bort, og sa at "slikt står det da på alle medisiner."

Jeg føler at han gjorde det bare for at vi ikke skulle anklage sykehuset for noe, og vet ikke om jeg kan stole på ham.

Er dette grunn nok til tidlig UL?

Jeg kjenner at jeg ikke klarer å kose meg med svangerskapet, siden jeg ikke vet om babyen har blitt skadet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, dette skjønner jeg gir bekymringer! :-(

Sikkert ikke det "svaret" du ønsker, men om våre ufødte barn har tatt skade av mors inntak av medisiner, alkohol, røyk osv, får man vel strengt tatt ikke noe svar på før barnet fødes og vokser opp..

Ikke misforså, du var jo uvitende om hva du faktisk ble gitt av medisiner, så dette er jo virkelig tragisk.

Men om det er medisiner som KAN gis i 2.tri samråd med lege, vil jeg vel tro det ikke gir katastrofale konsekvenser, men rådfør deg med legen din, så finner du jo ut om en tidlig UL er nødvendig :-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...