Gå til innhold

Var det planlagt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som reagerer på at når noen får vite du er gravid, så spør de med en gang om det var planlagt?

Det er vel ikke så mange som da hadde sagt: " ånei, kondomen sprakk, så ble vi visst gravide..."

Hvorfor har det så mye å si for andre om babyen er planlagt eller ei?

Ikke meningen å sutre her, men er litt lei av det spm... :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei , er helt enig med deg, er sånn som folk spørr om før dem spørr når det skal skje nesten, tror di fleste barn er planlagt,,

Skrevet

Jeg synes det er et kjempefrekt spørsmål, med mindre det er en god venn da, men da vet man vel allerede svaret.

Skrevet

Særdeles uhøflig. Er det vanlig?

Jeg har, naturlig nok, aldri fått spørsmålet siden ungen her får to mammaer. (Men herregud så mye annet personlig folk tror det er kurant å lure på).

Skrevet

Jeg har fått det spm veldig mange ganger, så tror det er ganske vanlig!

Skrevet

Det spørsmålet har jeg aldri fått... Ikke engang med den første, som er laget på spiral :) Heller ikke denne gangen, så lenge etter de andre to.

Skrevet

Det spørsmålet har jeg fått noen ganger. Utidig spørsmål spør du meg. Hva har andre med det å gjøre egentlig?

"Rister på hodet". Akk og ve.. hva folk får seg til å spørre om. Direkte uhøflig!!

Skrevet

første svangerskapet mitt ble jeg gravid etter at jeg hadde kjent kjæresten min i relativt kort tid. fikk også det spørsmålet, og det e rvel kanskje lettere å spørre folk med kortere "fartstid" sammen enn andre kanskje?

jeg svarte bare at babyen var overhodet ikke planlagt, men veldig veldig ønsket!!

Skrevet

ååå. med førstemann fikk jeg det spørsmålet fra alle og enhver! utrolig frekt!

andre gang var det ingen som spurte. men så mistet vi i dødfødsel da.. og siden vi ble gravide igjen med det samme, så var det ingen som spurtemer nei. hehe. ganske tydelig at dette var planlagt ja!

Skrevet

Det spørsmålet har jeg ikke fått. Det har heller vært, skal dere snart ikke tenke på å få barn.

Skrevet

Utrolig frekt spørsmål ja. På linje med "skal dere ikke få barn snart?". Enkelte ting spør man bare ikke om.

Skrevet

Vi fikk ikke det spørsmålet, men siden vi har vært gift i 6 år (og forsåvidt prøvd i 5 år) skal "alle" absolutt vite om vi har hatt assistert befruktning, hormonbehandling e.l. Det skjedde helt naturlig, men om vi så hadde fått hjelp er det da ikke noe som folk har noe med?

Skrevet

Da kan jeg nok forstå at noen spør, men det er jo ikke deres business da.

Selv ble jeg gravid 7 år etter at jeg og samboeren møttes.

Vi gleder oss så mye!! :)

Skrevet

synes ikke spørsmålet er frekt. en velger jo selv om en vil svare eller ikke. Og jeg tror de fleste barn ikke er planlagt idag. For ofte så har folk et så travelt liv at det egentlig aldri passer å få barn.

Skrevet

Det er et helt uvesentlig spørsmål synes jeg. Det skal ikke ha noenting å si om det er planlagt eller ikke. Om man ikke ønsker det, får man det heller gjerne ikke...

Skrevet

Enig, helt uvesentlig spørsmål!

Kjæresten min og jeg har vært sammen i 9, har prøvd å lage barn i 2 år, har mistet 2 ganger, men er nå 25+3.

Det er veldig få som har spurt meg dette spørsmålet, men det er kanskje ikke så rart siden vi har vært sammen så lenge.

MEN det er MANGE som har spurt meg om vi ikke snart skal ha barn, Og det føles så ufattetlig frekt og veldig vondt dersom man ikke har lyst til å svare bekreftende på spørsmålet. Det er ikke alle man ønsker å dele dette med og det veldig sårt for dem som ikke får til å lage barn. Få er sterke nok til å dele dette med hele verden. Jeg fikk ihvertfall veldig lett tårer i øynene når folk spurte om slikt..

Nå ser det heldigvis ut til at det går bra med oss og jenta i magen denne gangen, men etter to spontanaborter begynte jeg faktisk å lure på om det var noe galt med meg, Og om vi aldri fikk til å lage barn. Jeg spør aldri folk om de har tenkt å lage barn lenger, det får de heller fortelle selv i så fall!

Skrevet

Det spm. har jeg enda ikke fått. Nå er jeg 30 år og sambo 35 år, så de alle har vel ventet på at det skulle komme ett barn før eller siden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...