Gå til innhold

Jeg er feit og trenger hjelp av noen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger seriøst gode tips for å gå ned i vekt.siden jeg sliter med muskelsmerte i bein og rygg.er trimmen min gåturer og situps-og svømmeturer hver dag jeg er 166 høy og veier 80kg..

Noen som seriøst vil hjelpe meg???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan hjelpe deg :)

Mr. Perfekt

Skal kopiere noen av innleggene mine fra en annen tråd til deg

Skrevet

Spis ihvertfall lite, sundt og ofte. Spis til du ikke er sulten lenger, IKKE til du er mett.

Treningen ser jeg du allerede er i god gang med, så da gjenstår jo bare kostholdet :)

Du kan jo teste knekkebrødkuren. Kjøp de groveste knekkebrødene du finner og spis det med sunt pålegg til de fleste måltider (helst alle) i en mnd, bortsett fra på lørdag. Da kan du kose deg med litt ekstra mat og god middag (ett måltid altså, ikke hele dagen) Dette vil gjøre at kroppen din får en topp i forbrenningen, og du vil forbrenne mer enn om du kun spiste jevnt det samme hver dag :)

Skrevet

det jeg spiser i løpet av en dag er grove knekkebrød med leverpostei og agurk( 2 stk)

samme til lunsj men da bare 1 knekkebrød og et eple.

Middag er kanskje en potet og fiskebolle i hvit saus.

Knekkebrød til kvelds(2 stk)

drikker masse vann

Skrevet

Høres ut som du spiser for lite. Når man spsier for lite, setter kroppen ned forbrenningen og krisemaksimerer. Den tror den opplever dårligere tider, og du vil ikke gå ned i vekt.

En slankemetode som passer for et menneske, trenger ikke passe for et annet. Vil anbefale deg å ta en titt på slankedebatten på DIB, der vil du kunne treffe på likesinnende med mange forskjellige erfaringer, og de har nok også mange gode råd :) Sjekk også lavkarbo.no.

Lykke til videre.

Skrevet

Prøv å legg til enda to måltider. Når jeg har trent mye og vært flink har jeg spist (ca) kl 07 frokost grov m masse fiber, 9-10 mellommåltid frukt, 12-13 lunsj, 15 mellommåltid,17 middag,19-20 kveldsmat

Husk at du ikke skal sulte deg selv. Spis med en gang du kjenner du er sulten, men husk!!! NB! IKKE SPIS TIL DU ER METT.

Du kan evnt supplere med cla- det funker fint og er uten bivirkninger i motsetning til f.eks alli..

Lykke til!

Mr.Perfect

Skrevet

Takk mr perfect

Hvis jeg holder meg til rådet ditt hvor lang tid tror du det tar før jeg klarer å gå ned 15 kg?

Skrevet

Egentlig litt vanskelig å si, siden jeg ikke vet noe om forbrenningen, kondisjonen, og den generelle tilstanden din. Kun vekt og høyde.

Din BMI er nå på 29. Du kan selv følge med her:

http://www.dagbladet.no/dinside/2000/10/14/223712.html

Men en generell regel sier at det ikke er sunt å gå ned mer enn en kg i uka. Da vil du få et sunt varig vekttap istedenfor en jojo-kur.

Vær flink til å svømme og gå tur, det er effektive greier :)

Skrevet

Fiskeboller i hvit saus er ikke det sunneste du kan spise. Spis ren fisk eller kjøtt og masse grønnsaker. Da blir du skikkelig mett også.

Skrevet

Problemet er at jeg absolutt ikke liker fisk.tre fiskebolle i litt hvit saus med en potet og raspa gulerøtter kan ikke være så galt og spise en gang i uka.spiser ellers mye rent kjøtt

Skrevet

Du spiser alt for lite! Så spis mer, brød er kanskje lettere å få i seg enn knekkebrød. 2 knekkebrød tilsvarer en brødskive, og du burde i såfall spise opptil 4 knekkebrød i noen måltider, noe som kanskje blir litt vanskelig. Så da er det kanskje greit å spise vanlig brød av og til.

Jeg har selv gått ned noen kg ved hjelpa av vektklubben.no. Det er helt gratis!:-)

Skrevet

Skjønner at du ønsker å gå ned litt i vekt.. Men feit er vel ikke rette ordet..Litt overvektig ja, men feit??? Jeg er 170 og veier 115. Jeg er feit.. Har et ønske om å gå ned til rundt 80kg jeg. Ingen planer om å bli radmager, er ikke pent det heller, og passer ikke for alle. Bare en liten trøst, synes ikke du høres så feit ut jeg ;)

Skrevet

Først og fremst: ikke stress. Du må innse at vektnedgangen kan ta tid, og til og med stoppe opp i perioder. Men det er da det er viktig å ikke gi seg og miste motivasjonen. Sett deg et langsiktig mål. 15 kg kan kanskje ta 8-9 mnd. Men bedre å klare å nå målet sitt på sikt enn å ikke klare det i det hele tatt. Slanking over lengre tid gir som oftest også et mer varig resultat.

Mitt andre råd er at du gjør endringer i livet ditt du kan leve med. Med det mener jeg at du ikke skal gå over til å bare spise grønnsaker og frukt for eksempel. Du må finne en livsstil du kan trives med. Ta gjerne små endringer om gangen. For eksempel passe på å få i deg 2 porsjoner frukt og 3 porsjoner grønnsaker pr dag. Da kan du starte med å spise 1 frukt og 1 grønnsak/salatporsjon, så øke på når du har fått inn rutiner.

Og det tredje rådet er at du lærer deg å kontrollere utskeielser. Før hver utskeielse bestemmer du deg for hvor mye du skal spise av en kake for eksempel. Bestem deg for det som er realistisk. Hvis du vet at du ikke klarer å bare spise ett stykke, så bestem deg for å spise 2 og spis begge. Etter hvert vil denne teknikken gjøre at du blir vant til å bestemme mengden på forhånd og dermed kan bestemme deg for mindre enn du har lyst på, og være fornøyd med det.

Ellers sørg for å spise nok mat, sunt og variert, drikke passe mye vann og ta vare på kroppen, så har du snart den kroppen du fortjener!

Skrevet

Du må spise mye mer grønnsaker, ren mat og ikke farsemat, pass på at du PRESSER deg og blir SLITEN når du trener.

Ikke vær redd for å være litt sulten innimellom, en liten stund før hvert måltid.

Unn deg en bit mørk sjokolade eller et syltynt kakestykke om lørdagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...