Gå til innhold

Hvordan kjennes en urinveisinfeksjon ut??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det STIKKER sånn i underlivet.. ikke svir, men stikker.. langt ned lissom.. uansett om jeg går eller står og ikke bare i forbindelse med tissing.. kan det være en UVI? Badet i sjøen i dag, og i går hadde jeg en sjelden seanse sex og sovnet rett etterpå, tenkte kanskje det kan ha utløst noe, siden det begynte i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være tegn på en UVI. Symptome rkan være stikking og sviing, spesielt ved vannlatning, men også ellers. Urinen kan også lukte annerledes. Hyppig vannlatning er også vanlig. Noen har ikke symptomer i det hele tatt. Noen får feber eller forhøyet temperatur, en UVI som utvikler seg til en større infeksjon gir gjerne feber, og kan gio smerter i ryggen, samt frostfølelse. Om du mistenker UVI, bør du levere en prøve til et legekontor el. Som gravid er det viktig å få behandlet dette, da det kan føre til for tidlige rier.

Når det er sagt er det vanlig at noen gravide kan føle stikninger (og smerter) mot blæren og området rundt, mot slutten av svangerskapet. Dette er som regel ufarlig, og kommer av at barnet finner veien ned i bekkenet. Men dette er ubehag som komme rinnimellom, smerten vedvarer som regel ikke.

Jeg vil uansett råde deg til å få undersøkt urinen din med tanke på UVI. Lykke til!

Skrevet

Har kun hatt en i voksen alder og da hadde jeg samtidig en sjedebetennelse så..

Men det jeg merket det på var at det svidde når jeg tisset og at blæren ble på en størrelse med en ert...

Skrevet

Det kan være sopp også, eller urinveisinfeksjon som du sier. Men lever en urinprøve, for da ser de med en gang om det er uvi. Tro ikke du trenger legetime for dette, men du kan jo ringe og høre.

Skrevet

hvis det er uvi så vil urinen din lukte ganske sterkt, i forhold til vanlig. stikking, og/eller sviing er et tegn.men det kan også bare føles som du på må do hele tiden, at det presser på, men så kommer det bare noen få dråper. men, lever en urinprøve, er fort gjort å ta en sånn test:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...